Početna
Akti
Dokumenti EU
Rasprave
Zastupnička pitanja
Statistički pokazatelji
Stegovne mjere
Aktivnosti zastupnika
Po sjednicama
Ukupno u sazivu
Zakonodavna aktivnost
Zastupnička pitanja
Povratak na vrh
Fonogram zastupničkog pitanja
Baričević, Martin, saziv: IX, sjednica: 12
PDF
Povratak
-
Aktualno prijepodne
24.04.2019.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Idemo na 30 pitanje, zastupnik Martin Baričević postavlja ga ministru državne imovine Goranu Mariću, izvolite.
Baričević, Martin (HDZ)
Poštovani predsjedniče sabora, poštovani predsjedniče hrvatske Vlade, članovi Vlade, kolegice i kolege, prošlo je već godinu dana od donošenja novog Zakona o upravljanju imovinom, pa živimo u vremenu kada je od nastanka Hrvatske države stalno bilo govora o potrebi snažnije decentralizacije i to su ponavljale sve vlade i svi ministri, no međutim moram kazati ja se osjećam mjerodavnim da o tome govorim jer sam 6 mandata općinski načelnik i jer sam predsjednik zajednice općina, da je ova Vlada krenula putem postupne decentralizacije. Bilo je i do sada decentraliziranih obveza ali to nije slijedilo i sredstva.
Poštovani gospodine ministre znači novi zakon je donesen kakve su vaše viđenje ili koji su rezultati tog zakona, koliko je lokalna samouprava ubrzala postupak dobivanja građevinskih dozvola, rješavanja svih onih dnevnih problema koji su potrebni da bi jedna samouprava funkcionirala i što očekujete od, iz provedbe ovog zakona u budućnosti i da li možda još ima prostora za snažniju decentralizaciju kroz ovaj zakon ili neki slični u vašem resoru?
Ja ću podsjetiti da su neke vlade ranije naplaćivale lokalnoj samoupravi izgradnju groblja, zemljište, vatrogasnih domova, ne da su naplaćivali nego se nije moglo po 10 godina doći do jednostavnog rješenja i …/Upadica: Hvala vam./… hvala lijepo.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Izvolite ministre.
Marić, Goran (HDZ)
Poštovani zastupniče Baričević hvala na pitanju, pa utemeljenjem ministarstva zatekli smo na 10-tke tisuća predmeta i zahtjeva, među njima više od 2.000 zahtjeva jedinica lokalne samouprave na koje nitko godinama nije ni odgovorio, a kamoli da bi se realizirano nešto u odnosu na jedinice lokalne samouprave. Zatečeno stanje je bilo konfuzno, jedna anarhijska zapuštenost, otimanje i bespravno korištenje. Primjerice radi samo na više od 10.000 nekretnina RH je imala zaključenih samo 78 ugovora o zakupu i to ne na natječaju. Ako je išta bilo potrebno smjesta mijenjati tu, onda je to bilo potrebno tu pogubnu praksu u odnosu na status državne imovine i na odnos prema jedinicama lokalne i regionalne samouprave. I mi smo pristupili hitno izmjenama 2 zakona, Zakon o upravljanju državnom imovinom i Zakon o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora, to Vlada je donijela prvi u 6. mjesecu prošle godine, a drugi krajem prošle godine 23.12. To je rezultiralo naglim promjenama jer je tim zakonom omogućeno darivanje i to jedino darivanje jedinicama lokalne i područne samouprave.
Nikom drugom, samo jedinica lokalne samouprave. A ta mogućnost darivanja je dovela do toga da je ministarstvo do sada donijelo više od 550 odluka u korist jedinica lokalne samouprave vrijednih više od milijardu kuna.
Ako tome pridodamo i drugu mogućnost koja predviđa Zakona tabularnih isprava, temeljem kojih se, ovo što ste nabrajali, groblja, mrtvačnice, društveni domovi, za što ste plaćali prije, sada prenosi izravno ex lege u vlasništvo jedinica lokalne samouprave, onda je podatak da je više od milijardu i pol kuna preneseno u vlasništvo nekretnina, u vlasništvo jedinica lokalne i regionalne samouprave.
Ovim toga, ministarstvo je objavilo 46 natječaja aktivirajući 900 nekretnina. Na tim natječajima je sudjelovalo 2300 ponuditelja. Na natječaju nije bio niti jedan prigovor niti jedna žalba, samo zato što nitko .../Govornik se ne razumije./... ne može utjecati na proces natječaja. I donijeli smo ukupno 2700 odluka kojima se aktiviralo oko 2 milijarde kuna nekretnina vrijednosti, što je generiralo investicije većih od 7 milijardi kuna.
Naravno da je fiskalna decentralizacija i aktiviranje državne imovine najviše pridonijelo većim prihodima proračunskim jedinicama lokalne i regionalne samouprave, a da ne govorimo o drugim primjerima, evo, kao što je predsjednik
Vlade maloprije kazao, kako smo mi sa gradom Rijekom potpisali sporazum o namirenju dugova koji traju godinama neriješeni, sad je druga faza u pripremi i time ćemo zatvoriti dug nekih od 75 milijuna kuna koji 15 godina nije bio riješen. I naša suradnja je ponajprije usmjerena na aktiviranje državne imovine na području gradova i općina jer znamo da zapuštena imovina ne rađa ni ploda niti daje života, a Hrvatskoj je potrebno itekako i jednog i drugog.
Međutim, moram ovdje i naglasiti da, unatoč tome što imamo sa svima mi dobru suradnju, da neke općine i gradovi ne uzvraćaju na isti način. Pa mijenjaju prostorne planove protiv interesa RH i izravno na štetu RH. I nije primjereno da gradovi i općine mijenjaju građevinsko zemljište u nekoliko desetaka tisuća kvadrata u vlasništvu RH .../Upadica: hvala ministre./... i prenamjenjuju u zelene površine, a da privatnim osobama, zelene površine pretvaraju u građevinske.
Hvala lijepo.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Očitovanje, izvolite.
Baričević, Martin (HDZ)
Pa evo, i ovaj primjer decentralizacije pokazuje koliko se može osloboditi sredstava i koliko se na lokalnoj razini može iskreirati i biti uspješan zamašnjak razvoju Hrvatske u cjelini. Međutim, reći ću da odlukama ranijih Vlada i ranijih ministara, 10-ke općina je pred blokadom na način da su sudskim odlukama u ovom trenutku, najčešće prvostupanjskim izgubile sporove, a izgubile su sporove zato što su u datom trenutku raspolagale sa nekom nekretninom.
Promjenom propisa tu je te nekretnine uzela RH, ma da su postignute određeni pravni suodnosi, najčešće sa privatnim tvrtkama i mislim da se o tim problemima mora razgovarati, čak se bi trebalo znati tko je to odradio, itd., dok su neke samouprave kako smo od kolege Petrova čuli, zapale u probleme svojim radom ili neradom.
Ovo nije bila taj slučaj, pa prema tome, mislim da te samouprave ne bi trebale trpjeti štetu.
Hvala.
PDF
Učitavanje