Početna
Akti
Dokumenti EU
Rasprave
Zastupnička pitanja
Statistički pokazatelji
Stegovne mjere
Aktivnosti zastupnika
Po sjednicama
Ukupno u sazivu
Zakonodavna aktivnost
Zastupnička pitanja
Povratak na vrh
Fonogram zastupničkog pitanja
Bačić, Branko, saziv: IX, sjednica: 2
PDF
Povratak
-
Aktualno prijepodne
23.11.2016.
Reiner, Željko (HDZ)
Hvala.
Sljedeće pitanje postavit će uvaženi zastupnik Branko Bačić.
Bačić, Branko (HDZ)
Zahvaljujem gospodine potpredsjedniče, poštovani gospodine predsjedniče Vlade, poštovane ministrice i poštovani ministri, uvažene kolegice i kolege.
Svoje pitanje postavljam predsjedniku Vlade gospodinu Plenkoviću.
Gospodine predsjedniče, prije desetak dana bili ste u posjetu, u radnom posjetu Dubrovačko-neretvanskoj županiji i gradu Dubrovniku kojom prigodom ste imali sastanak i sa gradonačelnikom i sa gospodinom županom Dobroslavićem, na čijem sastanku vam je gospodin Dobroslavić, župan Dubrovačko-neretvanski iznio kapitalne projekte od važnosti za Dubrovačko-neretvansku županiju i za krajnji jug Republike Hrvatske.
Među tim projektima ja bih izdvojio tri kapitalna infrastrukturna projekta koji podrazumijevaju izvlačenje krajnjeg juga Hrvatske iz prometne izolacije. To su izgradnja Pelješkog mosta, to je izgradnja punog profila autoceste do Dubrovnika kroz dubrovačko primorje ili kroz hrvatski teritorij.
I treći kapitalni infrastrukturni projekt o kojem se već dugo govori to je izgradnja brze ceste od zračne luke Čilipi do morske luke Gruž. U ovom trenutku najvažniji projekt za Dubrovačko-neretvansku županiju, a vjerujem da je dan od strateških i najvažnijih projekata za Republiku Hrvatsku je izgradnja Pelješkoga mosta kojim se dokida teritorijalni diskontinuitet Republike Hrvatske koji je u prometnom smislu presudan za daljnji razvoj samog juga Hrvatske i u prometnom, ali što je ne manje važno i u gospodarskom smislu i za poluotok Pelješac, otoke Korčulu i Mljet, ali isto tako i dubrovačko primorje, Župu i Konavle.
Moje pitanje koje vam želim postaviti jest što Vlada u ovom trenutku radi sa izgradnjom Pelješkog mosta? Kada možemo očekivati početak njegove izgradnje? A kao što i sami znate redovi na tom mostu su obustavljeni točno prije 2012. godine kada je vlada Zorana Milanovića taj projekt zaustavila.
Hvala.
Reiner, Željko (HDZ)
Odgovor će dati predsjednik Vlade uvaženi Andrej Plenković.
Izvolite.
Plenković, Andrej (HDZ)
Hvala lijepa potpredsjedniče Hrvatskog sabora.
Cijenjeni kolega Bačić.
Meni je bilo zadovoljstvo razgovarati i s vama i sa županom Dobroslavićem kao i sa gradonačelnikom Vlahušićem prigodom posjeta Dubrovačko-neretvanskoj županiji i gradu Dubrovniku prije nekoliko dana i temeljito se upoznati sa očekivanjima naših sugrađana koji žive u Dubrovačko-neretvanskoj županiji i možemo slobodno reći jednih od onih županija koja u najplastičnijem smislu osjeća svojevrsnu prometnu izolaciju.
Dakle ne samo zbog činjenice da nemamo autocestu do Dubrovnika u ovom trenutku izgrađenu, dakle dalje od Ploča nego i zbog činjenice što Hrvatska u tom jednom dijelu svog teritorija je na neki način podijeljena na dva dijela, imamo teritorij BiH. I izgradnja Pelješkog novca za Hrvatsku za Vladu RH nije samo povezivanje našeg teritorija, to je jedan ključ u kojem trebamo gledati i kroz prizmu schengenskoga sustava činjenicu da povezujemo teritorij EU sa teritorijem EU tj. sa Hrvatskom putem Pelješkoga mosta.
