Povratak na vrh

Fonogram zastupničkog pitanja

Jeckov, Dragana, saziv: IX, sjednica: 12

PDF
Povratak

-

  • Aktualno prijepodne
24.04.2019.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Kolega Bauk, hvala što ste podsjetili na to.
Evo, ja ću vas sada izvijestiti o slijedećem, ukupan broj postavljenih pitanja do današnjeg dana u ovom sazivu je 1662 pitanja.
2016. bilo je 47 pitanja, 2017. 324 pitanja, 2018. 997 pitanja, 2019. do sada 294 pitanja.
Vlada je odgovorila na 1364 pitanja, a ostalo je još 249 tako da molim Vladu da evo i na ta pitanja odgovore, ali s obzirom na veliki broj pitanja vidite da raste od 47 pitanja u 2016. na 997 u 2018., mislim da Vlada dosta dobro to radi, a evo još ih molim da onda i ono što nisu da odgovore na vrijeme.
Sada prelazimo na pitanja zastupnika, prva je na redu naša zastupnica Dragana Jeckov, izvolite.

Jeckov, Dragana (SDSS)

Zahvaljujem predsjedniče sabora, moje pitanje upućujem ministrici Divjak. Prema smjernicama za izradu mreže školskih ustanova i programa odgoja i obrazovanja koje su predstavljene u Vukovarsko-srijemskoj županiji, a koje su izazvale burne reakcije lokalnih čelnika optimalna osnovna škola predstavljena je kao škola u kojoj se radi u jednoj smjeni te je veličine od 16 do 18 razrednih odjela odnosno imala bi od 320 do 480 učenika. Moje pitanje je možemo li tim smjernicama predvidjeti i mogućnost od osnovne škole sa nižim standardom u pogledu broja učenika ili razrednih odjela uvažavajući specifičnosti određenih područja, kad to kažem prije svega mislim na specifičnosti koje se odnose na indeks razvijenosti kao i područja naseljena pripadnicima nacionalnih manjina, posebno se osvrnuvši na ovu specifičnost koja se odnosi na područja nastanjena pripadnicima nacionalnih manjina. Jer određeni standardi postoje i u Zakonu o odgoju i obrazovanju na jeziku i pismu nacionalnih manjina. O tome je svoje mišljenje dao i Ustavni sud 1999. godine.
S obzirom da dolazim sa ovog područja koje se suočava sa masovnim iseljavanjem, smatram da ukoliko ostanemo sa ovako visoko postavljenim standardima opravdano je pitanje na koga ćemo zapravo primijeniti ove smjernice odnosno na koji način će se formirati mreža škola sa, kao što rekoh sa ovako visokim standardima. Zahvaljujem.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Zahvaljujem zastupnici Jeckov i molim ministricu znanosti i obrazovanja Blaženku Divjak da odgovori, izvolite.

