Početna
Akti
Dokumenti EU
Rasprave
Zastupnička pitanja
Statistički pokazatelji
Stegovne mjere
Aktivnosti zastupnika
Po sjednicama
Ukupno u sazivu
Zakonodavna aktivnost
Zastupnička pitanja
Povratak na vrh
Rasprave po točkama dnevnog reda
Saziv: XI, sjednica: 5
PDF
Svi govornici
86
Konačni prijedlog zakona o sportskoj inspekciji, drugo čitanje, P.Z.E. br. 112
10.04.2025.
Jandroković, Gordan (HDZ)
NASTAVAK NAKON STANKE U 10,45 SATI
Poštovane zastupnice i zastupnici nastavljamo sa radom. Pred nama je
- Konačni prijedlog zakona o sportskoj inspekciji, drugo čitanje, P.Z.E. br. 112
Predlagatelj je Vlada na temelju članka 85. Ustava i članka 172. u vezi sa člankom 190. Poslovnika Hrvatskog sabora.
Prigodom rasprave o ovoj točki dnevnog reda primjenjuju se odredbe Poslovnika koje se odnose na drugo čitanje i amandmani se mogu podnijeti do kraja rasprave.
Raspravu su proveli Odbor za zakonodavstvo i Odbor za obitelj, mlade i sport.
Nemamo zahtjeva za stankom pa pozivam poštovanog državnog tajnika Josipa Pavića da predstavi konačni prijedlog navedenog zakona.
Izvolite.
Pavić, Josip
Zahvaljujem poštovani predsjedniče.
Poštovane zastupnice i zastupnici novim Zakonom o sportskoj inspekciji će se urediti i definirati nadležnost same sportske inspekcije, utvrditi i redefinirati poslovi sportskog inspektora, način rada, prava, dužnosti i ovlasti, utvrditi status stranaka u postupku, podnositelja i njihovih prava, te stvoriti pravna osnova za nadzor nad provođenjem odredbi novog Zakona o sportu koji je stupio na snagu 2023. godine.
Ono što je novost uvodi se i Godišnji plan rada sportske inspekcije koji će biti javno dostupan. Razgranit će se redoviti inspekcijski nadzor od izvanrednog nadzora koji će se provoditi izvan samog godišnjeg plana rada, a na inicijativu drugih tijela podnositelja predstavke ili iz drugih opravdanih razloga. Također se uvodi mogućnost provođenja posrednog inspekcijskog nadzora uvidom u elektroničke baze podataka prvenstveno Nacionalni informacijski sustav u sportu.
Definiraju se uvjeti za raspored na radno mjesto sportskih inspektora koji su usklađeni sa Uredbom o nazivima radnih mjesta, uvjetima za raspored i koeficijentima za obračun plaće u državnoj službi koja je stupila na snagu ove godine. Također uvažavajući ponekad nepovoljniji financijski položaj sportskih klubova koji u sustavu sporta djeluju gotovo isključivo ponekad zahvaljujući volonterskom radu svojih članova proširuje se i raspon samih novčanih kazni za prekršaj na način da se smanjuje i najniži iznos kazne, a u odnosu na tekst prijedloga zakona koji je prošao prvo čitanje ovdje u Hrvatskom saboru u samom tekstu konačnog prijedloga nema bitnih izmjena, ali u cilju poboljšanja odredbi nastale su izvjesne razlike sve u skladu sa primjedbama Odbora za zakonodavstvo i Ministarstva pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, te konačni prijedlog zakona dorađen i pravno i nomotehnički sa svim ostalim tako da toliko od mene.
Vjerujem da ćemo usvojiiti ovaj zakon.
Hvala.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Hvala vam.
Idemo sa replikama.
Prvi je na redu kolega Kukavica, izvolite.
Kukavica, Ivica (DP)
Hvala gospodine predsjedniče.
Poštovani državni tajniče pa evo kao i svaki zakon koji se tiče sporta, ja volim ovdje uzeti par rečenica. Sport držim bitnim za naše zdravlje, za našu djecu i naravno ovaj Zakon o sportskoj inspekciji ću sa zadovoljstvom podržati. To je još jedan od dobrih zakona koji dolaze iz vašega ministarstva.
Ono što mene zanima to su sami sportski inspektori. Jasno mi je da apsolutno postoje zlouporabe na štetu djece što je po meni stvarno jedna od lošijih stvari koja se događa u samome sportu. Da li imamo mi dovoljno sportskih inspektora koji će provesti ovaj zakon u djelo?
