Povratak na vrh

Fonogram zastupničkog pitanja

Šašlin, Stipan, saziv: X, sjednica: 18

PDF
Povratak

-

  • Aktualno prijepodne
19.09.2023.

Reiner, Željko (HDZ)

Sada će poštovani zastupnik Stipan Šašlin postaviti pitanje potpredsjedniku Vlade i ministru mora, prometa i infrastrukture Olegu Butkoviću, izvolite.

Šašlin, Stipan (HDZ)

Hvala g. potpredsjedniče.
Potpredsjedniče hrvatske Vlade i ministre Butković, prije negdje 8-9 mjeseci sada, u prosincu prošle godine nazočili smo otvaranju dionice autoceste od Osijeka do Belog Manastira. Dionica je izgrađena u punom profilu, znači 4 trake i to namjerno ističemo u punom profilu zato što je prethodna Vlada g. Zorana Milanovića tu istu dionicu projektirala kao brzu cestu odnosno samo sa dva vozna traka, dolaskom Vlade Andreja Plenkovića ista je preprojektirana i izgrađena je hvala Bogu u punome profilu i zaista danas prometuje se sa njom zaista na ponos svih nas.
Danas odnosno nedavno je potpisan ugovor sa izvođačima za nastavak odnosno završetak dionice, preostale dionice od Belog Manastira do mađarske granice dužine negdje oko 5 km, pa bih vas molio da nas upoznate sa samom dinamikom, sa planom završetka te dionice kako bi mogli kažem upoznati naše građane, hvala.

Reiner, Željko (HDZ)

Poštovani potpredsjednik Vlade i ministar Oleg Butković.

Butković, Oleg (HDZ)

Hvala lijepo g. potpredsjedniče.
Poštovani zastupniče, izgradnja Vc koridora, prevažnog koridora za Hrvatsku, ali i susjednu BiH, naravno i našu Luku Ploče je jako važan i mi smo u taj projekt od 2016.g. kojeg smo zapravo razlomili u 3 faze, 2 smo završili, prvo je most Svilaj koji je završen 2021.g., čija je vrijednost 20, nešto malo više od 22 milijuna eura, financirali smo to pola iz instrumenta za povezivanje Europe, znači koristili smo europske fondove i naravno taj most smo dovršili i prošle, kažem prošle godine je otvoreno 24 km punog profila autoceste od Osijeka do Belog Manastira negdje ukupne vrijednosti malo više od 80 milijuna eura i ono što nam je ostalo i sami ste rekli, to je izgradnja ovih 5 km od Belog Manastira do mađarske granice, u tom smislu je potpisan ugovor 31. kolovoza ove godine za preostalih 5 km za što smo osigurali sredstva u iznosu otprilike 40 milijuna eura.
Ovo što smo gradili most Svilaj, to je bilo rekao sam uz pomoć europskih fondova odnosno instrumenta za povezivanje Europe tzv. CEF-a, a ove dvije dionice Vc koridora kroz Hrvatsku smo radili uz pomoć EBRD-a i koristeći međunarodnu, renomiranu međunarodnu kreditnu instituciju uz povoljni kredit koji smo, koji su Hrvatske autoceste dobile.
Ukupna duljina Vc koridora kroz Hrvatsku je nešto više od 88 milijuna kilometara. Mi sada imamo izgrađeno 83,6 km a sa ovih 5 koje je ostalo do mađarske granice potpisali smo ugovor ponavljam 31. kolovoza ove godine. Radovi će krenuti odmah i to očekujemo kroz 16 mjeseci da bi trebali biti završeni tako da negdje krajem, odnosno početkom 2025. godine će u cijelosti biti izgrađen 5C koridor kroz Hrvatsku. Govorim o cestovnom koridoru i za to smo ukupno osigurali za svih tih 88 km, odnosno za te tri faze koje nam nedostaju ukupno 150 milijuna eura. Tako da u toj prometnoj renesansi i u realizaciji svih tih velikih prometnih projekata 5C koridor predstavlja jedan značajan dio i veselimo se da smo uspjeli kao Vlada ugovoriti i ovih 5 km i ići ka završetku 5C koridora.
Hvala vam lijepo.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Izvolite očitovanje.

Šašlin, Stipan (HDZ)

Hvala predsjedniče.
Poštovani ministre apsolutno sam zadovoljan sa vašim odgovorom doista, jer sam svjestan značaja povezivanja hrvatske Baranje i integriranja u sustav Hrvatskih autocesta. Poglavito je to značajno, odnosno dodatni značaj daje tome jer će završetkom koridora 5C i nastavkom izgradnje kroz BiH hrvatski istok, odnosno Slavonija, Baranja i Srijem biti najbliže i najbrže povezani sa krajnjim jugom. O značaju toga povezivanja doista mislim da ovdje ne treba govoriti da je to značajno za gospodarstvo, za ovako ukupan razvoj kako juga tako i istoka Hrvatske.
Hvala još jednom.
PDF