Povratak na vrh

Fonogram zastupničkog pitanja

Borić, Josip, saziv: IX, sjednica: 2

PDF
Povratak

-

  • Aktualno prijepodne
23.11.2016.

Reiner, Željko (HDZ)

Hvala.
Sljedeće pitanje postavit će uvaženi zastupnik Josip Borić, izvolite.

Borić, Josip (HDZ)

Hvala lijepo uvaženi potpredsjedniče, uvaženi predsjedniče hrvatske Vlade, ministri i ministrice.
Ja ću svoje pitanje postaviti ministru mora, prometa i infrastrukture gospodinu Olegu Butkoviću. Poštovani ministre, priča o čuvenom Istarskom ipsilonu priča je koja traje duže od 2 desetljeća. Brojne inicijative, brojne odluke, stalne težnje, politički sukobi obilježili su to vrijeme u priči o Istarskom ipsilonu.
Inače, ipsilon čine dva kraka koja se spajaju u Kanfanaru i završavaju u Puli, a počinju s dvije strane sa cestovnog čvora Matulji i cestovnog čvora Umag. Brojni vijadukti, podvožnjaci, nadvožnjaci, mostovi, odmorišta i tuneli čine ovaj zahtjevni sustav autocesta u Istri.
Zadnje dionice Istarskog ipsilona puštene su u promet 2011. godine kada je u promet pušten puni profil dionica Kanfanar-Rogovići i Kanfanar-Umag. Od tada do danas ništa. Sve je stalo. SDP dok je bio na vlasti je zbog svojih sebičnih političkih interesa na istarskom poluotoku zaustavio daljnju gradnju nedostajućih dionica punog profila.
Zbog malo vlasti i sebičnih razloga SDP-a kasnimo nekoliko godina u izgradnji prometnog pravca koji RH, kojim u RH dolazi najveći broj turista. Poštovani ministre, znam da već duže vrijeme, nekoliko mjeseci radite intenzivno na ovom projektu pa vas stoga pitam u kojoj je trenutno fazi projekt Istarskog ipsilona, kada se može očekivati početak radova na nedostajućim dionicama i koje učinke očekujemo od moguće izgradnje nedostajućih dionica.
Hvala lijepo.

Reiner, Željko (HDZ)

Hvala.
Odgovorit će uvaženi ministar Oleg Butković, izvolite.

Butković, Oleg (HDZ)

Hvala lijepo gospodine potpredsjedniče Hrvatskog sabora, poštovani zastupniče. Hvala vam lijepo na ovom pitanju.
Što se tiče izgradnje i završetka Istarskog ipsilona da bi on bio gotov i da bi bio u cijelosti izgrađen potrebno je izgraditi još dvije faze. Prva je od Pazina do tunela Učka s istarske strane tzv. dva B1 faza i onaj drugi dio od Matulja do uključujući i tunel Učku. To je druga B2 faza.
Što se tiče izgradnje druge B1 faze za koju su ishodovane sve građevne dozvole premještene su sve instalacije i riješeno je 90% imovinsko-pravnih odnosa. Prije nekoliko mjeseci su, a i već prije započeti razgovori sa koncesionarom trgovačkim društvom BINA Istra d.d. i davateljem s jedne strane i davatelja koncesije s druge strane Vlade RH putem Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
U okviru pregovora oko odnosa između koncesionara i davatelja koncesije preostaje utvrditi cijenu izvođenja druge B1 faze i sadržaj odredaba usuglasiti s tržišnom praksom o državnim potporama u području koncesija EU uz formalnu suglasnost Europske komisije.
Drugim riječima, mi smo do sada u ovih proteklih nekoliko mjeseci imali dvije stvari za riješiti sa koncesionarom. Prvo je kako one rizike koji su bili na RH i u javnosti je bilo više puta naglašavamo da je RH u 90-tim godinama kad je ušla u priču izgradnje Istarskog ipsilona bila u nepovoljnom položaju, da poboljšamo u tim pregovorima i prenesemo dio rizika na koncesionare u tome smo u većem dijelu uspjeli. I naravno malo smo zapeli oko cijene izgradnje druge B1 faze. To se sada privodi kraju i nakon toga će to sve skupa biti prezentirano na Vladi RH. Ako bude taj dio prihvatljiv, mi ćemo potpisati memorandum o razumijevanju budući da postoje sve građevne dozvole u 2017. godini nakon potpisa i dodatka i pete izmjene ugovora o koncesiji sa BINA Istrom ta izgradnja može početi.
Ja vjerujem u uspješan završetak tih pregovora i u uspješnu realizaciju tog velikog infrastrukturnog projekta, kako ste i vi naglasili čijom dionicom dolazi oko 60% turističkog prometa u RH.

Reiner, Željko (HDZ)

Hvala.
Uvaženi zastupnik Josipi Borić.

Borić, Josip (HDZ)

Hvala lijepa.
Zadovoljan sam vašim odgovorom ministre. Mislim da nam je potreba izgradnja novih dionica, ne samo istarskog ipsilona. Čuli smo danas i u dijelu Slavonije, svaka gradnja traži novozaposlene u građevnom sektoru. Novozaposleni zasigurno doprinose i proračunima od lokalnih, regionalnih do državnog proračuna, to pridonosi rastu i BDP-a i vjerujemo da je to dobar put u izgradnju bolje i uspješnije države kojoj težimo.
Nasuprot tome imamo alternativu koju smo imali danas, gledamo njihove redove kao da ih je poharao potkornjak, imamo jednu destrukciju i bavljenja osobnim problemima pojedinaca. Mislim da je ovaj put kojeg smo mi izabrali samo raditi na korist hrvatskih građana put kojim trebamo ići.
Hvala lijepo.
PDF