Povratak na vrh

Fonogram zastupničkog pitanja

Kliman, Anton, saziv: X, sjednica: 13

PDF
Povratak

-

  • Aktualno prijepodne
15.11.2022.

Jandroković, Gordan (HDZ)

35 pitanje zastupnik Anton, Anton Kliman postavlja potpredsjedniku vlade i ministru mora, prometa i infrastrukture Olegu Butkoviću.
Izvolite.

Kliman, Anton (HDZ)

Hvala lijepo gospodine predsjedniče.
Evo, postavljam pitanje potpredsjedniku vlade gospodinu Butkoviću. Radi se o iznimnom infrastrukturnom projektu za, važnom za, za grad Pulu, radi se o pulskom lukobranu. Gospodine potpredsjedniče prilikom vaših čestih dolazaka u Istru gdje se obavljaju veliki infrastrukturni radovi u ovo vrijeme, evo znamo da je i sada, da se sad radi veliki infrastrukturni projekt na Istarskom ipsilonu probijanje druge cijevi Tunela Učka i još niz drugih projekata. Kod posjete u gradu Puli bilo je pitanje aktualnih vlasti grada Pule o rješavanje problema pulskog lukobrana. Naime, pulski lukobran je sagrađen tamo negdje početkom 20. stoljeća kad je Pula bila glavna austrijska ratna luka, dakle Austrougarske monarhije i od tog doba do danas nije se ulagalo u pulski lukobran koji je jako bitan za zaštitu pulske luke i na neki način ključan objekat koji bi omogućio daljnji razvoj pulske luke u gospodarskom smislu. Kao takav on je prilično velik, prilično derutan i njegova sanacija odnosno nova izgradnja iziskuje jako, jako puno novaca, dakle to je ono što pulski, pulski gradski proračun ne može podnijeti. Radi se o investiciji otprilike oko 17 milijuna eura i moje pitanje je upravo u tom smislu koncipirano. Da li će se ministarstvo i na koji način i recimo to uvjetno rečeno i u kojim rokovima uključiti u rješavanje toga problema?
Hvala lijepa.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Izvolite odgovor.

Butković, Oleg (HDZ)

Hvala lijepa gospodine zastupniče.
Što se tiče gradnje lučke infrastrukture tu smo jako dobri jer se posljednjih godina zaista puno ulaže u obnovu riva, lukobrana itd., to ja zovem renesansom na hrvatskoj obali budući da zaista smo iskoristili europska sredstva i nacionalna sredstva i ta ulaganja su vidljiva.
Ja sam prošli tjedan bio na Korčuli, najprije smo otvorili luku Trpanj na Pelješcu, kasnije radove na novoj luci u Korčuli luka Polačište, s druge strane nova luka Perna sa obilaznicom Orebića, to su sve projekti koji će definitivno promijeniti vizuru toga dijela Hrvatske, olakšati prometovanje, dolazak na otoke i odlazak itd. i tih projekata danas u Hrvatskoj ima negdje preko odnosno 21 europski projekt plus nacionalni projekti i ukupna vrijednost je oko 2 milijarde kuna.
Što se tiče luke Pula i ovaj obnove pulskog lukobrana ne samo luka Pula nego svi danas gradovi i općine naravno na čitavoj našoj obali imaju prilike se javiti na javni poziv Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Mi ćemo u slijedećoj perspektivi imati negdje oko, nešto više od 100 milijuna eura na raspolaganju, tako da mi smo imali nekoliko sastanaka sa Lučkom upravom u Puli i mi smo naravno otvoreni u jednoj proceduri zakonitoj jer oni moraju imati i građevinsku dozvolu, moraju imati taj, ta prijava mora proći sve filtere unutar ministarstva i mi ćemo ta sredstva naravno ako to bude sve u redu i odobriti. Tako da pulski lukobran treba obnovit, on je u lošem stanju, to je velika investicija, negdje oko 120 milijuna kuna koliko se sjećam, tako da naša vrata su otvorena, Vlada RH to stalno govorim je shvatila i odredila se da je obnova lučke infrastrukture, kad govorim o prometnoj infrastrukturi jedan od prioriteta. Tako da evo lučka uprava je na potezu, mi ćemo otvoriti javni poziv negdje s početkom godine i slobodno im recite da se mogu javit na to. Hvala vam lijepa.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Izvolite očitovanje.

Kliman, Anton (HDZ)

Hvala lijepo.
Evo g. potpredsjedniče, evo veselim se ovim vašim najavama s obzirom na sve ono što je i vlada i ministarstvo učinilo na velikim infrastrukturnim projektima u Istri ne sumnjam da ćemo zajedno završiti, početi i završiti ovaj projekat. Evo podsjetit ću da je sve ono što se obećavalo i učinilo, dakle mi smo, mi smo pred završetkom dakle cijelog profila Istarskog ipsilona kojeg ćemo pustiti sa probijanjem tunela Učke tamo negdje 2024.g. u promet i tako ćemo inkorporirati cijeli prometni sustav Istarske županije sa ostatkom Hrvatske. Isto tako me veseli najava da ćemo ulagati u istarske željeznice, a isto tako ovaj, ovo ulaganje u pulsku lukobran će otvoriti i veliku gospodarsku perspektivu grada Pule koje znamo da dakle na neki način smanjenim kapacitetom rada Uljanika je sada i narušena, dakle evo u tom smislu, u tom smislu pozdravljam ove informacije koje smo, koje smo danas podijelili, hvala lijepa.
PDF