Jandroković, Gordan (HDZ)
Izvolite odgovor.
Pavić, Josip
Zahvaljujem poštovani zastupniče.
Da i prava djece su također definirana Zakonom o sportu pogotovo što smo uveli odredbe o minimalnom obrazovanju koji sami treneri moraju imati da bi radili sa djecom i po tome smo ja bih rekao jedinstveni u cijeloj EU, a sportskih inspektora vjerujem da ima dovoljno koji će nadzirati i samo provođenje Zakona o sportu.
Naravno da ima potrebe za više, to će se regulirati u narednom periodu raspisivanjem natječaja za zapošljavanje eventualno novih sportskih inspektora.
Hvala.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Kolegice Maduna, izvolite.
Maduna, Sanda Livia (HDZ)
Zahvaljujem predsjedniče Sabora, poštovani državni tajniče.
Evo Zakonom o sportu proširen je krug pravnih i fizičkih osoba koje sudjeluju u sustavu sporta. Obzirom da je zadaća sportske inspekcije provođenje nadzora nad primjenom novog Zakona o sportu samim time se na neki način i nastoji zaštititi u određenoj mjeri sportaše i vježbače.
Ovim konačnim prijedlogom zakona propisuje se i definira zapravo način rada sportskih inspektora. Hoće li po vama ovaj Zakon o sportskoj inspekciji unaprijediti i omogućiti bolju i veću zaštitu sportaša, odnosno rekreativaca.
Zahvaljujem.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Izvolite odgovor.
Pavić, Josip
Zahvaljujem poštovana zastupnice.
Uvjeren sam da hoće upravo iz razloga što se uvodi i posredni inspekcijski nadzor uvidom u same baze podataka koje imamo mi u Ministarstvu turizma i sporta kroz nacionalni informacijski sustav u sportu. S te strane će se sigurno i jednim dijelom olakšati posao i samih sportskih inspektora, ali također i kroz godišnji plan rada će biti jasnije što i kada se nadzire, tako da u svakom slučaju će biti i poboljšana i sama zaštita svih sportaša i onih koji se bave sportom.
Hvala.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Kolegice Sokolić, izvolite.
Sokolić, Tanja (SDP)
Poštovani državni tajniče kako pravdate ukidanje prava na žalbu budući da je to jedno od temeljnih ustavnih prava? Kako očekujete da mali sportski klubovi ulaze u dugotrajne i skupe upravne sporove, da imaju podršku pravne službe i slično?
Hvala na odgovoru.
Pavić, Josip
Hvala na pitanju poštovana zastupnice.
Pravna zaštita je osigurana mogućnošću podnošenja upravnog spora i sam zakon je usklađen sa Zakonom o općem upravnom postupku, tako da vjerujem da će i taj način na koji smo uredili dovesti do bržeg rješavanja eventualnih sporova koje klubovi imaju. Hvala.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Kolega Šimrak, izvolite.
Šimrak, Maksimilijan (HDZ)
Zahvaljujem predsjedniče, poštovani državni tajniče.
Izdvajanja za sport danas zahvaljujući Vladi iznose 160 milijuna eura što dovoljno govori koliko je sport važan i bitan u Hrvatskoj, sportska infrastruktura naravno bitan je preduvjet zapravo posebice za naše profesionalne sportaše kako bi mogli ostvariti nove sjajne uspjehe kao što su to radili i do sada. A ono što mene zanima je možete li mi reći nešto konkretnije o projektima koji će se realizirati u Zagrebu posebice u maksimirskom stadionu.
Hvala lijepo.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Izvolite odgovor.
Pavić, Josip
Hvala lijepo poštovani zastupniče.
Pa vjerujem da je svima poznato da je još 2023. godine Vlada donijela odluku o proglašenju stadiona Maksimir i Poljud građevinama, sportskim građevinama od nacionalnog interesa. Nedavno je također na Vladi a i u zagrebačkoj Skupštini usvojen sporazum koji su potpisali Vlada i grad Zagreb sve u cilju realizacije samog projekta izgradnje novog maksimirskog stadiona, tako da mi je drago da je grad Zagreb prihvatio pruženu ruku koju je Vlada pružila tako da pod jednim sjajnim vodstvom idemo dalje utakmicu po utakmicu i uskoro vjerujem do kraja ove godine da će imati i potpunu sliku kako će taj stadion izgledati, sve u predviđenim rokovima. Kažem drago mi je da su prihvatili suradnju i mi ćemo nastaviti ulagati ne samo u Zagreb, nego u cijelu Hrvatsku što se tiče sportske infrastrukture.
