Početna
Akti
Dokumenti EU
Rasprave
Zastupnička pitanja
Statistički pokazatelji
Stegovne mjere
Aktivnosti zastupnika
Po sjednicama
Ukupno u sazivu
Zakonodavna aktivnost
Zastupnička pitanja
Povratak na vrh
Fonogram zastupničkog pitanja
Tomić, Damir, saziv: IX, sjednica: 3
PDF
Povratak
-
Aktualno prijepodne
17.01.2017.
Reiner, Željko (HDZ)
Hvala.
Uvažena zastupnica Ivana Ninčević-Lesandrić.
Sljedeće pitanje postavit će uvaženi zastupnik Damir Tomić.
Izvolite.
Tomić, Damir (SDP)
Hvala potpredsjedniče.
Poštovani predsjedniče Vlade, prošli puta pitao sam vas kada ćete razriješiti dužnosti ministra plagijatora. Stali ste u njegovu obranu unatoč dokazima i činjenici da je i sam nekoliko dana prije mog pitanja priznao plagiranje.
U međuvremenu je i Odbor za etiku u znanosti utvrdio njegovu krivnju. Hrvatski znanstvenik svjetskog glasa Ivan Đikić poslao je priopćenje sa dokumentima koji ukazuju na proširenu praksu plagiranja i neetičkih radnji koje je pronašao u znanstvenom radu gospodina Barišića. Sve dokumente je prije nekoliko dana poslao i vama osobno, te predsjedniku Sabora gospodinu Petrovu.
Javnost ima priliku i sama proučiti stavove gospodina Đikića koji u 9 točaka vrlo detaljno objašnjavao ono što vi ne želite vidjeti. S obzirom da ministar nema dovoljno poštenja za podnošenje ostavke hoćete li ga vi razriješiti? U stvari kada ćete ga vi razriješiti?
Hvala.
Reiner, Željko (HDZ)
Odgovorit će predsjednik Vlade uvaženi Andrej Plenković.
Izvolite.
Plenković, Andrej (HDZ)
Hvala lijepa potpredsjedniče, hvala uvaženi zastupniče Tomić.
Da li ste vi čitali pregledni članak ministra Barišića …/Govornik govori engleski, ne razumije se./… bilo koju varijantu, bilo koju od objavljenih verzija u bilo kojem časopisu domaćem ili međunarodnom. Ne znam da li jeste, ali ja vam savjetujem da ga pročitate.
Ja sam detaljno proučio taj članak, detaljno sam proučio metodologiju pisanja tog članka, vidio sam koliko fusnota postoji u onom izvornom tekstu koji je objavljen u časopisi 2008. godine. Kad netko piše znanstveni članak onda obično u fusnotu stavlja argumente kojima objašnjava neku od svojih teza ili navodi izvore i teze drugih autora o određenom problemu. To je smisao fusnote.
Sve ostale fusnote imaju referencu na izvor pojedinih misli i pojedinih ideja osim jedne u tom članku koju je ministar, tada znanstvenik, autor, a i danas znanstvenik i autor sam uočio prije nego što je bilo tko na bilo kojoj instanci pokrenuo bilo kakav postupak provjere ili verifikacije navodnoga citiranja jednog drugog autora a bez navođenja izvora.
Taj članak objavljen je potom u nekoliko međunarodnih časopisa sa ispravnim i korektnim citiranjem odnosno referencom na izvor. Ministar je o tome dao vrlo jasna pojašnjenja. Mislim da bez obzira na to što u javnosti postoji očito prijepor jednog dijela znanstvenika u akademskoj zajednici sa jednim drugim dijelom znanstvenika u akademskoj zajednici, da je pitanje jedne male reference u jednoj fusnoti danas dignuto na razinu ljudskog, znanstvenog, političkog, moralnog integriteta profesora doktora Pave Barišića.
Ja ga poznam. Dao sam mu povjerenje da bude član ove Vlade. Ima iskustva u radu ministarstva kojim se bavi, ima važne zadaće koje treba obavljati. Riječ je o resoru koji je bitan za hrvatsku budućnost, za našu konkurentnost, za našu djecu, za nove generacije.
Ono što radi u protekla tri mjeseca radi predano, radi stručno, radi angažirano, radi sa srcem, želi pridonijeti Hrvatskoj nakon niza drugih poslova koje je do sada obavljao u životu.
Ne bih želio da jedna takva mala da li ona tiskarska ili nekakva druga greška njemu nanese osobnu štetu, pa da pridonese destabilizaciji i funkcioniranju Vlade. Što se mene tiče neće i to vam kažem vrlo jasno i vrlo odgovorno zato što ga poznam. Gledao sam ga u različitim europskim angažmanima gdje uživa respekt, povjerenje brojnih kolega.
Mislim da je ovaj problem apsolutno prenapuhan. Ne želim ulaziti u motive i interese političkih stranaka, njih mogu razumjeti. Što se tiče ljudi u akademskoj zajednici i to mogu razumjeti, ali ako su brojna povjerenstva i na Sveučilištu u Splitu i na Sveučilištu u Zagrebu decidirano i jasno odlučivala o toj temi. Ne vidim zašto bismo godinama nakon objave te prve verzije članka imali ovakvu veliku raspravu o temi koja je po mom dubokom uvjerenju previše eksponirana u javnosti i koja ne zaslužuje niti ovoliko vrijeme, niti ovoliko vrijeme niti ovoliku energiju da se njom bavimo.
Očekujem od ministra Barišića da se bavi prioritetnim temama a to je obrazovna reforma.
Hvala lijepa.
Reiner, Željko (HDZ)
Hvala lijepa.
Uvaženi zastupnik Damir Tomić.
Tomić, Damir (SDP)
Ova tema itekako zaslužuje pažnju hrvatske javnosti iz nekoliko razloga.
Prva stvar zaustavili ste reformu obrazovanja smatrajući da je obrazovanje ovako kakvo je savršeno, a iz ovih vaših riječi vidim zašto mislite da je savršeno, jer vama je copy paste metoda u školama prihvatljiva.
Pitali ste me jesam li pročitao tekst, ali bolje je pitanje jeste li vi pročitali dokumente koje vam je poslao gospodin Đikić, očito niste. Jer da ste pročitali te dokumente, tih 9 stvari onda bi vas ubolo u oko bar jedna od tih 9 činjenica.
Evo ja ću vam samo jednu reći, rad pisan 2007. ukazano na nepravilnosti, na tiskarsku pogrešku kako vi kažete pronalazi se citat naknadno iz 2008.
Mislim to je stvarno nevjerojatno.
Ali završit ću ovu temu s jednim pitanjem koje vam postavlja profesor Đikić. Kako ćete se vi osjećati ili bilo koji od roditelja kada tijekom nedjeljnog ručka pita svoje dijete, kako je bilo ovaj tjedan u školi? Dobro, napisao sam dva eseja, bilo je lagano dobio sam pet. O čemu si pisao? Ne znam mi u školi koristimo copy-paste iz Wikipedije, uopće ne stignem proučiti samu temu jer brzo kopiramo.
Jeli ta metoda koju želimo hrvatskoj djeci? Po HDZ-u očito je jer vama, a povijest je pokazala odgovaraju što ne obrazovaniji građani jer su uglavnom takvi vaši glasači.
Reiner, Željko (HDZ)
Hvala lijepo.
Vi ste nadam se kolega Tomić svjesni da ste ovim što ste sada rekli uvrijedili desetke i desetke tisuća ljudi. Nadam se da ste toga svjesni.
PDF
Učitavanje