Divjak, Blaženka

Hvala vam gospodine predsjedniče, zahvaljujem zastupnici, uvaženoj zastupnici Jeckov na pitanju, ja moram priznati da je mene isto iznenadilo jako puno lažnih vijesti i informacija vezano uz ove smjernice. Tako da evo prije svega hvala vam na pitanju. Drugo mi moramo znati da ministarstvo daje smjernice koje sadrže isključivo ciljeve i podatke. Znači mi ni na koji način ne radimo mrežu škola nego je to na osnivačima, znači osnivači u vašem primjeru jer spominjete Vukovarsko-srijemsku županiju, na županiji je da za svoje područje predloži mrežu škola. Kako će to raditi? Pa imajući u vidu prije svega jednaku dostupnost obrazovanja ali ne bilo kakvog, nego kvalitetnog obrazovanja. Znači to ne radi ministarstvo nego predlažu osnivači, ministarstvo prikuplja prijedloge, traži mišljenje Nacionalnog vijeća za razvoj ljudskih potencijala, a Vlada donosi, donosi mrežu. I tu sad moramo razumjeti da sve ovo što piše u tim smjernicama, a to se svi možete uvjeriti, uvažene gospođe zastupnice i gospodo zastupnici, jer su smjernice u javnom savjetovanju pa su svima dostupne, vidjet ćete da ni na koji način se ne prejudicira odluka, nego se smjernice temelje na državnom pedagoškom standardu koji je prihvaćen gotovo prije 10-tak godina ovaj sabor ga je donio i drugo naravno na zakonskim odredbama.
Ono što vi spominjete je optimalna škola, međutim ni na koji način to ne znači da će se ukidati škole, nego da će se razmišljati o upisnim područjima, jer mi nažalost imamo situacija gdje u istom gradu imate poluprazne škole u centru, a onda škole koje rade u tri smjene u predgrađu, znači treba razmišljati o upisnim područjima, treba razmišljati o dostupnosti različitih programa. U svakom slučaju dostupnosti i programa koji se izvode na jeziku i pismu nacionalnih manjina to je naša zakonska obveza i pripada kategoriji jednake dostupnosti i jednakih prava i moramo uzeti u obzir također da se racionalno mora raspolagati sa resursima. Međutim, uzmite u obzir da promjena statusa škole, primjerice da škola umjesto da je matična škola i postane područna škola ni na koji način ne umanjuje dostupnost obrazovanja zato jer područne škole ostaju na istome mjestu, znači učenici pohađaju školu u istoj zgradi, jedino što je ta škola vezana umrežuje se s još nekim drugim školama. Zašto je to važno? Pa zbog toga jer primjerice ugovor o radu za nastavnike može biti jedan, a da oni rade u više škola. Također se omogućava i protok i opreme i znači školski kurikulum može biti objedinjen, znači to sigurno doprinosi kvaliteti obrazovanja.
Tako da ja evo sve molim, posebno osnivače koji su imali sastanak u ministarstvu, imali su prilike čuti i o tim smjernicama, a sada su smjernice u javnom savjetovanju pa ih svi imate priliku vidjeti da se referencirate stvarno da dokument pročitate i vidite u kom smjeru to ide i da stvarno izbjegavamo neargumentirane, neargumentirano iznošenje što smo sada već imali u javnosti i onda uzbunjivanje javnosti vezano uz teme koje bi trebale biti svima važne, a to je kvalitetno obrazovanje dostupno svima. Tako da u tom slučaju evo ja sve uvjeravam da ono što radi ministarstvo, radi u suradnji s osnivačima, očekujem odgovornost osnivača u smislu optimalnog korištenja resursa, ali jednako tako i u smjernicama smo napisali da bilo kakvo ukidanje programa ili možda nekih ustanova mora voditi računa o svim ovim specifičnostima o kojima ste i vi govorili. Evo, hvala vam lijepo.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Molio bih sada zastupnicu Jeckov, da da očitovanje, izvolite.

Jeckov, Dragana (SDSS)

Zahvaljujem, gospođo ministrice ja sam samo djelomično zadovoljna vašim odgovorom i izražavam zabrinutost zbog toga što se može desiti situacije da županije bukvalno shvate vaše smjernice i šta će se desiti u tom slučaju. Ukoliko one bukvalno shvate ovo što ste vi predvidjeli, desit će se sljedeće da će Vukovarsko-srijemskoj županiji biti zatvoreno 16 škola, 16 škola u naseljima odnosno selima koje su izgrađene ili obnovljene ili opremljene. Tu se sad zaista postavlja pitanje za koga smo mi to radili, postavlja se opravdano pitanje šta je zapravo sa demografskim mjerama, jer ovo je potpuno kontradiktorno u odnosu na sve demografske mjere koje smo upravo ovdje izglasali.
Još jednom izražavam zabrinutost posebno kada su u pitanju specifičnosti koje se odnose na škole koje pohađaju pripadnici nacionalnih manjina i bojim se da se o tome neće voditi računa jer mogu vam sad nekoliko primjera navesti koje se upravo, koje upravo govore tome u prilog o nebrizi određenih županijskih struktura kada je u pitanju obrazovanje pripadnika nacionalnih manjina.
PDF