Početna
Akti
Dokumenti EU
Rasprave
Zastupnička pitanja
Statistički pokazatelji
Stegovne mjere
Aktivnosti zastupnika
Po sjednicama
Ukupno u sazivu
Zakonodavna aktivnost
Zastupnička pitanja
Povratak na vrh
Fonogram zastupničkog pitanja
Kirin, Ivan, saziv: IX, sjednica: 6
PDF
Povratak
-
Aktualno prijepodne
08.11.2017.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Pitanje broj 15, poštovani zastupnik Ivan Kirin, on to pitanje postavlja ministru turizma Gariju Capelliju budući da nema ministra na to pitanje će odgovoriti predsjednik Vlade.
Izvolite.
Kirin, Ivan (HDZ)
Poštovani predsjedniče Hrvatskog sabora, poštovani predsjednice hrvatske Vlade sa ministrima pitanje je namijenjeno ministru turizma gospodinu Gariju Capelliju koji nije nazočan pa ću moliti odgovor predsjednika hrvatske Vlade gospodina Andreja Plenkovića.
Govori se o povijesnoj turističkoj sezoni, kakvi su rezultati ovogodišnje turističke sezone u brojkama i kakvi usu planovi za investicije u idućoj godini?
Hvala.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Molim predsjednika Vlade.
Plenković, Andrej (HDZ)
Hvala lijepa predsjedniče Hrvatskoga sabora.
Uvaženi zastupniče Kirin, evo dopustite mi par riječi umjesto ministra Cappelija koji je ovih dana u Londonu na sajmu turizma gdje je kao što je hrvatska javnosti i vidjela, predstavljen novi spot Hrvatske turističke zajednice, dakle jedna novi, kvalitetni i promotivni uradak koji bi trebao pridonijeti promociji hrvatskoga turizma.
Točno je da je ovo bila najuspješnija turistička sezona u povijesti RH. Prije nekoliko dana svjedoci smo bili 100 milijuna noćenja u RH. Ukupan broj dolazaka je 17,9 milijuna u ovom trenutku a prihodi od turizma premašuju 10 milijardi eura. Sve to događa se i kroz činjenicu da je čak za 20% povećana i potrošnja turista koji su bili u Hrvatskoj ove godine.
Što se tiče ulaganja u 2017. zabilježeno je preko 800 milijuna eura ulaganja. U idućoj godini očekuje se oko 940 i još oko 30 do milijuna eura u zdravstveni turizam.
Vidjeli ste i sami da u ovoj godini govorimo po prvi puta nešto izraženije o koncepciji održivosti turizma u Hrvatskoj. Dakle, situacija koju smo imali tijekom ljetnih mjeseci osobito u obalnom području, na otocima a vidimo da se iskoraci rade i u kontinentalnom turizmu, veliki koraci naprijed u ključnim hrvatskim gradovima, Zagrebu, Splitu. Primjerice Split je dobio i na gradu prije nekoliko dana na Danima hrvatskoga turizma na Malom Lošinju.
Govore o tome da smo osigurali preduvjete zasigurno na turističku sezonu su utjecale i okolnosti na Mediteranu, sigurnosna zbivanja koja su u ovom trenutku možemo reći bila favorabilna za Hrvatsku, međutim sve ono što se napravilo u hrvatskom turizmu na čemu prije svega treba zahvaliti brojnim turističkim djelatnicima, govori o tome da je ovo bila najuspješnija turistička sezona.
Spomenut ću da više od 70% turista koji dolaze u Hrvatsku, dolaze cestovnim putem. I činjenica da smo u dogovoru sa Slovenijom, 29. travnja dogovorili prelazak sa sustavnih na ciljane kontrole, značajno ne smanjio čekanja na granici i time učinio propulzivniji promet putnika i turista u Hrvatskoj ove godine.
Stoga ćemo u dogovoru i tu očekujem daljnji aktivizam MUP-a, Ministarstva vanjskih i europskih poslova raditi na tome da u idućoj sezoni dogovorimo modalitete koji će dovesti do toga da se izbjegnu velike gužve na granici u onim ključnim vrhovima sezone, osobito tijekom vikenda.
Sve skupa možemo biti jako zadovoljni, mislim da je ovo dobar uvod za iduću sezonu, za još uspješniju i očekujem da ove mjesece koji su pred nema, dakle zima, iskoristimo za kvalitetnu prisutnost na brojnim ključnim turističkim sajmovima diljem Europe ali i drugih tržišta te da hrvatski turizam i dalje bude ključan u smislu udjela u našem BDP-u i da bude veći od 18% koliko je danas.
Hvala vam lijepa.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Hvala.
Molim kolegu Kirina da se očituje.
Kirin, Ivan (HDZ)
Hvala gospodine predsjedniče Vlade.
Odgovor je jasan i Bogu hvala da je takva turistička sezona bila ali najbolji rezultati su ostvareni u Istri, Kvarneru i onda prema jugu.
100 milijuna noćenja ove godine circa 11 milijardi prohoda govore o snažnom ulaganju u kvalitetu ponude i usluge te raznovrsnosti sadržaja.
Najavljene su pripreme za slijedeću turističku sezonu koje bi trebale uključiti i mjere kojima će se poticati distribucija autohtonih hrvatskih proizvoda, proizvoda hrvatskih sela u pansionskoj i van pansionskoj turističkoj ponudi odnosno to je izvoz u našoj zemlji, to je izvoz kod kuće, odnosno to je snažnije povezivanje zelene i plave Hrvatske.
Također, možda bi trebalo razmišljati i osnivanju kooperantskih odnosa između velikih turističkih kuća, velikih hotelskih kuća i hotela i OPG-a tako da se smanji uvoz i distribucija stranih poljoprivrednih proizvoda posebno tijekom turističke sezone.
Hvala.
PDF
Učitavanje