Zbog svega toga i niza rasprava koje su vođene u ovom
Domu, zbog dijaloga koji vodimo i sa Europskom komisijom, sa Europskom investicijskom bankom, sa međunarodnim financijskim institucijama, nadležno ministarstvo, Hrvatske ceste poduzimaju potrebne korake kako bi se sve učinilo da ne samo Pelješki most nego i spojne ceste dođu u visoku fazu gotovosti kako bi prijala prema Europskoj komisiji rezultirala odobravanjem i odgovarajućih sredstava za njegovo financiranje.
Mi očekujemo da će se konačna odluka kroz Jarspersa dogoditi tijekom prosinca što bi po mom dubokom uvjerenju bilo izuzetno važno za daljnju dinamiku. Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova EU ima važnu ulogu u potpori ovome projektu i zajedno sa Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture u dijalogu sa službama komisije radi na njegovoj realizaciji.
Ja vjerujem da ćemo vrlo skoro nakon te pozitivne odluke moći pristupiti konkretnom početku radova na ovom strateškom infrastrukture projektu za Hrvatsku koji će omogućiti dugoročno gledano svim našim ljudima u Dubrovačko-neretvanskoj županiji, a osobito u ljetnim mjesecima kada su izrazito velike gužve na graničnim prijelazima, jednostavniji i kvalitetniji način komunikacije i spoj prema ostatku Hrvatske.
To je jedna zadaća koja nije samo prioritet za zastupnike, kao što ste vi iz Dubrovačko-neretvanske županije nego za sve nas kako bismo pokazali odgovarajuću i solidarnost i namjeru da pomognemo bolje povezivanje Hrvatske i realizaciju jednoga projekta oko kojeg nismo imali konsenzus prije nekoliko godina kod kojeg su postojala različita stajališta političkih stranaka u Hrvatskom saboru, ali mislim da je danas sazrjelo vrijeme i ocjena da kroz konsenzus i kroz financiranje iz sredstava EU, Europske investicijske banke, Strukturnih fondova pokušamo riješiti ovo pitanje koje je od kapitalnog značaja pa i za kvalitetniju povezanost otoka koji su u okviru Dubrovačko-neretvanske županije.
Hvala vam lijepa.
Reiner, Željko (HDZ)
Hvala.
Uvaženi zastupnik Branko Bačić.
Bačić, Branko (HDZ)
Zahvaljujem gospodine potpredsjedniče.
Zadovoljan sam gospodine predsjedniče sa vašim odgovorom i čestitam Vladi na aktivnostima koje su se radile u proteklom vremenu.
Moram reći da pohvaljujem i ministra Butkovića i ministra Tolušića, a sada i kolegicu Žalac na ovim aktivnostima koje doprinose činjenici da bi doista do lipnja odnosno do ljeta mogli imati izvođača na izgradnji Pelješkog mosta.
Vrlo često o tom projektu govorim ovdje u ovom Saboru jer osjećam odgovornost kao zastupnik iz županije iz koje dolazim. Naime, držim da do izgradnje Pelješkog mosta građani Dubrovačko-neretvanske županije u ustavnopravnom smislu nisu jednaki sa ostalim građanima RH.
Činjenica da građani Dubrovačko-neretvanske županije koji žive na području Neretve kada idu raditi svakodnevno u prostor Dubrovnika, Dubrovačkog primorja ili obrnuto, kada građani Dubrovačko-neretvanske županije odlaze na rad u područje Neretve četiri puta prelaze granicu i doista stvara nelagodu, problem i znatno povećanje troškova života kako građana tako i poduzetnika na području Dubrovačko-neretvanske županije.
Stoga apeliram da sve ove rokove koje ste malo prije spomenuli, a koji mislim da nam jesu zadani i da jesu dohvatljivi da ih doista dogodine riješimo kako bismo nakon ljeta počeli sa izgradnjom Peljškog mosta.
PDF
Učitavanje