Povratak na vrh

Fonogram zastupničkog pitanja

Vučetić, Marko, saziv: IX, sjednica: 5

PDF
Povratak

-

  • Aktualno prijepodne
15.09.2017.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Zahvaljujem.
Prelazimo na pitanje broj 26, zastupnik Marko Vučetić svoje pitanje postavlja predsjedniku Vlade.
Izvolite.

Vučetić, Marko (Nezavisni)

Zahvaljujem.
Pitanje za premijera.
Početkom 2017. godine Vlada je imenovala posebno stručno povjerenstvo za provedbu obrazovanja znanosti, strategiju obrazovanja znanosti i tehnologije, i to temeljem kriterija stručnosti i pluralnosti, to su komplementarni i jedini mogući kriteriji kojima je potrebno udovoljiti kad se radi o ovoj tematici.
No, nakon toga je uslijedilo nešto što je najjednostavnije nazvati to je politički trač. I taj politički trač je odredio tužno lice sudbine reforme hrvatskog obrazovanja. Ja vas sad pitam premijeru, uviđate li da je politički trač doveo u pitanje ono neupitno a to je stručnost stručnog povjerenstva. Stručnost koje je nastalo, onkraj svake politike i političnosti.
Pitam vas uviđate li da obrazovanje i reforme obrazovanja počiva na anticipaciji boljeg svijeta? Taj bolji svijet ne može biti zatvoren u političke dogovore jer ti politički dogovoru su vođeni načelom jedne ogorčenosti i ogorčenog održanja. Obrazovanje to nije. Politika je u teoriji se često naziva endogenom hermanitikom obmanjivanja. Što ona radi? Ona skriva. Obrazovanje razotkriva i donosi na istinu, ono osposobljava, ono uprisutnjuje slobodu.
I stoga vas ja pitam, jeste li svjesni da dok vremenujete ovu funkciju premijera koja je politička funkcija da zbog javnog interesa nužno morate zaštititi obrazovanje i reformu obrazovanja od svih ovih politički pervertiranja istine?

Jandroković, Gordan (HDZ)

Hvala, odgovor predsjednika Vlade.

Plenković, Andrej (HDZ)

Hvala vam lijepa cijenjeni zastupniče Vučetić na ovom pitanju koje dotiče temu koja se tiče svih nas a to je budućnost naše djece i proces obrazovne reforme.
Prije svega, evo iskoristi ću ovaj trenutak da kažem da kad sam maloprije rekao mogu što hoću, mislio sam mogu reći što hoću jer je teško replicirati vama nakon one dvije ekstra minute a ponekad ostane dio toga što je ostalo bez odgovora.
Prema tome, to nije bio signal bahatosti i arogancije nego možda jedne male nepovoljne poslovničke pozicije u kojoj se nalazimo mi sa ove strane.
Međutim, vi ste u pravu. Vi ste u pravu kad kažete da sam početkom 2017. u suradnji sa tadašnjim ministrom znanosti i obrazovanja inzistirao da posebno stručno povjerenstvo ovakvo kakvo je predviđeno strategijom koji je Hrvatski sabor usvojio u studenome 2014. godine, za razliku od ranijeg povjerenstva, mislim na Vladu tadašnjeg premijera Milanovića, jer ga u ovoj Vladi između nije ni bilo, da ga sastavimo od uglednih ljudi iz akademske zajednice, različitih svjetonazora, različitih političkih opcija, da pokušamo približiti stajališta oko onoga što jest jedna od temeljnih zadaća posebnog stručnog povjerenstva a to je izrada dvogodišnjeg akcijskog plana koji se odnosi na provedbu strategije.
I stoga sam u najboljoj namjeri u taj proces uključio 11 ljudi koji su predano radili svoj posao, oni su taj svoj opus završili prošloga tjedna, predali su i meni i novoj ministrici akcijski plan koji je usuglašen, a to je jedan dokument od preko 200 strana, sa temeljito elaboriranim mjerama, dakle jedan tablični dokument, uz najveće moguće suglasje. Nije lako o pitanjima obrazovanja koje je nužno imaju svoju ideološku konotaciju i postići baš stopostotno suglasje.
Suglasan sam sa vama da je bilo previše političkog trača u javnosti o ovoj temi. To je tema koja je izazvala dva puta u zadnje dvije godine veliki broj hrvatskih građana na ulice po mom dubokom uvjerenju neopravdano. I mislim da svi zajedno moramo učiniti napor da se to više ne dogodi, da u provedbi obrazovne reforme nastojimo iznjedriti konsenzus.
Mislim da će sada kada ćemo zaključivši ovaj dio posla PSP-a pristupiti modificiranju njegovog rada dati još veću važnost i još veći prioritet obrazovnoj reformi. Ja moram priznati da sam imao čak i osobno neke male rezerve da li je baš primjereno da je jedno takvo tijelo isključivo dato u ruke predsjednika Vlade.
Nisam ja tada usvajao tu reformu, mislim na Strategiju 2014. Vlada stavi okvir, a onda predsjednik Vlade sam bira koga želi unutra staviti. To je donio Hrvatski sabor. Međutim, želim da uključimo sve one koji imaju i institucionalni naslov i stručne sposobnosti da svojim doprinosom omoguće da buduća ekspertna radna skupina nastavi sa radom na kurikularnoj reformi, ali i svim drugim skupinama jer tom strategijom predviđen je ogroman broj radnih skupina koje trebaju raditi na različitim segmentima obrazovanja.
Dogovor između političkih partnera u Vladi s obzirom da su se promijenile okolnosti, pa i ministar, odnosno ministrica je takav da ćemo pristupiti toj modifikaciji kako bi osigurali pluralnost i u buduće, a vaš doprinos i stručni i zastupnički je dobro došao.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Hvala.
Izvolite odgovor kolega Vučetić.

Vučetić, Marko (Nezavisni)

…/Govornik naknadno uključen./… i to kolektivnog imaginarija na način da ste preuzimali mnoge identitete od premijerskog preko prosvjetiteljskog, pa do ovog protagonista kolektivnog imaginarija. Baudelaire je evo sad mi pada na um rekao da u popis ljudskih prava treba uvrstiti dva. Prvo je da čovjek proturječi samom sebi, a drugo je da ima mogućnost napustiti.
Ovo da mnogi napuštaju Hrvatsku to nam je evidentno, ali bih vas zamolio, da koliko god je moguće manje konzumirate ovo pravo da budete u proturječju.
Zahvaljujem.
PDF