Početna
Akti
Dokumenti EU
Rasprave
Zastupnička pitanja
Statistički pokazatelji
Stegovne mjere
Aktivnosti zastupnika
Po sjednicama
Ukupno u sazivu
Zakonodavna aktivnost
Zastupnička pitanja
Povratak na vrh
Fonogram zastupničkog pitanja
Glasovac, Sabina, saziv: IX, sjednica: 12
PDF
Povratak
-
Aktualno prijepodne
24.04.2019.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Idemo na pitanje broj 17. zastupnica Sabina Glasovac, postavlja ga ministrici znanosti i obrazovanja Blaženki Divjak, izvolite.
Glasovac, Sabina (SDP)
Hvala lijepo gospodine predsjedniče.
Poštovana ministrice, sindikat hrvatskih učitelja, proveo je istraživanje, među učiteljima, koji su ocijenili dosadašnju provedbu škole za život. I provedbu su ocijenili trojkom.
Vas je to razbjesnilo i rekli ste, da sindikati ne znaju što je to istraživanje, iako je istraživanje, za njih su proveli znanstvenici instituta Ivo Pil. Pravobraniteljica, pučka, vas je upozorila u svom izvješću za 2018. g. da provodite parcijalno kurikularnu reformu i da ste potpuno odstupili od strategije, obrazovanja znanosti i tehnologije.
Njoj ste pak poručili, da se malo bolje informira i da ne zna baš nešto dobro čitati. Presudom vaše ministarstvo, odnosno, vlada, mora platiti 14,2 milijuna kuna plus kamate, odštete Varaždinskoj županiji, zato što ste odbili plaćati preuzete obveze za obrazovne objekte koji se grade u toj županiji.
Nadalje odlučili ste okrupnjavati škole, što znači u prijevodu da ćete gasiti, negdje cca 61 školu, u ruralnim područjima i na otocima. Vaša reforma svela se zapravo na tabletizaciju Hrvatske, u kome tableti koje ste nabavili početkom godine, pucaju im ekrani, troškove popravka moraju snositi roditelji. A sada ste vašu reformu tabletizacije Hrvatske, sveli na to, da će, neće svaki učenik, prvašić, sljedeće godine dobiti tablet, nego će jedan tablet dijeliti njih četvero, na koji način, to još niste objasnili.
Moje pitanje vama glasi, osjećate li se kada čujete ove vijesti iz vašeg ministarstva kao da živimo u apsurdistanu i je li vam iti malo neugodno, zbog onoga što radite, vjerojatno u najboljoj mjeri, nemojte nam samo reći da sam nezavidna, ljubomorna, da ne znam čitati, da nisam informirana, pokušajte, evo komentirati sve ove događaje i kaos koje se događa u vašem ministarstvu.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Odgovor ministrice, izvolite.
Divjak, Blaženka
Hvala vam lijepo gospodine predsjedniče.
Gospođa zastupnice, ja naravno neću upotrebljavati, ove riječi koje vi upotrebljavate, vi sami sebe opisujete, to ja neću raditi.
Ali ću govoriti na stvari koje ste ipak istaknuli. Prije svega zašto sam kazala, da istraživanje, koje je proveo sindikat hrvatskih učitelja, evo je došlo u vrijeme, kada je možda pasalo to sindikatu. Pa evo, ja ću vam odmah objasniti, jer dopustite, ja ipak, kada govorim o tim temama, govorim s pozicije znanstvenice.
Znači istraživanje nad 300 sudionika, provedeno u 10. mj. a pitanja su bila kako se provodi eksperimentalna provedba kurikularne reforme, znači mjesec dana nakon početka. A rezultati su objavljeni 6 mj. poslije.
Naravno da sam to komentirala i mislim da je to moje pravo. Sve ono što je konstruktivno stvarno treba prihvatiti, ali ovakav način rada i komuniciranja, mislim da zaslužuje odgovor i ja sam u tom smislu odgovorila. S druge strane, kompletna provedba eksperimentalnog programa se prati i to po svim uzusima kako se treba pratiti eksperimentalna provedba postoji povjerenstvo, agencije, nacionalni centar, svi oni koji trebaju o tome dati sud i provoditi istraživanja kako kvalitativno, tako kvantitativno to rade i rezultati se promptno objavljuju.