Hvala.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Kolega Babić, izvolite.
Babić, Ante (HDZ)
Hvala lijepa poštovani predsjedniče Hrvatskog sabora, poštovani državni tajniče.
Hrvatska je nesumnjivo sportska nacija koja kontinuirano postiže izvanredne rezultate u mnogim sportovima i ova jedna minuta za repliku mi je premalo da nabrojim sve impresivne rezultate i uspjehe naših sportaša. Ono što je posebno zadivljujuće da ti uspjesi često nadmašuju ograničenja postojeće infrastrukture, pa je tako pravo čudo da zemlja koja zadnjih godina gotovo nema niti snijega, a kamoli skijašku stazu ima svjetsku pobjednicu u slalomu što jasno govori koliko naši sportaši zaslužuju sustavniju podršku i bolje uvjete za rad.
Poštovani državni tajniče zato je moje pitanje sasvim konkretno koliko ova Vlada ulaže u sport?
Hvala lijepa.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Izvolite odgovor.
Pavić, Josip
Hvala lijepo poštovani zastupniče.
Konkretne brojke od 2016. godine proračun za sport je iznosio otprilike 26 milijuna eura, ove godine je veći od 160 milijona eura. Mislim da je to jasan pokazatelj koliko se vodi briga o sportu na svim razinama od ovog vrhunskog kojeg ste rekli, neću biti toliko zločest pa reći da sigurno ne bi bilo takvih rezultata, bilo bi ih. Ali i sam sam bio sportaš i znam koliko takva podrška znači pogotovo kad je konkretna, kad nije više samo na razini obećanja nego zaista su ogromni pomaci i u pravima sportaša i samih nacionalnih saveza koji brinu o njima. Tako da vjerujem da je i što se tiče rezultata također sportska budućnost pozitivna što se tiče Hrvatske.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Kolegice Blažanović, izvolite.
Blažanović, Danijela (HDZ)
Zahvaljujem predsjedniče Hrvatskog sabora, poštovani državni tajniče.
Evo ja pozdravljam donošenje ovog zakona. Svakako je kad se o bilo kojoj djelatnosti radi nužno imati nadzor i osnaživanje sportske inspekcije sigurno će donijeti dobrobit u svijet sporta da se uvede neki red. Mene zanima što se tiče obveze uvođenja mjera zaštite djece u sportu koja su nam najbitnija i od malih nogu su dosta njih involvirani u Hrvatskoj u svijet sporta. Bitna je briga o njima i da se u tom svijetu sporta ne osjećaju ugroženi, zapostavljeni i kako i fizički, tako i financijski.
Da li možete konkretno nešto reći o tim mjerama vezano za zaštitu djece u sportu?
Jandroković, Gordan (HDZ)
Izvolite odgovor.
Pavić, Josip
Hvala lijepo.
Poštovana zastupnice samim Zakonom o sportu su predviđene određene zapreke koje se tiču trenera koji su u stanju, koji smiju raditi sa djecom konkretnije članci 111. tako da nitko ne može raditi u sportu ukoliko ima bilo kakvu kaznenu prijavu koja se odnosi na štetu djece, a tu je naravno onda sportska inspekcija koja će to kontrolirati.
Hvala.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Kolegice Lugarić, izvolite.
Lugarić, Marija (SDP)
Poštovani državni tajniče u jednoj replici prije ste odgovorili da vjerujete da postoji dovoljno sportskih inspektora koji će moći obavljati sve zadaće koje pred njih stavlja ovaj zakon. Ja vas pitam da nam kažete konkretno koliko imate točno zaposlenih sportskih inspektora i koliko oni zapravo moraju subjekata nadzirati bez obzira o njihovoj formi, pa ćemo onda moći vidjeti je li to dovoljno ili nije.
Jer doista postoje mnogi poslovi koji se trebaju obavljati, a ako donosimo zakon a nemamo zapravo ljude koji će ga moći provoditi đaba donosimo ga.
Zahvaljujem.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Izvolite odgovor.
Pavić, Josip
Hvala lijepo poštovana zastupnice.
