Povratak na vrh

Fonogram zastupničkog pitanja

Zurovec, Dario, saziv: XI, sjednica: 2

PDF
Povratak

-

  • Aktualno prijepodne
12.06.2024.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Idemo na 35. pitanje, zastupnik Dario Zurovec postavit će ga potpredsjedniku Vlade i ministru mora, prometa, infrastrukture Olegu Butkoviću.
Izvolite.

Zurovec, Dario (Fokus)

Zahvaljujem.
Poštovani ministre.
Građani Svete Nedelje, Samobora, Zaprešića, ali i okolnih mjesta već dugi niz godina apeliraju na obnove željezničke pruge Podsused-Sveta Nedelja-Samobor ili popularnog Samoborčeka od nekada koja je trenutno u fazi razrade i evaluacije određenih rješenja, točnije radi se studija izvodljivosti.
Ono što je u principu bio problem 2013.g. eu financiranje tog projekta je odbijeno pa se zato sada radi ta evaluacija. No s obzirom da se tu radi o projektu koji već ima aktiviranu građevinsku dozvolu, mene zanima da li tu postoji mogućnost da se financira možda iz državnog proračuna ukoliko se tu opet jave neke poteškoće? To pitam najviše zbog toga što taj dio Hrvatske bilježi jedan rapidan rast stanovništva i definitivno je jedan od dijelova koji mu fali tih nekoliko kilometara pruge kako bi naravno prometna povezanost bila bolja.
Na to se automatski veže i most prema Zaprešiću između Svete Nedelje i Zaprešića preko Save, naime, taj koridor i taj most se isto tako čuvaju prostornim planovima zadnjih ha preko 30 ako ne i više godine, sada je nedavno završena studija utjecaja na okoliš, isto tako i studija izvodljivosti oba dokumenta su vrlo ovako simbolične veličine, jedan ima 250 stranica, drugi 500 znači dokumentacija možemo reći da ide prema napred, pa me zanima da li će taj projekt koji radimo u suradnji sa ŽUC-om s kojima je suradnja, evo pogotovo sa ravnateljem za sada dosta dobra, da li će se to podržati kako bi se to končano moglo realizirati?
Hvala.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Izvolite potpredsjedniče odgovor.

Butković, Oleg (HDZ)

Hvala lijepo.
Gospodine zastupnice što se tiče vašeg prvog pitanja Samoborčeka tzv. i odnosno samoborske pruge, … željezničke pruge Podsused-Samobor-Bregana on je iz 2013.g. iz razloga što je jel kad je pripremljeno odbijeno je europsko financiranje. Mi smo iz tog razloga krenuli u revidiranje svega i traženja najbolje varijante koja bi bila prihvatljiva za europsko financiranje. Ta studija je trenutno u fazi razrade i evaluacije svih varijantnih rješenja i vidjet ćemo, nećemo to dugo čekati, pa kad vidimo i kad završi taj posao probat ćemo ponovno prema europskim fondovima. Ako to ne bi bilo moguće onda ćemo tražiti varijantu da se ona financira iz državnog proračuna odnosno iz kreditnog zaduženja jer mi som i sada za obnovu lokalnih i regionalnih pruga osigurali 900 milijuna eura iz EIB-a odnosno sa Europskom investicijskom bankom i puno je natječaja već sada u raspisu. I ono što ne možemo financirati iz europskih fondova, a to su lokalne i regionalne pruge, tu smo našli način da to financiramo iz kredita EIB-a, pa i to može biti jedna od mogućnosti da proširimo taj kredit i da onda financiramo i tu dionicu.
Što se tiče izgradnje županijske ceste Brestovje-Most na Savi-Zaprešić to je duljina 7,7km točno je dobro ste informirani budući da se i vi za taj dio stalno zalažete, započela je izrada studija utjecaja na okoliš, a prethodno smo završili studiju izvodljivosti koja je dala odgovore sa analizom troškova i koristi itd., to nam je bio prvi korak i to smo i to je sve financiralo ministarstvo.
Što se tiče nakon izrade kad bude gotova sva prometna dokumentacija, naravno da ćemo tražiti varijante jer glupo bi bilo da sad napravimo svu dokumentaciju, a da onda tu cestu ne napravimo što uključuje i taj most tako da u tom smislu tražit ćemo financiranje ili iz europskih sredstava ili ćemo naći načina da ŽUC-u pomognemo u realizaciji tog projekta.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Izvolite očitovanje zastupniče.

Zurovec, Dario (Fokus)

Evo zahvaljujem.
Ovo su vrlo konkretni odgovori, moram priznati da sam se čak iznenadio da ste spremni evo osigurati sredstva u državnom proračunu na čemu se mogu zahvaliti, no moram reći da ću ipak malo povući ručnu i pričekat, pa živi bili pa vidjeli. Dapače, evo ako se to realizira definitivno ću pozdraviti i definitivno tu kao gradonačelnik ali i saborski zastupnik uvijek stojim na raspolaganju.
Kao političar i kao čovjek uvijek cijenim dvije stvari, a to su principu finšer i dizalica. Onog momenta kada vi to vidite na gradilištu onda vidite da se nešto realizira. Ovaj cijeli proces pripreme je dugačak, je ponekad čak i beskonačno iritantan, no s druge strane naravno da je i potreban. Ovi koridori koje sam ja spomenuo vam se čuvaju po posebnih planovima zadnjih 40 godina. Znači non stop se o tome priča i priča, radi se jedna studija, druga, treća, četvrta pa se nešto odbije, pa se prebaci, pa se promijeni ministar, pa netko ostane, netko ode i jednostavno je već i ljudima malo prekipjelo i zato se u principu svi zajednički tu i zalažemo. Tu su involvirani političari iz više političkih stranaka. Kao što možete vidjeti ovo je ipak jedan pa rekao bih i nadstranački projekt koji tko zna, možda budemo, možda ne budemo doživjeli, daj Bože da budemo, a s druge strane ipak će ostati našoj djeci i nadam se evo da će onda na koncu i smanjiti nekakve ulaze, točnije smanjiti gužve na ulazu na zapadnom dijelu Zagrebu s obzirom evo na tu željeznicu, a na koncu konca i prikratiti to putovanje prema Zaprešiću. Evo imam pozitivnu vjeru, ali budimo oprezni i dalje.
Hvala vam.
PDF