Početna
Akti
Dokumenti EU
Rasprave
Zastupnička pitanja
Statistički pokazatelji
Stegovne mjere
Aktivnosti zastupnika
Po sjednicama
Ukupno u sazivu
Zakonodavna aktivnost
Zastupnička pitanja
Povratak na vrh
Fonogram zastupničkog pitanja
Glasovac, Sabina, saziv: IX, sjednica: 8
PDF
Povratak
-
Aktualno prijepodne
11.04.2018.
Reiner, Željko (HDZ)
Hvala lijepa.
Sljedeće 37. pitanje postavit će poštovana zastupnica Sabina Glasovac i to ministru mora, prometa i infrastrukture gospodinu Olegu Butkoviću.
Izvolite.
Glasovac, Sabina (SDP)
Hvala gospodine podpredsjedniče Sabora.
Poštovani ministre Butkoviću, vaše ministarstvo, ne za vašeg mandata, ali za vrijeme mandata HDZ-ovih mandata, bilo je poznato po namještaju natječaja u cestogradnji, znamo kako su se bojali tuneli, znamo kako se gradila Kalmetina, afera bulobrani, mnogi od tih afera zapravo dobile su svoj epilog i u sudskim procesima.
Pa moje pitanje vama, kao osobi koja je na neki način došla u taj resor koji evo, nakon Kalmete, za vrijeme Kalmene, nakon Kalmete bio poznat upravo po tome je, kako komentirate ovaj novi trend u Hrvatskoj gdje se recimo namještaju natječaji za voditelja ekspertne radne skupine gdje čovjek sa najbolje ocijenjen zapravo ne biva izabran, nego natječaj biva poništen i reciklira se recimo politički bivši ministar Fuks, a s druge strane Zadarska luka se daje u koncesiju firmi koja je osnovana prije nekoliko mjeseci, jedini je ponuđač, izuzetno su nepovoljni uvjeti za RH, ali taj natječaj ne biva poništen, nego on evo ovako preživi, poživi i sve je izgledno da će to na kraju rezultirati štetom za Hrvatsku.
Evo zanima me vaš komentar na ove nove trendove u namještanju natječaja ale HDZ.
Reiner, Željko (HDZ)
Odgovor poštovanog ministra Butkovića.
Butković, Oleg (HDZ)
Poštovani podpredsjedniče Hrvatskoga sabora, poštovana zastupnice.
Zahvaljujem na vašem pitanju.
Na prvi dio vašeg pitanja ne mogu dati odgovor jer to je resor gospođe Divjak i kurikularna reforma ne spada u resor Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, osobno ono što mogu reći da je postupak oko odabira zakonit i legitiman i više od toga ne bih mogao reći u ovom trenutku.
Što se tiče natječaja za izbor koncesionara u luci Gaženica, on je taj postupak je izazvao i probudio neke lokalne duhove pa i medijsku javnost i održan je i odbor, tematski odbor prošli tjedan u Hrvatskome saboru na kojem je sudjelovala državna tajnica iz Ministarstva mora pa i ljudi koji su pripremali taj natječaj unutar državne lučke uprave.
Ono što vam mogu reći u ovom trenutku je, to i vi znate, da je Hrvatska država kroz čitav niz godina gradila lučku infrastrukturu i suprastrukturu u državnim lučkim upravama, zajmovima, velikim zajmovima sa ciljem da kada budu izgrađeni da se na tim novoizgrađenim terminalima, bilo putničkim ili teretnim, događaju brojevi koji će omogućiti da se ti zajmovi vraćaju i da se aktivnosti u tim lukama probude.
Da li smo u tome uspjeli ili nismo, mislim da jesmo, da je to bio dobar potez, ali u cijelosti nismo.
Vaša Vlada je u kojoj ste i vi bili, Vlada SDP-a, kada je riječ o tom konkretnom projektu, išla u racionalizaciju toga projekta. Nastavili su se zajmovi i projekt je financiran iz zajma i tada je u tim ugovorima predviđena da će se dati koncesija, ne na luku Gaženica, ne na cijelu njenu infrastrukturu kao što to i ovdje nije slučaj, nego da se dodjeljuje pravo na obavljanje gospodarske djelatnosti na jednom djelu te infrastrukture ili suprastrukture, konkretno ovdje u luci Zadar, u luci Gaženica.