Trenutno imamo 17 sportskih inspektora zaposlenih. Koliko oni nadziru predmeta to zaista ne može se reći konkretno zato što zavisi o broju predstavki koje imaju, broju subjekata. Imate oko 12000 sportskih udruga, što ne znači da se nadzire svih 12000 unutra.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Kolegice Vučemilović.
Vučemilović, Vesna (Nezavisni)
Hvala lijepa poštovani predsjedniče.
Poštovani državni tajniče evo ja ću iskoristiti repliku da pohvalim rad sportske inspekcije bez obzira na broj inspektora, broj sportskih udruga za koje znamo da su najbrojnije udruge u Republici Hrvatskoj od svih udruga. Kao predsjednica odbora koji je jedino matično radno tijelo zaduženo za sport mogu iskazati samo zadovoljstvo sa radom sportske inspekcije jer su na brojne predstavke koje su nam dolazile i tijekom prošlog mandata, a i u ovom promptno reagirali i utvrdili negdje da nema nepravilnosti, a negdje evo kao u ženskom nogometnom klubu u Osijeku brojne nepravilnosti, tako da evo ja uistinu koristim repliku samo da pohvalim rad sportske inspekcije i nadam se da će i ove zakonske izmjene doprinijeti njihovom još boljem radu.
Pavić, Josip
Zahvaljujem poštovana zastupnice, zahvaljujem u ime glavne sportske inspektorice i pridružujem se vašim pohvalama zaista na rad i nje i svih njenih suradnika.
Jandroković, Gordan (HDZ)
I zadnja replika kolegica Blažević, izvolite.
Blažanović, Danijela (HDZ)
Hvala poštovani državni tajniče.
Sve što se radi u sportu zadnjih nekoliko godina svakako treba pohvaliti, jer svi smo suglasni ovdje da je sport izuzetno važan. Zato je ovaj zakon svojevrsni doprinos sportu. Svjesni smo i značaja volontera koji rade sa našom djecom. Sustav sporta zbog svega toga treba biti uređen i kroz sportsku inspekciju. Međutim, zanima me kako će sportska inspekcija s obzirom na ovaj zakon o kojem danas raspravljamo reagirati na anonimne predstavke građana? Imaju li obvezu inspekcijskog nadzora ili ipak mogu na neki način filtrirati predstavke koje nemaju elemenata za nadzor, a s obzirom na broj inspektora, na godišnji plan koji se sada javno objavljuje, dakle transparentnost.
Hvala.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Izvolite odgovor.
Pavić, Josip
Zahvaljujem poštovana zastupnice.
Sve predstavke koje dolaze sportskoj inspekciji oni su dužni razmotriti i ako ima osnove naravno da će postupati i po toj prijavi. Ono što se tiče anonimnih prijava naravno nemaju koga izvijestiti o pronađenim nepravilnostima.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Hvala svima koji su sudjelovali do sada u raspravi.
Ima li zainteresiranih predstavnika odbora? Ne.
Otvaram raspravu.
Prva na redu poštovana kolegica Sokolić, Klub zastupnika SDP-a, izvolite.
Sokolić, Tanja (SDP)
Poštovani predsjedniče Hrvatskog sabora, poštovani državni tajniče, kolegice i kolege.
U drugom čitanju Konačnog prijedloga zakona o sportskoj inspekciji klub SDP-a mora istaknuti razočaranje činjenicom da ključne primjedbe i prijedlozi iz naše rasprave u prvom čitanju nisu uvaženi. Podržali smo ideju jačanja inspekcijskog nadzora u sportu. Prepoznali smo važnost godišnjeg plana rada kao i digitalizacija putem NIAS-a. Te su odredbe ostale u prijedlogu i to pozdravljamo.
Koliko smatramo važnim djelovanje sportske inspekcije govori i sama činjenica da je ona ustanovljena upravo u vrijeme naše Vlade. No u ovom prijedlogu zakona u drugom čitanju najvažnija pitanja koja smo postavili u prvom čitanju ostala su bez odgovora.
Prvo i dalje smatramo da je ukidanje prava na žalbu ozbiljno narušavanje prava stranaka u postupku. Ustav Republike Hrvatske jamči pravo na prani lijek. Citirat ću članak 18. protiv pojedinačnih odluka državnih tijela, tijela jedinice lokalne i područne samouprave i pravnih osoba sa javnim ovlastima jamče se pravo na žalbu. Ako je žalba isključena mora se osigurati drugo pravno sredstvo za zaštitu prava i zakonitih interesa.
