Povratak na vrh

Fonogram zastupničkog pitanja

Batinić, Milorad, saziv: IX, sjednica: 10

PDF
Povratak

-

  • Aktualno prijepodne
14.11.2018.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Idemo na pitanje br. 19, zastupnik Milorad Batinić postavlja pitanje ministrici znanosti i obrazovanja Blaženki Divjak izvolite.

Batinić, Milorad (HNS)

Hvala predsjedniče Sabora, poštovani predsjedniče Vlade, poštovana ministrice, prvo izražavam zadovoljstvo što je u proračunu za 2019.g. povećanje na stavci ministarstva znanosti i obrazovanja. To je vrlo jaka poruka, prvenstveno hrvatskoj javnosti, ali i svima nama ovdje u Saboru, pogotovo kolegicama i kolegama koje negiraju već više od godinu i nešto dana, vaše napore, napor rada ministarstva, u cilju ostvarenja reformskih procesa koje se provode u vašem ministarstvu.
Mi u HNS-u jedan od glavnih ciljeva ulaska u vladu, političkih ciljeva, bila je provedba kurikularne reforme. Od iduće jeseni, prema tom zacrtanom planu, reforma obrazovanja, odnosno, kurikularna reforma, trebala bi ući u sve škole u RH.
Mene zanima i volio bi ako možete odgovoriti, a vjerujem da da, da li je sve spremno od formalnih, tehničkih pretpostavki da kurikularna reforma, od jeseni krene u sve škole?

Jandroković, Gordan (HDZ)

Izvolite ministrice odgovor.

Divjak, Blaženka

Hvala lijepo g. predsjedniče, hvala vam na pitanju uvaženi g. zastupniče poštovane gospođe i gospodo zastupnici Hrvatskoga sabora.
Tako je Europska komisija je u svojem izvješću nazvala reforme koje provodim u hrvatskom području obrazovanja ambicioznim reformama. Na tragu toga, stvarno mogu potvrditi da kurikularna reforma ulazi iduće g. u sve škole i u to u razredima u koje ima je ove g. bila u eksperimentalnoj provedbi. Prvi razred OŠ peti razred OŠ, prirodoslovni predmeti u sedmome razredu, odnosno, prvi razred srednjih škola opće obrazovanih usmjerenja. Kako bismo u tome uspjeli, mi već ovaj tj. u javno savjetovanje stavljamo odluke o donošenju kurikuluma.
U toj odluci u prilogu su svi predmetni kurikulumi, kao i kurikulurni međupredmetnih tema. Oni su priređeni tako da slijede sve one gl. elemente koji su u zakonu o odgoju i obrazovanju koji je ovaj Sabor usvojio u srpnju ove g. također je ujednačen pristup prema, metodološki pristup koji je donijela ekspertna radna skupina, a sadržajno su ti kurikulumi takvi kakvi su nastali nakon međunarodnih recenzija i recenzija HAZU. Ta će odluka biti u javnom savjetovanju mjesec dana, nakon toga će radne skupine, za koje je sada natječaj u tijeku, odgovoriti na javnu raspravu, napraviti određene pomake, ja sam sigurna u dokumentima i početkom siječnja 2019. godine kurikulumi će se donijeti. To je izuzetno važno zbog toga kako bismo na vrijeme priredili sve ono što treba za sljedeću školsku godinu. Međutim, mi veći i u ovom trenutku imamo rezultate praćenja i vrednovanja, monitoringa i evaluacije eksperimentalne provedbe i to na tri različita načina se radi praćenje i rezultati pokazuju prije svega da su i učenici i učitelji i njihovi roditelji zadovoljni onime što smo uveli u naše škole a mi istovremeno iz tih njihovih odgovora vrednujemo što se sada radi i što treba unaprijediti.
Jedan važni element koji smo unaprijedili je zapravo edukacija učitelja koja je sada već krenula za sljedeću školsku godinu 5 mjeseci ranije nego što smo to krenuli kod eksperimentalne škole, stavlja se naglasak na teške teme koje su u javnosti također prepoznate kao teške teme našeg obrazovnog sustava, prije svega vrednovanje i ocjenjivanje, metode rada u školi, zatim više edukacija će biti za škole priređene uživo.
I u tom smislu ja sam sigurna da dobro koristimo ono sve što učimo kada imamo praćenje i vrednovanje eksperimentalne faze. Također novi nastavni materijal, eksperimentalni udžbenici su također u školama i radi se po njima.
I ono što smo naučili iz toga ugradili smo i u prijedlog novog Zakona o udžbenicima za koje sam sigurna da ćemo dobiti i podršku u Saboru kada dođemo na drugo čitanje jer je to vrlo važan iskorak u tome smjeru.
Nadalje, u proračunu je i to ste dobro primijetili Vlada dostavlja Saboru proračun gdje je bitno unapređeni elementi i projektni pristup a onda i financiranje obrazovne reforme kako u općem obrazovanju, tako i u strukovnom obrazovanju. Sa ministarstvom rada radimo na povlačenju sredstava iz Europskog socijalnog fonda koje će sada biti blizu pola milijarde kuna za sljedeću godinu i kraj toga još imamo i regionalne centre kompetentnosti koji zapravo oslikavaju na najbolji način sve one pomake koje idu u reformi strukovnoga obrazovanja. Imati ćemo i sastanke sa osnivačima i nakon toga ćemo još dati detaljne informacije o tome.
U svakom slučaju kurikularna reforma je u školama, svim školama u Hrvatskoj iduće godine.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Očitovanje izvolite.

Batinić, Milorad (HNS)

Hvala predsjedniče.
Poštovana ministrice zadovoljan sam sa odgovorom, naravno drugi odgovor nisam ni očekivao. Naime, iz razloga što je to više nego od interesa svih građana RH pogotovo onih koji će biti u samoj provedbi, samih đaka hrvatske budućnosti.
Ono što bih želio još jedanput istaknuti ovom prilikom Izvješće Europske komisije, citirati ću: „Pokrenute su ambiciozne reforme nakon dugogodišnjih odugovlačenja uzrokovanih političkim prijeporima.“.
Mislim da ste vi i vaš tim na dobrom putu, imate podršku Vlade u toj realizaciji a izražavanje nezadovoljstva, kritika određenih kolegica i kolega s druge strane spektra neka vas ne, da tako kažem poljuljaju vaše samopouzdanje, naprosto ima ona a još uvijek nas prati u Hrvatskoj uzrečica neuspjeh će vam oprostiti, uspjeh nikada.
I zato poštovana ministrice, ni lijevo ni desno, samo naprijed za kurikularnu reformu.
PDF