Povratak na vrh

Fonogram zastupničkog pitanja

Kliman, Anton, saziv: XI, sjednica: 2

PDF
Povratak

-

  • Aktualno prijepodne
12.06.2024.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Idemo na četvrto pitanje.
Zastupnik Anton Kliman postavit će ga potpredsjedniku Vlade i ministru mora, prometa i infrastrukture Olegu Butkoviću.
Izvolite kolega Kliman.

Kliman, Anton (HDZ)

Hvala lijepa.
Poštovani ministre Butković s obzirom da često ističete kako je pred nama desetljeće ulaganja u hrvatske željeznice o čemu svjedoče i brojna gradilišta diljem Hrvatske i nabavka novih vlakova mene zanima ako možete dati osvrt u ulaganje u istarsku željeznicu, dakle kao dio Hrvatske željeznice i kad možemo očekivati jači, jače prisustvo investicija na tom pravcu.
Hvala lijepa.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Izvolite odgovor.

Butković, Oleg (HDZ)

Hvala lijepo gospodine predsjedniče Hrvatskog sabora.
Gospodine zastupniče hvala vam na vašem pitanju. Što se tiče ulaganja u prometnu infrastrukturu ona su u proteklom razdoblju nešto veća od 5 milijardi eura i to je zaista nešto što je obilježilo mandate dviju vlada, proteklih naših vlada i to će se naravno nastaviti i u budućnosti budući da smo i kroz slijedeću financijsku perspektivu, ali i nacionalni program oporavka i naravno većim dijelom državnog proračuna, kreditnih insp… kreditnim institucijama osigurali sredstva da ta ulaganja budu i u slijedećim godinama.
Kad govorimo o Istri onda treba najprije istaknuti da je, kad govorimo o cestovnoj infrastrukturi da završetak Istarskog ipsilona ide svome kraju, da ćemo ove godine kroz 2 mjeseca otvoriti drugu cijev tunela Učka, a radovi prema Matuljima se dobro odvijaju i time ćemo zapravo u cijelosti završiti Istarski ipsilon i time će autocestovna infrastruktura i većim dijelom cestovna infrastruktura kroz obnovu državnih cesta u Istri biti napravljena.
Kad govorimo o željeznici ona će u cijeloj Hrvatskoj obilježiti naredne godine budući da su ulaganja uglavnom učinjena u autocestovnu infrastrukturu, zračne luke, luke, a ono što nas očekuje je ulaganje u željeznicu. Ja to nazivam desetljeće željeznice i to će tako i biti.
Kad govorimo o Istri, Istra ima 144 kilometara ukupno pruge, tu su dvije dionice od Buzeta do Pule državne granice sa Slovenijom preko Buzeta do Pule ukupne duljine 91 kilometar i od Lupoglava do Raše ukupno 53 kilometra i mi smo raspisali natječaj za obnovu prve dionice od državne granice, od slovenske granice do Svetog Petra u šumi to je ukupno 50 kilometara obnove pruge. Natječaj je vani. Osigurali smo sredstva iz kredita sa Europskom investicijskom bankom. To je ukupna vrijednost negdje oko 50 milijuna eura i ove godine će započeti radovi.
Ono što je dobro da su sve dionice istarske pruge u novoj, Europski parlament je donio odluku da je u novoj uredbi o transeuropskoj prometnoj mreži TEN-T uredbi da je kompletna željeznica ušla na sveobuhvatnu mrežu pa se sada stekli su se uvjeti da se i neki dijelovi tih dionica uistinu mogu financirati iz europskih sredstava što uključuje i novu cijev tunela znači željeznica koja bi išla preko Učke.
Evo to je ukratko, hvala vam lijepo.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Izvolite očitovanje.

Kliman, Anton (HDZ)

Hvala lijepo.
Ministre evo zadovoljan sam sa vašim odgovorom, ali najviše me veseli ova zadnja informacija što ste rekli da postoji ipak mogućnost da se željeznica spoji na mrežu hrvatskih željeznica da ne bude na neki način odsječena jer znamo svi da istarske željeznice se spajaju na neke, dakle u svojoj trasi na slovenske željeznice, pa evo željno očekujemo i mogućnost da se i istarske željeznice spoje na maticu na Hrvatske željeznice probijanjem željezničkog tunela Učka.
Evo, hvala lijepo.
PDF