Kako bismo taj članak sad mogli protumačiti u kontekstu ovog prijedloga? Dakle Ustav izrijekom jamči pravo na žalbu protiv svih pojedinačnih odluka javnih tijela što uključuje i odluke sportskih inspektora. Iznimno ako je žalba isključena mora se osigurati neko drugo pravno sredstvo u ovom slučaju to je tužba Upravnom sudu.
Međutim, praksa i sudska dostupnost upravnih sudova nije jednako pristupačna kao žalba osobito za male udruge i fizičke osobe bez pravne pomoći. Zato se ukidanje žalbe može smatrati problematičnim sa stajališta dostupnosti prava i jednakosti pred zakonom. Iako formalno zadovoljava ustavni zahtjev time što nudi upravni spor kao alternativu. Dakle, još jednom pravo na žalbu zamijenjeno je mogućnošću podnošenja tužbe Upravnom sudu. Znamo da to znači dugotrajne i skupe postupke koje si mnogi manji klubovi jednostavno ne mogu priuštiti.
Žalba u drugom stupnju mora se riješiti u roku od 60 dana, upravni spor može trajati godinama. Ovo nije samo pravno, nego i socijalno pitanje, pitanje ravnopravnosti pristupa pravdi.
Drugo, zakon ne odgovara na ključno pitanje kako će inspektori uopće moći raditi svoj posao? Hrvatska ima tek 17 sportskih inspektora na više od 17000 sportskih udruga. To je prosjek od jednog inspektora na 1000 subjekata. Gdje je plan zapošljavanja? Gdje su dodatna sredstva? Nema ih, a u obrazloženju se čak navodi da zakon neće zahtijevati dodatna sredstva. Pa kako onda mislite osigurati provođenje ovih odredbi?
Treće, zakon ne rješava pitanje nadzora nad financijama sportskih klubova. Porezni obveznici imaju pravo znati kako se troši njihov novac. Sportska inspekcija mora imati alate za financijski nadzor, a ovdje ih nema niti ih se spominje.
Četvrto. I dalje upozoravamo na nepostojanje edukativne funkcije inspekcije. Inspekcija ne smije biti samo represivna, treba biti i partner u ispravljanju nepravilnosti posebno u sektoru gdje velik broj ljudi djeluje volonterski sa dobrom voljom, ali bez stručne podrške. Umjesto kazni treba ponuditi i mogućnost korekcije, savjetovanja, edukacije. O tome nema riječi.
Peto, zakon formalno predviđa samostalnost sportskih inspektora, ali istodobno uskraćuje stvarnu autonomiju. Glavni inspektor zadržava ovlast da preuzme predmete. Ako želimo neovisnu inspekciju onda moramo onemogućiti političke i administrativne pritiske, a ovako se ostavlja prostor upravo za to.
Zbog svega navedenog klub SDP-a ne može podržati ovaj konačni prijedlog zakona. Pozivamo ministarstvo da u skorijoj budućnosti ovaj važan sustav uredi tako da doista štiti sportaše, klubove i interese građana.
Hvala.
Reiner, Željko (HDZ)
U ime Kluba zastupnika HDZ-a govorit će poštovana zastupnica Sanda Livia Maduna, izvolite.
Maduna, Sanda Livia (HDZ)
Zahvaljujem potpredsjedniče Hrvatskog sabora, poštovani državni tajniče sa suradnicom, uvažene zastupnice i zastupnici.
Zakonom o sportu dana je mogućnost obavljanja u obrtu svih sportskih djelatnosti osim sudjelovanja naravno u sportskom natjecanju, te je proširen krug pravnih i fizičkih osoba koje sudjeluju u sustavu sporta na fitnes centre i ostale pravne osobe registrirane za obavljanje sportskih djelatnosti.
Također, propisana je mogućnost licenciranja stručnih kadrova u sportu, obveza poduzimanja mjera zaštite djece u sportu, te povećan opseg zadaća sportskih klubova, nacionalnih sportskih saveza, te krovnih sportskih udruženja. Samim time proširena je nadležnost odnosno poslovni sportske inspekcije koja ima veliku, a rekla bih i važnu ulogu, a to je prvenstveno nadzor i kontrola onih koji imaju registrirano obavljanje sportske djelatnosti.
