Početna
Akti
Dokumenti EU
Rasprave
Zastupnička pitanja
Statistički pokazatelji
Stegovne mjere
Aktivnosti zastupnika
Po sjednicama
Ukupno u sazivu
Zakonodavna aktivnost
Zastupnička pitanja
Povratak na vrh
Fonogram zastupničkog pitanja
Bačić, Branko, saziv: IX, sjednica: 5
PDF
Povratak
-
Aktualno prijepodne
15.09.2017.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Hvala.
Prelazimo na iduće pitanje. Uvaženi kolega Branko Bačić postavlja pitanje predsjedniku Vlade.
Bačić, Branko (HDZ)
Zahvaljujem gospodine predsjedniče Hrvatskog sabora.
Poštovani predsjedniče hrvatske Vlade dok vam ovo pitanje postavljam u Hrvatskim cestama traje postupak otvaranja ponuda na javni natječaj za izgradnju Pelješkog mosta.
U isto vrijeme brojni građani RH, a posebno moje Dubrovačko-neretvanske županije pitaju me i zabrinuti su za daljnju realizaciju izgradnje Pelješkog mosta s obzirom na izjave Bakre Izetbegovića vodstva SDA, a i na prekjučerašnju neobvezujuću deklaraciju zastupničkog doma Parlamentarne skupštine BiH koja se na svojevrstan način protivi daljnjoj izgradnji Pelješkog mosta.
Želim podsjetiti da je ovaj Sabor 1999. godine donio Strategiju prometnog razvoja RH kojom je strategijom utvrdio nužnost izgradnje Pelješkog mosta. Te iste 1999. godine je potpisan Sporazum o granici Tuđman-Izetbegović kojim je sporazumom utvrđena granica u Malostonskom zaljevu na temelju Međunarodne konvencije o pravu mora na koju se danas vodstvo SDA poziva, a kojom je deklaracijom utvrđena granica na temelju ekvidistance u Malostonskom zaljevu i definiranja prava BiH kao pomorske države.
Nakon toga je Vlada RH 2004. godine donijela odluku o izgradnji Pelješkog mosta vodeći računa o dva prava. Prava RH da na svom teritoriju izgradi Pelješki most i spoji dva odvojena područja RH i s druge strane o pravu neškodljivog prolaza BiH ispod tog mosta za brodove razumne prihvatljive veličine.
Nakon toga je održano je na desetke sastanaka predstavnika hrvatske Vlade i predstavnika BiH, na mnogim sastancima su bili i predstavnici Europske komisije gdje su definirana potreba, obveza tog načina spajanja dva dijela RH.
Moje pitanje gospodine predsjedniče da li je moguće da će BiH zaustaviti izgradnju Pelješkog mosta s obzirom na izjave BAkira Izetbegovića?
Hvala.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Hvala.
Plenković, Andrej (HDZ)
Hvala lijepa.
Uvaženi kolega Bačić, jednostavan odgovor je nije. Dakle ja sam u ovih nešto manje od 11 mjeseci od kada sam prisjednik Vlade bio sedam puta u BiH, evo to znaju naši kolege zastupnici koji predstavljaju Hrvate izvan Hrvatske, ali su praktički svi izabrani iz BiH i mislim da smo kao Vlada i u političkom smislu potpore, dijaloga, europskog puta prenošenja reformskih iskustava konkretnih projekata, osobito financiranim kroz Središnji državni ured za Hrvate izvan Hrvatske dali nebrojeno signala koliko nam je važan opstanak, opstojnost hrvatskoga naroda kao ravnopravnog i konstitutivnog u BiH. Mislim da je to prepoznato, mislim da se to cijeni, mislim da se to vidi.
No mi smo isto tako učinili velike iskorake u izravnom dijalogu sa središnjim vlastima cijele zemlje. Prvi posjet bio je Sarajevu, zajednička sjednica Vlade i Vijeća ministara BiH 7. srpnja održane u Sarajevu na kojoj smo prošli katalog od više od 50 tema od zajedničkog interesa. Jedna od tema bio je i Pelješki most i tada se neposredno prije našeg dolaska na inicijativu jedne manje stranke u Parlamentarnoj skupštini BiH usvojila jedna deklaracija koja je naznačila svojevrsni zahtjev djela, ja bih rekao ne institucija nego dijela političkih stranaka u BiH, to je jako bitno. Moramo biti jako dobro upoznati tko na koji način donosi odluke koje imaju pravne posljedice u ustavnoj arhitekturi BiH.
