Povratak na vrh

Fonogram zastupničkog pitanja

Tramišak, Nataša, saziv: X, sjednica: 16

PDF
Povratak

-

  • Aktualno prijepodne
12.04.2023.

Jandroković, Gordan (HDZ)

19. pitanje zastupnica Nataša Tramišak postavlja potpredsjedniku Vlade i ministru mora, prometa i infrastrukture Olegu Butkoviću, izvolite.

Tramišak, Nataša (HDZ)

Hvala vam poštovani predsjedniče HS, predsjedniče hrvatske Vlade, poštovani ministri.
Potpredsjedniče Butkoviću, vaš resor prometa i infrastrukture svakako je važan i u kontekstu zelene tranzicije. Svjedoci smo da je u posljednjih nekoliko godina značajna ulaganja upravo iz vašeg ministarstva su išla u jačanje i javnog prijevoza putnika, naravno da je i ona osnovna prometna infrastruktura bila itekako važna, ali onda i kako i na koji način ju koristimo. Dakle u kontekstu zelene tranzicije nabavljeni su novi električni autobusi, u gradovima poput Zagreba i Osijeka najveća ulaganja, nedavno ste uručili i ugovore za nabavku novih niskopodnih tramvaja i u gradu Osijeku, vjerujem da i u tom kontekstu vas i drugi gradovi se oslanjaju na pomoć ministarstva kako bi i dalje jačali svoj javni prijevoz i činili ga i zelenijim i cjenovno pristupačnijim svojim korisnicima. Pa evo kako iz novih dostupnih izvora financiranja vidite nastavak ulaganja upravo u jačanje i tog vida i sektora prometa? Ali svakako evo prije nego mi odgovorite dodatno ću naglasiti da je važna i naravno modernizacija željezničke infrastrukture i Kohezijski fond izdašna sredstva milijarda i 200 milijuna eura su dostupna da u slijedećem razdoblju završimo odnosno i moderniziramo kompletno infrastrukturu HŽ-a. Evo, hvala vam.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Izvolite odgovor potpredsjedniče Vlade.

Butković, Oleg (HDZ)

Hvala lijepo g. predsjedniče HS.
Poštovana zastupnice, hvala vam lijepo na vašem pitanju. Kao što ste i spomenuli, mi smo zaista puno u posljednje vrijeme ulagali u prometnu i ulažemo u prometnu infrastrukturu, negdje oko 25 milijardi kuna, sada je to nešto više od 3 milijarde eura, u sve vidove prometne infrastrukture.
Kad govorimo o javnom prijevozu zaista je puno uloženo u nabavku novih autobusa, u obnovu tramvajske infrastrukture, u hrvatskim, u dva hrvatska grada, to je Osijek i Zagreb i za tu namjenu je potrošeno negdje više od 300 milijuna eura dosada.
Mi smo kad govorimo o autobusima u 4, posljednje 4.g. za 10 hrvatskih gradova raspisali u dva navrata dva javna poziva ukupne vrijednosti od 130 milijuna eura i nabavljeno je negdje oko 410, točnije 412 novih autobusa sa nisko, sa, za te hrvatske gradove i to nastavljamo i to planiramo nastaviti i u novom operativnom razdoblju.
Kad govorimo o tramvajima onda smo, točno ste rekli, 22. ožujka u Osijeku potpisali ugovor sa gradom Osijekom odnosno komunalnim poduzećem Gradskim prometom koji ide u nabavku 10 novih niskopodnih tramvaja, to je vrijednost projekta 25 milijuna eura, a ukupno je 20 milijuna eura bespovratno iz NPOO-a, ali smo isto tako krajem prošle godine u Gradu Zagrebu, nakon više od 20.g. Grad Zagreb nije nabavljao nove tramvaje, potpisali ugovor za 20 novih niskopodnih tramvaja ukupne vrijednosti 40 milijuna eura i sada je i na Zagrebu i na Osijeku da raspisuju natječaje i ugovaraju i nabavku tih novih niskopodnih tramvaja, a naravno da se s tim programima i pozivima nastavlja i u novom javnom odnosno u novoj financijskoj omotnici, što kroz koheziju, što kroz NPOO.
Ono što je bitno za naglasiti je da smo mi planirali i to ćemo vrlo brzo raspisati, javni poziv za nabavku novih autobusa na alternativni pogon, da li se radi, riječ o struji ili vodiku to će, to će odlučiti naravno gradovi koji koriste i koji imaju potrebu za nabavkom takvih autobusa, tada je, sada je to na njima, mi s njima razgovaramo i vrlo brzo ćemo raspisati javni poziv, planiramo u prvoj fazi, u prvoj tranši nabaviti 70 takvih novih autobusa, ali čitav plan je u slijedećih 7.-8.g. 200 takvih autobusa nabaviti i financirati za hrvatske gradove. Mislim da je to dobro da radimo takve projekte, to je definitivno značajan iskorak u dekarbonizaciji javnog prijevoza i s jedne strane to su projekti koji direktno utječu na svakodnevni život građana, omogućavaju brže i lakše funkcioniranje, a s druge strane utječu na smanjenje zagađivanja okoliša.
Kad govorim o Osijeku, evo vrlo kratko, Osijek je jedan od rijetkih gradova u kojem se zaista kad govorim o prometnoj infrastrukturi događaju velike stvari, osim tramvaja mi smo obnovili čitavu, gotovo čitavu i taj projekt ide kraju, u tramvajsku infrastrukturu, obnavlja se željeznički kolodvor, rješavamo jednu ulicu Leopolda Mandića, jedan podvožnjak koji je bio crna točka u samom gradu, a da ne spominjem dovršetak 5C Koridora obilaznice Belog Manastira, Petrijevaca znači sve u okolici samog grada tako da velika prometna ulaganja su upravo u gradu Osijeku i to je prilika i za druge hrvatske gradove da pripremaju projekte koji idu upravo u rješavanje i obnovu i gradnju nove prometne infrastrukture.
Hvala vam lijepo.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Zastupnice izvolite očitovanje.

Tramišak, Nataša (HDZ)

Hvala vam.
Izražavam svoje zadovoljstvo odgovorom i svakako podražavam sve napore koje ste i spomenuli da se u Hrvatskoj i prometna infrastruktura obnova, da se mreža prometnica i pojačaju tamo gdje zaista ima potreba i gdje dobijate puno upita od lokalne i regionalne razine, ali naravno evo i da se iskoriste sva dostupna sredstva da se modernizira i javni prijevoz putnika u svim gradovima koji taj prijevoz imaju, a time i da olakšavamo pristupačnost naravno i svim stanovnicima okolnih područja prema gradovima sjedišta županija.
Evo hvala vam.
PDF