Tako da ja mislim da tu nema nikakvih dilema niti problema. A ako želite malo više o tome saznati, molim vas posjetite web stranicu školazaživot.hr.
Što se tiče odgovora pravobraniteljici da, moj odgovor je bio da se cjelovitost sačuvala, da se strategija prati ali da ne postoji samo jedan način razmišljanja, nego ti samo jedna interpretacija.
Ja znam da postoje mnogi koji misle da bi reforma morala biti točno takva kako su je oni zamislili, međutim ministarstvo kojem sam ja na čelu tu reformu radi tako da uzima u obzir različita promišljanja ali da se provodi suvremenim trendovima razvoja obrazovanja, obrazovnih reformi, uglavnom u Europi ali uzimamo u obzir i ono što je u svijetu i tu imamo i pomoć Europske komisije.
I Europska komisija i ono što mi radimo u monitoru obrazovanja je ocijenila vrlo pozitivnim, naša je reforme nazvala ambicioznima. I u tom smislu evo ja upućujem i vas a i sve one koji su zainteresirani da malo detaljnije to poprate.
Što se tiče JPP-a, gledajte to je baš zanimljiva tema. Zanimljiva tema je zbog toga jer ste vi kada ste bili u ministarstvu bili dio sustava koji je taj problem stvorio a mi ga sada rješavamo. Niti sam ja taj ugovor zaključila, problem sam naslijedila. Ono što je bila obveza za ubuduće, to smo prihvatili i ova Vlada je zapravo zaključkom donijela znači rješenje tog problema za ubuduće, znači za sljedećih 20 godina će se plaćati 55% od ja mislim 274 milijuna za JPP Varaždinskoj županiji.
Dakle to je nešto što je za ubuduće. Ono što je prošlost, to je na sudu, to je na sudu, a sve naše sudske procese vi znate da vodi DORH. Toliko bi morali znati, kao što bi morali i znati tko donosi mrežu. Morali bi znati tko donosi mrežu, da je donosi Vlada, a morali bi također i pročitati smjernice prije nego ih komentirate. Okrupnjavanje ne znači ukidanje, možda u vašem rječniku ali ne znači ukidanje i treba pročitati ono što je sada u javnome savjetovanju i ja vas stvarno na to upućujem.
Evo, hvala vam.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Očitovanje izvolite.
Glasovac, Sabina (SDP)
Hvala vam lijepo.
Vi kao znanstvenica trebali bi ste se suzdržati u pljuvanja u lice nastavnicima koji rade u školi i najbolje znaju kako vaš projekt ide. A s druge strane vi kao znanstvenica ne biste smjeli sebi dozvoliti da eksperimentalni program koji je ušao prošle godine kažete da ulazi u sve škole iako eksperiment nije gotov i niste ga valorizirali a vi to upravo radite, time poništavate sebe kao znanstvenicu i znanstveni pristup projektima.
Drugo, kažete da smo mi stvorili problem javno privatnog partnerstva. Ne gospođo ministrice. Mi smo, u nedostatku sredstava da financiramo obrazovne objekte u RH kao ministarstvo pokušali pomoći onim županijama koji žele kroz projekte javno privatnog partnerstva ipak investirati u obrazovne objekte u njihovim županijama. A vi kada ste došli na vlast ste odbili plaćati dalje te preuzete obveze i zbog toga sada pravomoćna, odnosno nepravomoćna sudska presuda kaže da će nas to koštati 14,2 milijuna. Zamislite koliko se škola moglo opremiti, popraviti sa 14,2 milijuna kuna.
I treće, potpuno se slažem s vama kada kažete ovo, kada ste komentirali gospođu Vidović, kažete ne postoji samo jedan način razmišljanja. Točno ministrice ali vi ste ti koji se nikako ne znate nositi sa drugačijim načinom razmišljanja i koji trebate naučiti upravo ovu lekciju da jedino vaše mišljenje nije jedino ispravno i jedino relevantno i da svaku kritiku doživljavate kao atackt na vašu osobnost ili vašu taštinu.
Ono što vi radite u ministarstvu je šteta koju će ispravljati mnogi nakon vas. I nemojte zaboravljati greške se događaju onome tko radi ali vi radite s djecom i uništavate generacije vašim pokusima nad njima i eksperimentima. Dajte se malo urazumite i ponašajte se ako ne kao ministrica onda kao znanstvenica i ozbiljna osoba.
PDF
Učitavanje