Vi znate jel dolje i živite da brodova nema dovoljno, vi znate da i treba nešto učiniti kako bi broj putnika, kako bi gospodarska djelatnost i cijela, svi koji su navezani na taj proces bili pozitivniji i bili bolji. I u tom smislu je u kontinuitetu od početka, ne sada nego od početka bila odluka svih hrvatskih Vlada da će se ići u koncesioniranje toga djela.
Natječaj koji je objavljen od strane Zračne luke Zadar, odnosno ispričavam se Lučke uprave Zadar, državne, je bio 3 mjeseca objavljen, bio je objavljen na elektroničkom oglasniku javne nabave, na web stranici lučke uprave, ali je bio objavljen i u 2 snažna svjetska, u dvije svjetske publikacije u tom djelu, to je Met cruise i cruise and fairy, 3 mjeseca i mogao se svatko javiti na taj natječaj. On je bio transparentan, iza toga stojim, a sve ono što bi implicirano na eventualno pogodovanje itd. u to ne mogu ulaziti jer mi u ministarstvu pregledavamo sada tu cijelu dokumentaciju i ono što smo do sada vidjeli to nigdje se ne može razaznati i to podvlačiti pod namještanje natječaja mislim da nije korektno. Evo, to vam moram reći.
Evo, kažem, to je ovo što u ovom trenutku znam. Odluka je, budući da je predstavnik Ministarstva mora u Državnoj lučkoj upravi jedan čovjek iz Ministarstva koji je vrstan pravnik, s njime sam obavio razgovor i zaista tu nema riječi o bilo kakvom pogodovanju…
…/Upadica Reiner: Hvala./…
… i bilo kakvim nepravilnostima.
Reiner, Željko (HDZ)
Hvala.
Poštovana zastupnica Glasovac.
Glasovac, Sabina (SDP)
Konačno ste se očitovali i rekli nešto nakon mjeseci šutnje o Gaženici.
Ma gledajte, zadarski dečki su vam poznati po tome, posebno u posljednje vrijeme, da daju koncesije pa ne samo ove lučke uprave, nego zapravo i gradske televizije i spomenika suncu i nekih drugih objekata. Gledajte čuda, isto ovakvim firmama koje su osnovane prije nekoliko mjeseci, čije poslovanje nam nije poznato, način na koji posluju, vlasničke strukture itd., itd.
Dvije i pol milijarde kuna je do sada uloženo u luku Gaženica zajedno s pristupnim cestama. To nije ni vaš ni naš novac. Ni HDZ-ov, ni SDP-ov, to je novac hrvatskih poreznih obveznika. I ako vi potpišete ugovor u kome ta sredstva nećete, dajte to nekom u koncesiju, tko će tu zarađivati milijarde eura, a vi ćete skupljati mrvice, jedva da uspijete održavati taj projekt, a zaraditi od toga nećete ništa, nećete vratiti svoje novce, onda se ja pitam tko je tu lud? Kakvo je to poslovanje? Biste li vi vašu nekretninu, koju ste vi izgradili tako nekome dali? Koju ste obiteljskim srebrom gradili, ušteđevinom, da tako njome raspolaže? Ne biste. Zbog toga ja to pitam.
S druge strane, obećavali su tisuću radnih mjesta u luci Gaženica. Znate koliko koncesionar sada jamči? 28.
To je luka koja je svojevremeno bila ubačena u plan investicija koje su od krucijalnog interesa RH, strateškog interesa. Vi ste je prošle godine izbacili zapravo iz tog strateškog plana razvoja. Žao mi je što je to tako, što je Zadar marginaliziran, a za ovaj drugi dio pitanja, vezano uz, drago mi je da se ne miješate u područje koje nije vaše, kad sam vas pitala za namješteni natječaj za voditelja ekspertne radne skupine, kamo sreće da se neki politički relevantni i crkveni relevantni faktori ne miješaju isto tamo gdje im nije mjesto, recimo u ženske maternice, pitanje raspolaganja ženskim tijelom itd., itd.
…/Upadica Reiner: Hvala./…
Tako da evo, tu ste svijetli primjer da se ne petljate tamo gdje vam nije mjesto.
PDF
Učitavanje