Povratak na vrh

Fonogram zastupničkog pitanja

Šašlin, Stipan, saziv: X, sjednica: 10

PDF
Povratak

-

  • Aktualno prijepodne
19.01.2022.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Poštovane kolegice i kolege imamo još 4 pitanja samo da možete planirati vrijeme. Znači radit ćemo procjena je do 14 i 15 aktualno prijepodne, pa ćemo onda napraviti stanku od 15 minuta. U 14 i 30 išao bi slobodni govor i u 15 i 30 bilo bi izvješće predsjednika vlade sa sastanaka Europskog vijeća. Znači 15 i 30.
Idemo sada dalje 36 zastupničko pitanje, poštovani kolega Stipan Šašlin postavlja ministru mora, prometa i infrastrukture, Olegu Butkoviću.
Izvolite.

Šašlin, Stipan (HDZ)

Poštovani gospodine predsjedniče Hrvatskog sabora, poštovane kolegice i kolege, poštovane ministrice i ministri hrvatske Vlade, moje pitanje je upućeno ministru mora, prometa i infrastrukture gospodinu Butkoviću, a odnosi se odnosno vezano je za izgradnju koridora 5C u Baranji.
Naime, znamo da je vlada ovaj koridor odnosno ovaj autoput stavila kao prioritet svoj u izgradnji u ovome mandatu i doista on kao takav je trenutno jedan od najvećih infrastrukturnih projekata ne samo u Osječko-baranjskoj županiji nego i u cijeloj istočnoj Hrvatskoj, vrijednosti je ova trasa od 17,5 kilometara negdje oko 443 milijuna kuna. Kao što je vidljivo na terenu ovih dana doista dinamika i radovi na ovoj trasi od Halastice do Belog Manastira odvijaju se jako dobro. Ono što mene zanima odnosno što bih postavio pitanje ministru i ako nam možete objasniti pitanje, dinamiku i rokove izgradnje odnosno dovršetka i onog ostalog, preostalog dijela od 5 kilometara do Mađarske granice jer znamo što će taj koridor sve skupa značiti za ukupan gospodarski razvoj ne samo Baranje nego i cijele Osječko-baranjske županije odnosno povezivanje sa RH i sa Srednjom Europom.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Izvolite ministre odgovor.

Butković, Oleg (HDZ)

Hvala lijepo gospodine zastupniče, poštovani predsjedniče Hrvatskog sabora, odgovor na vaše pitanje je 5C koridor je u prometnom smislu jedan od prioriteta, prometnih prioriteta Vlade RH i mi ćemo u ovoj 2022. godinu osim završetka Pelješkoga mosta sa pristupnim cestama otvoriti i novoizgrađenu dionicu autoceste na 5C koridoru od Osijeka do Belog Manastira uključujući i obilaznicu Belog Manastira koja nije projekt Hrvatskih autocesta i projekt na 5C koridoru, nego je projekt Hrvatskih cesta negdje 85 milijuna kuna bez PDV-a tako da ćemo zajedno sa novoizgrađenom dionicom Osijek – Beli Manastir koja uključuje već izgrađenu dionicu most Halasica – Osijek sa mostom koji je dug 2,5 kilometra otvoriti i ovih preostalih 17,5 kilometara do Beloga Manastira. Točno ste rekli negdje oko 500 milijuna kuna s PDV-om to investicija Hrvatskih autocesta koja se financira uz pomoć EBRD-a i HABOR-a, znači uz pomoć međunarodnih kreditnih institucija i našeg i našeg HABOR-a. Ono što nam je ostalo tih 5 kilometara do Mađarske granice za što očekujemo raspisivanje natječaja jer budući da se to projektira i da smo dogovorili i sa Republikom Mađarskom i spojnu točku to se, to je u ovom trenutku u fazi izrade projektne dokumentacije. Mi ćemo u 2023. krenuti gradnju tih preostalih 5 kilometara tako da bi negdje 2024. godine sa krajem mandata ove vlade imali svih 88 kilometara izrađenog 5C koridora kroz RH. I još možda na kraju čisto da spomenem da smo prošle godine otvorili most Svilaj koji je također na 5C koridoru čija je vrijednost investicije oko 170 milijuna kuna, pola mi, pola BiH tako da smo evo što se tiče prometnih projekata danas u Hrvatskoj dobri, oko 25 milijardi kuna se ulaže, ali evo ponavljam 5C koridor nam je prioritet i mi ćemo ove godine otvoriti tu veliku dionicu Osijek – Beli Manastir.
Hvala vam lijepa.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Izvolite očitovanje.

Šašlin, Stipan (HDZ)

Hvala poštovani gospodine ministre. Doista sam zadovoljan odgovorom, ali ono što je bitnije mislim da su stanovnici Baranje i Osječko-baranjske županije doista zadovoljni i vašim odgovorom i stanjem na terenu jer oni doista prate pozorno izgradnju tog koridora pogotovo kad imaju u vidu i sjete se da je prethodna vlada SDP-a tu istu dionicu preprojektirala na brzu cestu, a danas se evo i ovaj most 3. gardijske brigade u dužini oko 2,5 kilometra i ovih 17 kilometara ceste, autoceste u punom profilu doista mijenjaju kompletnu sliku Baranje i onoga dijela.
Evo, hvala vam.
PDF