Početna
Akti
Dokumenti EU
Rasprave
Zastupnička pitanja
Statistički pokazatelji
Stegovne mjere
Aktivnosti zastupnika
Po sjednicama
Ukupno u sazivu
Zakonodavna aktivnost
Zastupnička pitanja
Povratak na vrh
Fonogram zastupničkog pitanja
Mišić, Ivica, saziv: IX, sjednica: 10
PDF
Povratak
-
Aktualno prijepodne
14.11.2018.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Idemo dalje sada je na redu poštovani kolega Ivan Mišić, koji pitanje postavlja Olegu Butkoviću, ministru mora, prometa i infrastrukture, izvolite.
Mišić, Ivica (Nezavisni)
Hvala predsjedniče Sabora, poštovani predsjedniče Vlade i poštovani ministri, moje pitanje upućujem ministru Butkoviću. Naravno pošto dolazim iz Slavonije da me pati željeznica Zagreb – Vinkovci. Već godinama ja se tom željeznicom služim, a i svi privrednici, studenti, ljudi koji žive u Slavoniji sam sam doživio dosta stvari gdje bih mogao pola sata pričati kako to sve izgleda, nije mi to pitanje. Pitanje je ministru, kada i za koliko vremena mislite završiti prugu Zagreb – Vinkovci da bar imamo 130 km prosjek koji može doći. Ova Vlada je bila skoro bila, kolko znam u Kini pa su vidjeli kako idu 300, a mi još uvijek vozimo 30 prema Vinkovcima na nekim dijelovima, smatram da je to sramotno i da inače željeznice naše u Hrvatskoj su totalno ne, nisu zapostavljene, jednostavno je sramotno sjesti u naše vlakove koji možemo slobodno proglasiti muzejsku vrijednost određeni vagoni koji voze prema Slavoniji ili dolje prema istoku i smatram da je ta pruga dosta, dosta prioritetna. Dalje, koliko znam ova pruga prema Mađarskoj koja vodi i koja se radi već se kasni godinu dana, pa izvođači koji kasne bilo to iz Hrvatske ili svijeta da se više ne mogu natjecati na drugim javnim natječajima. Hvala.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Odgovor ministra izvolite.
Butković, Oleg (HDZ)
Hvala lijepo gospodine predsjedniče Hrvatskog sabora. Gospodine zastupniče u ovom trenutku HŽ infrastruktura provodi čitav niz projekata gradnje novih pruga i rekonstrukcije postojećih pruga jer investicijski ciklus nakon izgradnje autocesta polako i sigurno ide prema željeznici, radi se o velikim infrastrukturnim projektima koji su velike vrijednosti i sigurno je da Hrvatska iz državnog proračuna ne može sve te željeznice obnoviti i ne može ih sve izraditi. Zato se uglavnom ti projekti financiraju iz fondova Europske unije, a ostavili smo mogućnost u novom Zakonu o željeznici da se neke dionice željezničkih pruga, željezničkih dionica, mogu graditi i putem koncesije.
Uglavnom su investicije danas u željeznici provode na dva glavna pravca ja bih tako rekao i koridora, jedan je mediteranski koji spaja luku Rijeka sa Budimpeštom i u tom smislu ste evo i spomenuli ovaj projekt Dugo Selo – Križevci, a natječaj je raspisan za nastavak te dionice za što su osigurana sredstva u iznosu od 300 miliona EUR-a do mađarske granice a u mandatu ove Vlade, točnije slijedeće godine odnosno početkom 2020. očekujemo radove na pruzi i prema Rijeci. Ovaj bivši 10 koridor koji vas najviše interesira, kao i sve na koji ide od jeli od zapada prema istoku koji ide i preko Vinkovaca, to je jedna dionica na kojoj su već neke dionice i napravljene konkretno Dugo Selo - Novska i Novska - Okučani, odnosno Novska - Okučani i Vinkovci - Tovarnik a za ostale velike dvije dionice koje su najveće dužinom od Zagreba prema Vinkovcima to su Dugo Selo – Novska i Okučani – Vinkovci je HŽ infrastruktura osigurala sva sredstva putem EU fondova za studijsku i projektnu dokumentaciju.
Ukupna vrijednost u te dvije dionice negdje je po procjeni 800 do 900 milijuna eura. I ono što vam u ovom trenutku mogu reći je da se izrađuje dokumentacija i da je pripremamo za sljedeći operativni program.
Novaca u EU fondovima za željezničke projekte ima sada, biti će ih i u sljedećem operativnom programu, tako da evo uz mediteranski koridor i bivši 10.-ti sve te dionice pripremamo za sljedeći operativni program.
Nažalost, ono što moram istaknuti, dokumentacije nije bilo. To je sveobuhvatna dokumentacija koju treba pripremiti, to su studije, to su idejna rješenja, lokacijske dozvole, glavni projekti itd., sve su to dugotrajni procesi ali evo i u suradnji sa drugim ministarstvima nastojimo i pitanja koja su kao izvlaštenja itd., izdavanja dozvola ubrzati, tako da evo ovo što vam kažem pripremamo to za sljedeći operativni program.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Zahvaljujem.
Očitovanje, izvolite.
Mišić, Ivica (Nezavisni)
Hvala.
Ministre Butkoviću, neću reći da nisam zadovoljan naravno, ali postavlja se pitanje koliko vremena treba, kažete treba dozvole, treba ovo, to bi trebao prioritet biti. Željeznica ne može čekati dozvole, željeznica mora imati ili velike investicije ispred drugih i rješavati taj dio problema što se tiče građevine.
Ja znam da je ova Vlada zatekla puno problema, kada bih ja ocijenio ovu Vladu, kada bih ja sada rekao koliko ste vrijedni ja bih vam jednu dobru pozitivnu ocjenu dao. Ja mislim da radimo dobro i da radite dobro, ali nikada nije dovoljno dobro, moramo se pokazivati da smo još bolji, odgovorno posebno tvrtke koje izvode i kada se prave ugovori, ako ta tvrtka nije zadovoljila, ta tvrtka više na državnoj razini ne može imati poslove jer nije ozbiljna tvrtka, bez obzira koja to bila, da li vanjska, da li Hrvatska.
Ja vam se zahvaljujem i nadam se da će te investicije od 800 milijuna pošto smo u Uljanik evo bacili 4 milijarde kuna, bacili doslovno, niste naravno vi krivi jer su sve Vlade do sada to gledale kroz prste, a to se ne smije dešavati. Država mora biti odgovorna, ozbiljna više nego poduzetnik. Riješimo malo na lokalnim razinama administraciju i tjerajmo ih da rade. I to je ono gdje vidim da i ova Vlada ide tome i ja se nadam ako sve ostane kako treba da ćemo ipak jedan nivo dići u ovoj državi što je već i vrijeme poslije svega.
A u Slavoniji je davno već ugašeno svjetlo, dajmo optimizma prugom da ljudi mogu doći brzo i da pokažemo da smo zainteresirani, da Slavonija živi a već Vlada je s tim već svojim projektima, ali pruga je bitna da mi za 2 sata, 2,5 sata stignemo u Zagreb kao prije rata, sramotno sada idemo 4 sata.
I to bi jedan dio bio odgovornosti Vlade da se pokaže Slavoniji da mislimo i da te ljude ostavimo unutra. A imamo šansu još uvijek i mislim da radimo ozbiljno samo treba to još malo dotjerivati i .../Govornik se ne razumije./...
PDF
Učitavanje