Danas raspravljamo o Konačnom prijedlogu zakona o sportskoj inspekciji kojim će se regulirati i definirati nadležnost sportske inspekcije, utvrditi poslovi sportskog inspektora, način rada, prava, dužnosti i ovlasti, utvrditi status stranaka u postupku, status podnositelja i njihova prava, te stvoriti pravna osnova za nadzor nad provođenjem odredbi novog Zakona o sportu.
Sportska inspekcija ustrojena je kao samostalna unutarnja ustrojstvena jedinica tijela državne uprave nadležnog za sport. Naime, odredbama važećeg Zakona o sportskoj inspekciji propisano je da se protiv prvostupanjskih rješenja inspektora može izjaviti žalba nadležnoj ustrojstvenoj jedinici i drugostupanjski upravni postupak tijela državne uprave nadležnog za sport.
Radi usklađivanja sa odredbama Zakona o sustavu državne imovine i Zakona o općem upravnom postupku kako se radi o relativno malom broju uloženih žalbi na rješenje sportskih inspektora propisuje se prana zaštita protiv upravnih akata sportske inspekcije sa pravom podnošenja tužbe nadležnom Upravnom sudu.
Danas imamo ukupno 17 sportskih inspektora koji djeluju na području cijele Republike Hrvatske, a u 2024. godini izvršili su gotovo 1100 inspekcijskih nadzora, utvrdili više od 570 prekršaja, zakonskih odredbi, podnijeli 16 optužnih i 93 prekršajna prijedloga.
U raspravi ovog zakona u prvom čitanju bilo je puno upita, odnosno sugestija predlagatelju koje su se odnosile na broj sportskih inspektora. Obrazloženje koje nam je dostavljeno je da će se pitanje broja sportskih inspektora rješavati kroz izmjene Uredbe o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva turizma i sporta nakon stupanja na snagu novog Zakona o sportskoj inspekciji, a u okviru naravno financijskih mogućnosti.
Također napominjem da se ovim prijedlogom zakona uvodi godišnji plan rada sportske inspekcije koji će biti transparentan. Dakle, mora biti javno dostupan. Upravo to uvođenje godišnjeg plana će razgraničiti redovan inspekcijski nadzor od onoga koji je posljedicom prijave nepravilnosti u radu sportskih udruga, tj. onaj koji je na inicijativu drugih tijela podnositelja predstavke ili iz drugih opravdanih razloga.
Spomenuti godišnji plan rada sportske inspekcije objavljuje se na mrežnoj stranici tijela državne uprave nadležnog za sport. Isto tako, uvodi se mogućnost provođenja posrednog inspekcijskog nadzora uvidom u elektroničke baze podataka prvenstveno nacionalni informacijski sustav u sportu u cilju povećanja učinkovitosti inspekcijskog postupka nad pravnim i fizičkim osobama u sustavu sporta.
Uzimajući u obzir nepovoljni financijski položaj sportskih klubova koji u sustavu sporta djeluju isključivo zahvaljujući volonterskom radu svojih članova, odnosno u odnosu na klubove koji raspolažu velikim financijskim sredstvima prekršajnim odredbama propisuje se veći raspon novčanih kazni za prekršaj na način da se smanji onaj najniži iznos kazne. Očigledno je da se proširila nadležnost odnosno opseg poslova sportske inspekcije, te postojeći zakon nije dostatna pravna osnova za provođenje nadzora nad primjenom novog Zakona o sportu.
Bitno je istaknuti da se ovaj konačni prijedlog zakona ne razlikuje bitno u odnosu na zakon u prvom čitanju, on je dorađen pravno i nomotehnički. Sport ima kohezivnu snagu u društvu, a klubovi imaju veliku moć i ulogu u području odgovornosti u društvu. Upravo zato je donesen Zakon o sportu, a nastavno na to bilo je potrebno i regulirati ovaj Zakon o sportskoj inspekciji. Drugim riječima, bilo je nužno postaviti novi zakonski okvir kojim će se preispitati odredbe o nadležnostima, poslovima, načinu rada, pravima, dužnostima i ovlastima sportske inspekcije na način da se redefiniraju, uklone ili uklone pravni instituti koji usporavaju postupak inspekcijskog nadzora, naravno sve to u cilju povećanja broja provedenih inspekcijskih nadzora i naravno kvalitete donesenih odluka, ujednačavanja prakse sportskih inspektora, te ostvarenja učinkovitosti inspekcijskog postupka.
