Povratak na vrh

Fonogram zastupničkog pitanja

Felak, Damir, saziv: IX, sjednica: 12

PDF
Povratak

-

  • Aktualno prijepodne
24.04.2019.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Idemo na pitanje 34, zastupnik Damir Felak postavlja ga ministru mora, prometa i infrastrukture Olegu Butkoviću, izvolite.

Felak, Damir (HDZ)

Poštovani predsjedniče sabora, poštovani predsjedniče hrvatske Vlade, gospođe i gospodo ministri, kolegice i kolege zastupnici moje pitanje ide za gospodina Olega Butkovića, ministra mora, prometa i infrastrukture. Ono se tiče jednog kapitalnog projekta koji se odvija u RH na sjeverozapadu Hrvatske to je izgradnja drugog kolosijeka pruge na dionici Dugo Selo – Križevci. Izgradnja tog projekta je počela odnosno te pruge je počela negdje krajem 2016. godine odnosno radovi su se intenzivirali sredinom 2017. godine i od tada otprilike se dio prometa na toj dionici odvija autobusima što jasno iziskuje određene i napore i za putnike i jasno produžuje sam tijek putovanja na toj pruzi što se tiče čisto putničkoga prometa. To sada traje već gotovo 2 godine i jasno da kod ljudi izaziva određeno nezadovoljstvo i strpljenje im je pri kraju jer dosta ljudi putuje na tom pravcu prema Zagrebu kako na posao, tako i studenata i djece u školu.
Moje konkretno pitanje je koji su rokovi za završetak izgradnje drugog kolosijeka pruge na pravcu Dugo Selo – Križevci te nastavno kada će početi izgradnja dionice Križevci – Koprivnica – Botovo i također izgradnja ovih dionica financira se najvećim dijelom iz fondova EU, hoćemo li završiti izgradnju na vrijeme i povuči sva raspoloživa sredstva za ove projekte? Hvala lijepa.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Odgovor, izvolite.

Butković, Oleg (HDZ)

Hvala lijepo gospodine predsjedniče Hrvatskoga sabora, poštovani zastupniče Dugo Selo – Križevci projekt je jedan od najvećih infrastrukturnih i prvi projekt u RH od većih projekata koji se, željezničkih projekata, koji se financira iz sredstvima EU. On, za njega su potpisani ugovor o bespovratnim sredstvima, raspisan je natječaj i točno ste rekli negdje u 2016. godini, sredinom su krenuli radovi i u ovom trenutku ono što znamo projekt ide, neće doći, neće doći do gubitka europskih sredstava ali će se kasniti. Kasnit će se iz najvećeg, iz jednog i osnovnog razloga što je jedan od podizvođača u tom konzorciju koji je dobio posao otišao u stečaj i trebalo je određeno vrijeme dok je došlo do ubacivanja novog izvođača koji uglavnom radi građevinske radove i sad u ovom trenutku znamo da će biti određeno kašnjenje.
Taj projekt bi trebao biti gotov, on se financira iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija, on će biti gotov negdje do kraja odnosno do početka 2021. godine, a ovaj drugi projekt o kojem govorite, a to je nastavak izgradnje pruge prema Mađarskoj granici, koji se financira iz tzv. CEF-a Fonda instrumenta za povezivanje Europe i u ovom trenutku su nakon svih obavljenih radnji i izmjene prostornih planova, rješenje o provedbi elaboracijskih, parcelacijskih elaborata itd., izdavanja građevinskih dozvola, raspisan natječaj i u petom mjesecu će biti predaja ponuda i otvaranje ponuda za taj drugi veliki infrastrukturni projekt, i jedan i drugi se nalaze na mediteranskom koridoru.
Ukupna vrijednost tih projekata je oko 600 milijuna EUR-a, tako da neće biti nikakvih i nema straha od gubitka europskih sredstava, radi se na tim projektima, kažem, u ovom prvom će biti određeno kašnjenje, ali koje neće dovesti do gubitka i opasnosti da bi mogli izgubiti europska sredstva. Hvala.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Očitovanje, izvolite.

Felak, Damir (HDZ)

g. Ministre zahvaljujem na konkretnim odgovorima, moje pitanje je bilo postavljeno s tom namjerom da se dobiju koliko toliko precizni i konkretni rokovi kada će se što izgraditi i kada će se što završiti, ja vjerujem da će svi dobronamjerni prihvatiti obrazloženje da je došlo do određenog kašnjenja što nije nešto neobično kod ovako velikih projekata.
U svakom slučaju je za pozdraviti da se ovako velika sredstva ulažu upravo na ovaj koridor i na ovaj pravac i vjerujem da će putnici početka 2021.g. kad se pusti ova dionica u promet od Križevaca do Vrbovca biti puno zadovoljniji i vidjeti da im se isplatilo čekati da se to završi, a još zadovoljniji će biti putnici iz Koprivnice i iz svih mjesta koja gravitiraju prema tom kolodvoru kada se završi i ovaj dio od Križevaca do Koprivnice jer to će onda biti jedna od najsuvremenijih pruga u RH, a sigurno taj pravac pošto je na međunarodnom koridoru, to i zaslužuje, a najveće koristi će imati gospodarstvo toga kraja i svi građani i oni koji su i bilo, velim, bilo poslom, bilo školom ili na bilo koji drugi način vezani za Zagreb, a takovih je velik broj u ovom našem sjeverozapadnom dijelu RH, području Podravine i Prigorja.
Još jednom hvala na konkretnom odgovoru.
PDF