Naš cilj da povežemo južni dio Dubrovačko-neretvanske županije Pelješkim mostom sa ostatkom Hrvatske je naš strateški projekt oko kojeg nije bilo baš suglasja u samom početku, međutim na kraju je on postao projekt opće prihvaćen od svih političkih aktera u Hrvatskoj.
Riječ je o jedno konkretno individualnom projektu koji ima najveću vrijednost kada je riječ o sredstvima EU. Evo ministrica Žalac je u Bruxellesu prije nekoliko mjeseci sa rumunjskom povjerenicom Corinom Creţu potpisala i akt kojim je Europska komisija kazala završili smo sve procedure, sve verifikacije, studije izvodljivosti iz 201¸4., sagledali sve aspekte i želimo sa 357 milijuna eura sufinancirati taj strateški projekt.
Vi koji dolazite iz Dubrovačko-neretvanske županije, a i svi ostali koji žive u toj županiji znaju što taj most u smislu prometnog povezivanja znači, ali što on znači i za građane Neuma. Da tih 12, 13km kroz kojih se tijekom sezone treba proći kroz velike čepove čekanja na granici siguran sam da bi stanovnici Neuma profitirali kada bi postojao i alternativni pravac.
Sam most ima gabarite visine 55 metara, prolaz za brodove 200 metara. Ne znam kakav bi to brod trebao ići prema Neumu kroz naše teritorijalne vode a da ne bi mogao proći ispod Pelješkog mosta koji je samo 10 metara niži nego most na Bosporu. To je interesantan podatak.
Znači da idete u Crno more, možete imati visinu maksimalno 64 metra, onako na knap da prođete. A ovdje za doći do Neuma imate 54.
Ja mislim da ćemo sve što god treba sa naše strane objasniti našim prijateljima u Bosni i Hercegovini, realizirati projekt, ugovor o granici tu iz '99. nije ratificiran ali to je projekt koji će se realizirati i u suglasju sa BiH stranom.
Hvala.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Hvala vam.
Prelazimo na iduće pitanje, uvaženi kolega Stevo Culej.
Odgovor, pardon Branko Bačić.
Bačić, Branko (HDZ)
Zahvaljujem gospodine predsjedniče na dogovoru.
Dodao bih još par činjenica koje su čini mi se ne manje važne a to je osobno sam 2006., 7. prosinca u Sarajevu potpisao taj dokument kao voditelj skupine radne skupine hrvatske Vlade a ono što je važno reći, elementi MOST-a, njegova visina i širina plovnog puta je utvrđena na prijedlog BiH.
To je vrlo važno za reći, dakle, BiH je sama iskazala svoj zahtjev kakav bi taj most i dimenzije plovnog puta koje taj most određuje, kakve bi trebale biti visine.
Nakon toga smo u BiH, u Sarajevu, u Neumu, u Mostaru održali nekoliko rasprava o aspektu zaštite prije svega morskog okoliša na temelju i nakon izgradnje Pelješkog mosta i tijekom trajanja izgradnje Pelješkog mosta.
I ono što je važno još za reći, to je da i načelnik općine Neum, gospodin Matuško i župan Hercegovačko-neretvanske županije gospodin Herceg i skupština županije i vijeće općine Neum podržavaju izgradnju Pelješkog mosta jer drže da je izgradnja Pelješkog mosta pretpostavka razvoju općine Neum i cjelokupne Hercegovačko-neretvanske županije.
Prema tome u interesu Hrvata je u BiH a ja držim u interesu BiH je izgradnja Pelješkog mosta i na taj način rješava se jedan prometni čep i bolje povezuje taj južni dio Hrvatske nego što je to danas i omogućuje se dakle razvoj cjelokupnog tog prostora.
Zato sam i siguran da ćemo evo zajedno i u razgovorima sa BiH prići realizaciji Pelješkog mosta i zahvaljujem ministru Butkoviću na ubrzanim aktivnostima oko izgradnje Pelješkog mosta u posljednje vrijeme.
Hvala.
PDF
Učitavanje