Zaključno, pozdravljamo ovaj konačni prijedlog zakona, te izmjene koje nam on donosi u svrhu utvrđivanja i definiranja nadležnosti sportskih inspektora, te poslova koje oni obavljaju.
Klub zastupnika HDZ-a naravno podržat će ovaj Konačni prijedlog Zakona o sportskoj inspekciji. Zahvaljujem.
Reiner, Željko (HDZ)
U ime Kluba zastupnika Mosta i nezavisnog zastupnika Josipa Jurčevića govorit će poštovani zastupnik Marin Miletić. Izvolite.
Miletić, Marin (MOST)
Poštovani potpredsjedniče HS g. Reiner, poštovana gđo. Kristina Zadro Omrčen, poštovani g. državni tajniče sa svojom suradnicom, kolegice i kolege vladajući i kolege i kolegice iz oporbe.
Na odboru smo bili jasni, podržat ćemo ovo jer je puno bolje nego što je bilo i ne treba bit sitničav i kad god je neki napredak to treba podržat, ali, ali ko kuću.
Čitam u Jutarnjem listu danas država planira uložiti u Maksimir 295 milijuna eura, 295 milijuna eura će koštat cijeli projekt Maksimir. Gradonačelnik Puljak kaže na portalu dakle koliko god država uložila u Maksimir, toliko će u Poljud jer su to stadioni od nacionalnog interesa i baš želim bit jasan, Hrvatska prva i naravno da, da stojim iza toga da nešto što je tako važno našem narodu, sport, da se tu država uključi i da to pomaže, ali, ali ko Učka.
Šta je s nama Riječanima? Šta je s nama koji živimo u Primorsko-goranskoj županiji? Šta smo mi zapećak, građani trećeg reda? Šta smo mi, zadnja rupa na svirali?
Stadion Kantrida se izgradio 1912.g., 1913.g. na našoj Kantridi je odigrana prva utakmica, više od 110, koliko, 112.g. igra se nogomet na Kantridi. To je drevni stadion svih nas Riječana i nas koji volimo Rijeku, koji živimo u tom kraju. Mi kažemo nama je Rijeka sve, nama je Rijeka sve. Dakle pare, milijuni i milijuni ulažu se u Maksimir, okej, milijuni i milijuni ulažu se u Poljud, okej, a vi Riječani he, vas ko šiša, zadnja rupa na svirali. A još nas boli ovdje 1999. Zoran Krečak, bio sam na toj utakmici, mislim da nas je, to je najposjećenija utakmica u povijesti 25, 26 tisuća nas je bilo na Kantridi, kao mulac, kao mulac, 4. razred sam završavao gimnazije i naravno kao član kluba navijača na drevnoj zapadnoj tribini kad nam je ukradeno prvenstvo, 1:1, 89 minuta, naš Haso Hasančić, puf gol i Krečak maše jer je dobio zadatak. Nema, nema osvajanja prvenstva, nema osvajanja prvenstva i mi dobro znamo šta znači kad se nama krade, čim se dođe tu na područje Gorskog kotara, prođe se Gorski kotar, prođe se Tuhović, palinđa se. Ali da budem potpuno otvoren, da ne kaže evo Marin kritizira vladajuće, aaa doći ćete vi na red. Danas čitam podatke, 15 milijuna eura u županiji potrošili, u mojoj županiji, vladajući SDP je li, potrošili pare na rad na terenu i naknade, 15 milijuna eura, a 4 milijuna eura majstori spiskali na putne troškove i g. Pavela proglašen za najaktivnijim županijskim vijećnikom, pitao je SDP, drugove, di su pare, možete objasnit di su pare i maca popapala jezik, svi šute, prave se blesavi. A možete vi šutit, al čekam vas na sučeljavanju, jedva vas čekam da vas pitam za zdravlje, di su pare i zato uvijek treba bit prema svima, ja sam ovdje uvijek rekao, Turudić, USKOK, ko god, sve hapsite ko god krade, Mostovce hapsite, kolege iz HDZ-a hapsite, kolege iz SDP-a hapsite, nema jednakih i jednakijih, nema, ne bi smjelo bit ako želimo pravednu državu i pravedno društvo. A ovdje dakle srce me boli kao Riječanina, ulažu se pare u Maksimir i Poljud, okej, ja sam Hrvat, okej nek se daju pare, ali vi Riječani prepušteni ste Viškoviću