Početna
Akti
Dokumenti EU
Rasprave
Zastupnička pitanja
Statistički pokazatelji
Stegovne mjere
Aktivnosti zastupnika
Po sjednicama
Ukupno u sazivu
Zakonodavna aktivnost
Zastupnička pitanja
Povratak na vrh
Fonogram zastupničkog pitanja
Kirin, Ivan, saziv: IX, sjednica: 4
PDF
Povratak
-
Aktualno prijepodne
07.06.2017.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Prelazimo na predzadnje 38. pitanje uvaženi kolega Ivan Kirin postavlja pitanje ministru zdravstva gospodinu Kujundžiću.
Kirin, Ivan (HDZ)
Poštovani predsjedniče Hrvatskog sabora, poštovani predsjedniče hrvatske Vlade, poštovani članovi Vlade.
U vrijeme svih ministara zdravstva spominju se liste čekanja, odnosno vrijeme dostupnosti zdravstvene zaštite. Spominje se vrijeme čekanja na specijalističke preglede, dijagnostičke pretrage i vrijeme početka liječenja. Sve je to dovodilo i dovodi do nezadovoljstva i pacijente i zdravstvene radnike.
Moje je pitanje gospodinu ministru zdravlja. Gospodine ministre Kujundžić što vi mislite postići modelom prioritetnih lista čekanja? Što mislite da li ćete ublažiti probleme i smanjiti liste čekanja? Hvala.
Kujundžić, Milan (HDZ)
Hvala lijepa doktor Kirin, kolegice i kolege.
Doktor Kirin vjerojatno zna problem kad je ciljano postavio ovaj upit. Liste čekanja postoje svugdje na svijetu i nema zemlje koja je puno bogatija i sa puno većim ljudskim, a poglavito sa financijskim resursima koja nema liste čekanja. Na žalost s jedne strane pacijentima je teško čekati kad su najmanje bolesni, a s druge strane nitko ne može riješiti liste čekanja gdje bi one bile ukinute i stoga smo se odlučili za model prioritetnih lista čekanja.
Dakle, to stvara malo zabunu u javnosti. To nisu hitne liste. Hitne liste su nešto, odnosno hitni slučajevi su svugdje u svijetu, sva se vrata otvaraju i ordinacije i operacijske dvorane i reanimacije ili CT-a, bilo čega. Dakle, prioritetne liste su liste kojima ćemo riješiti problem da ozbiljno bolesni pacijenti kojima bi odgađanje izraženo u mjesecima ozbiljno moglo ugroziti njihovo zdravlje.
Brojni pacijenti čekaju danas u Hrvatskoj i u svijetu, međutim ta čekanja zapravo bitno ne oštećuju hoće li taj postupak biti napravljen za mjesec ili za šest mjeseci. Međutim, postoje stanja, postoje sumnje u bolest koja je zapravo ako se ne prepozna na vrijeme ugrožava ne samo zdravlje, nego ugrožava i život. I stoga smo osmislili i ovih dana ćemo za desetak dana upravo sada informatička kuća isprobava početi primjenjivati, gdje kada bilo tko od nas kao pacijent uđe svome liječniku obiteljske medicine, a ovaj kroz njegovu anamnezu i pregled posumnja da se radi o ozbiljnoj bolesti koja ne može čekati, da je to primjerice prijeteći infarkt, prijeteći inzult, sumnja na tumor mozga, pluća, želuca ili da ne nabrajam sada druge brojne bolesti on u roku 3 dana osigurava pacijentu termin kod nadležnog specijaliste a nadležni specijalist ako potvrdi sumnju onda mu on u narednih dva tjedna osigurava dijagnostičke i terapijske postupke.
Na taj način ćemo zapravo ublažiti ono što se ne može riješiti, znači ne mogu se riješiti liste čekanja. Ali sve što će se čekati neće bitno ugrožavati pacijente, a oni ozbiljno bolesni pacijenti koji ne bi trebali i ne bi smjeli čekati biti će zbrinuti u roku tri dana odnosno u roku od dva tjedna. I na taj način mislimo da možemo prihvatiti model koji je u razvijenim zemljama, da ono što može čekati na žalost čeka se svugdje u svijetu. Ali ozbiljni pacijenti ne smiju čekati.
Ja vjerujem da će taj pilot projekt krenuti u narednih desetak dana u četiri zagrebačke bolnice, a ako se pokaže dobrim i dotjeramo još u njemu što eventualno može bit informatički loše, za tri mjeseca će krenuti diljem Hrvatske. I mislimo da onda više neće biti potrebe naglašavati, a nekada na žalost i mahati u dnevno-političke svrhe. A usput rečeno, liste čekanja se u Hrvatskoj ne produžavaju u odnosu na prije godinu ili tri godine kad su potrošeni značajno veliki novci i to u krivo su bili potrošeni.
Hvala vam lijepa.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Hvala ministre.
Kolega Kirin, izvolite.
Kirin, Ivan (HDZ)
Hvala lijepa na odgovoru.
Jasno je da svuda u svijetu liste čekanja postoje i bogatije i razvijene zemlje nisu to u potpunosti riješile. Ali hrvatski pacijenti njihove obitelji, a i zdravstveni radnici će biti ja vjerujem veoma zadovoljni ovim modelom. Jer model će se zasigurno ja vjerujem pokazati izvrsnim i poslije pilot projekta će se proširiti po cijeloj Hrvatskoj.
Hvala lijepa.
PDF
Učitavanje