Povratak na vrh

Fonogram zastupničkog pitanja

Totgergeli, Miro, saziv: IX, sjednica: 7

PDF
Povratak

-

  • Aktualno prijepodne
17.01.2018.

Reiner, Željko (HDZ)

Hvala lijepa.
Sljedeće pitanje je ono poštovanog zastupnika Mire Totgergelia koji će ga postaviti ministru mora, prometa i infrastrukture gospodinu Olegu Butkoviću.
Izvolite.

Totgergeli, Miro (HDZ)

Hvala potpredsjedniče Hrvatskog sabora, poštovani predsjedniče hrvatske Vlade, potpredsjednice i potpredsjednici, ministrice i ministri, uvažene kolegice i kolege zastupnici svoje pitanje postavljam ministru mora, prometa i infrastrukture gospodinu Olegu Butkoviću.
Pa evo u javnosti se nekako u zadnje vrijeme digla bura oko novog Prijedloga Zakona o prijevozu u cestovnom prometu. Ide se čak do te mjere da se govori kako će taj prijedlog zakona izazvati kaos na Hrvatskim cestama pogotovo nekako su se pobunili jedan dio građana koji se bavi taxi prijevozom, pa mene zanima zašto nam je nužan ovaj novi prijedlog zakona, što nam on donosi i na koji način će on utjecati na cestovni promet, a pogotovo na taxi prijevoz. Hvala.

Reiner, Željko (HDZ)

Odgovor poštovanog ministra Olega Butkovića.

Butković, Oleg (HDZ)

Hvala lijepo gospodine potpredsjedniče.
Poštovani zastupniče prije nego što odgovorim konkretno na vaše pitanje najprije ću reći da je novi Zakon o cestovnom prijevozu, o prijevozu u cestovnom prometu bio u javnoj raspravi od 1.12. do 31.12.2017. godine i da se trenutno razmatraju sve primjedbe i prijedlozi u ministarstvu i nakon toga bi trebali utvrditi konačni prijedlog zakona i krenuti u vladinu proceduru.
Razlozi zbog čega smo išli u donošenje novog Zakona o cestovnom, u prijevozu u cestovnom prometu tu zato jer je došlo do značajnih promjena u pravnoj regulativi EU. Došlo je do povećanja u nas gospodarske aktivnosti posebice u turizmu, te porastu izvoza roba i usluga i sve je to utjecalo na ponudu i potražnju na prometnom tržištu, te smo stoga odlučili krenuti u izradu novoga zakona.
Prije nego što krenem na ono što najviše izaziva javnost interes javnosti to je nova definicija auto taxi prijevoza. Želim samo naglasiti da smo mi ovim prijedlogom zakona definirali i neke nove oblike prijevoza kao što je mikro prijevoz, integrirani prijevoz, agencijska djelatnost itd. Tako da će bit puno novih stvari u tome zakonu koji će olakšati upravo u ruralnim sredinama lakše prijevoz ljudi i činjenicu da je sve veća potreba povezivanja ljudi na tom području.
Nova definicija auto taxi prijevoza citiram iz zakona je djelatnost javnog prijevoza putnika koja se obavlja osobnim automobilom ako se putnik ili skupina putnika ukrcava na jednom ili više mjesta, a iskrcava na drugom mjestu, a takav prijevoz se obavlja temeljem jedne narudžbe i uz jedno plaćanje ukupne naknade za obavljeni prijevoz određen taksimetrom. I ovo što je novina putem elektroničke aplikacije ili drugim odgovarajućim uređajem prema unaprijed poznatim uvjetima.
To znači da će se po ovoj novoj definiciji više ljudi moći istovremeno voziti taksijem i taksi će moći stajati na više mjesta, plaćat će se samo jedan račun. Taksi se može po prvi puta naručiti legalno aplikacijom i uvođenja aplikacije. I ono što je najbitnije jednaka su pravila za sve. U ovom zakonu nema nikakvih povlaštenih oblika prijevoza, posebnih oblika prijevoza nego su unaprijed utvrđena pravila.
Isto tako smo s druge strane išli u olakšavanje dobivanja licenci i ono što je možda najbitnije u liberalizaciju tržišta, drugim riječima da gradovi i općine više neće moći odrediti svojom odlukom koliko će se vršiti, koliko će biti izdanih dozvola na njihovome području.
Što se tiče gužvi i glavnih zamjerki da će liberalizacija dovesti do gužvi na našim prometnicama pogotovo u većim gradovima u ljetnoj sezoni itd. moj odgovor je naša intencija je bila upravo da ćemo liberalizacijom omogućiti građanima dostupniji i jeftiniji taksi i da će se oni manje koristiti osobnim automobilima. A ono što je možda najbitnije vikendom u kasnim ili jutarnjim satima kada mladi ljudi voze svoje osobne automobile i na žalost dolazi do onih neželjenih posljedica nesreća itd. Znači ovaj zakon ide u pravcu sigurnosti i dostupnosti taksija i naravno pojeftinjenju cijena svim našim građanima.
Hvala vam lijepa.

Reiner, Željko (HDZ)

Hvala.
Uvaženi zastupnik Miro Totgergeli.

Totgergeli, Miro (HDZ)

Hvala vam ministre na iscrpnom odgovoru.
Pa upravo mislim da uvažavajući sve primjedbe i prijedloge onih koji se bave prijevozom u Republici Hrvatskoj i procedurom koja upravo u ovom sazivu Sabora gdje većinu zakona donosimo u dva čitanja, a ne kako je to najčešće bilo u prijašnjim sazivima da su se donosili po hitnom postupku, ćemo osigurati da zakon bude popravio prijevoz na našim cestama i da upravo bude donosio i gospodarskom, ali i razvoju onih naših krajeva jer na jedan način gledamo velike gradove, a na drugi način, gledamo ruralna područja. I upravo da će pomoć i u tim ruralnim područjima, gdje većina naših građana, gotovo osim svojih automobila i ne može koristiti nikakva druga prijevozna sredstva.
Hvala.
PDF