i dijelom uspije nać nešto, pa onda zavisi od toga hoće li se ić u projekt velike izgradnje Kantride, ja sam apsolutno za sa svim, sa svime šta ona nosi jer sam uvijek za napredak mog kraja i za rast. Znate ono, ne smetaju nam dizalice od 138 metara u mojoj luci u Rijeci, to ne smeta to je dobro, ali smetaju neboderi ekip… to smeta ne smetaju Miamiu, ne smetaju Dubaiu ali ekipi smetaju na Kantridi, ma dajte ljudi budimo razboriti, a onda očekujemo da netko dođe istrese 100-200 miliona tako zato jer je dobrotvor, jer je dobrotvor, jer je evo ga Božić će doći pa će čovjek evo Riječani ja ću svojih 200 miliona istrest Caritas je mala beba za mene. Pa dajte ljudi živimo u malo drugačijem svijetu. Istrest će svako novac ako ima poslovne koristi od toga. To se zove investicija, ulaganje, a ovi tu mentalni komunisti na mom području i dalje očekuju je li ne, ali pritom pazite ekipa 4 miliona eura putni troškovi u jednom mandatu, 15 miliona eura. Ne znam da li se razumijemo 15 miliona eura naknade. Koje naknade? Koje naknade? 15 miliona eura. Rad, opisali su to rad na terenu 15 miliona eura, a onda odete na Lošinj, uđete u ambulantu toaleti derutni. Derutni toaleti. E to su ključna pitanja i tražit ćemo odgovor na njih i dao Bog dragi da ljudi moga kraja shvate da ste potrošena priča i da je došlo stvarno vrijeme za nove suverenističke političke opcije. I mi ćemo dati sve od sebe, ja ću dat sve od sebe kao Marin da donesen promjenu, a uvijek će bit volja naroda jer je to najvažnije.
Još jednom državni tajniče prenesite odgovornima mi nemamo ništa protiv da se pomaže i Zagreb i Split i to su, to je Hrvatska i ja sam protiv podjela i protiv mržnje koju neki kao da namjerno ju šire i ja mislim da nam Hrvatska treba biti prva, ali sam ja rođeni Riječanin i osjećam veliku nepravdu kad se ogromne pare guraju u Zagreb, kad se ogromne pare guraju u Split na Poljud, a vi Riječani zadnja rupa na svirali. Pa dobro ako bude tako onda ću se ja pobrinuti ako Riječani to hoće, ako ljudi moga kraja to hoće iz županije pa ćemo mi onda stati iza i gradnje nove Kantride i u gradu Rijeci, kolega nemojte govorit dok govorim bar ne na glas, a onda ćemo mi u gradu Rijeci preko naše Petre Mandić i mene u županiji stat snažno iza tog projekta da se oni dogode.
Ovaj zakon ćemo podržati.
Hvala vam.
Reiner, Željko (HDZ)
Sada će u ime predlagatelja govoriti poštovani Josip Pavić državni tajnik u Ministarstvu turizma i sporta.
Izvolite.
Pavić, Josip
Zahvaljujem poštovani potpredsjedniče.
Poštovane zastupnice i zastupnici ovaj zakon praktički zaokružuje jednu zakonodavnu priču koja se tiče brige o hrvatskom sportu.
U Vladi smo itekako svjesni da je potrebno brinuti o hrvatskom sportu i imamo jedan bolji način kako utrošiti 15 miliona eura podrškom za izgradnju kampa Hrvatskog nogometnog saveza koja odluka će danas biti na sjednici Vlade RH i s tom pričom završavamo danas.
Hvala.
Reiner, Željko (HDZ)
Hvala lijepa s time ćemo zaključiti raspravu o ovoj točci i o njoj ćemo glasovati kad se steknu uvjeti.
86
Konačni prijedlog zakona o sportskoj inspekciji, drugo čitanje, P.Z.E. br. 112
11.04.2025.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Konačni prijedlog Zakona o sportskoj inspekciji, drugo čitanje, P.Z.E. br. 112.
Predlagatelj je Vlada, rasprava je zaključena.
Dajem na glasovanje Konačni prijedlog Zakona o sportskoj inspekciji. Molim glasujmo.
125 zastupnica i zastupnika glasovalo, 86 za, 39 suzdržanih znači donesen je Zakon o sportskoj inspekciji.
PDF
Učitavanje