Početna
Akti
Dokumenti EU
Rasprave
Zastupnička pitanja
Statistički pokazatelji
Stegovne mjere
Aktivnosti zastupnika
Po sjednicama
Ukupno u sazivu
Zakonodavna aktivnost
Zastupnička pitanja
Povratak na vrh
Fonogram zastupničkog pitanja
Šimičević, Rade, saziv: X, sjednica: 10
PDF
Povratak
-
Aktualno prijepodne
19.01.2022.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Idemo sada na 30. pitanje zastupnik Rade Šimičević postavlja ministru znanosti i obrazovanja Radovanu Fuchsu.
Izvolite.
Šimičević, Rade (HDZ)
Jesu se smirile strasti? Je.
Poštovani predsjedniče HS-a, poštovani premijeru, ministrice i ministri, kolegice i kolege. Evo sve vas lijepo pozdravljam i svoja pitanja upućujem g. ministru Fuchsu.
Poštovani ministre, evo u drugom tjednu smo početka drugog polugodišta i situacija sa velepošasti covida-19 nije nimalo dobra. Sad zapravo sa sigurnošću možemo reći da covid nije karijes kako neki sveznadari to vole nazvati.
S obzirom da imamo visoke brojke preko 7.000 učenika koji imaju covid ili su u samoizolaciji i negdje oko tisuću profesora, što kanite učinite ako bi se situacija pogoršala jer znamo da nije dobro održavati sustav ako svakodnevno iz sustava ispadaju i učenici i profesori?
Što se mene tiče i mog osobnog stava ja sam za nastavu licem u lice dok je god to moguće, ali isto tako moramo sagledati situaciju kakva je i donijeti adekvatne odluke.
I moje drugo pitanje za vas isto životno jako važno je Zakon o odgoju i obrazovanju osnovnoj i srednjoj školi. S obzirom da je zakon mijenjan desetke puta mislim da nije moguće tumačiti pojedine članke na način da morate imati desetke izmjena, pa vas ja molim, vas i vaše suradnike u ime pedesetak tisuća prosvjetnih djelatnika da prihvatite prijedlog i da se krene u izmjene Zakona o odgoju i obrazovanju na zadovoljstvo svih dionika u sustavu odgoja i obrazovanja.
Hvala lijepo.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Izvolite odgovor.
Fuchs, Radovan (HDZ)
Hvala lijepa.
Uvaženi zastupniče na vaše pitanje oko sadašnjeg stanja što se tiče pandemije covida u obrazovnom i školskom sustavu mogu reći da brojke rastu, to je činjenica. Rastu jednako tako kao i brojevi u općoj populaciji. Negdje smo otprilike ja nemam, dnevno se mijenjaju brojevi ali negdje smo oko deset tisuća pozitivnih učenika.
Mogu jednako tako reći naravno i čitav niz nastavnika i nenastavnog osoblja što je između ostaloga i jedan od prilično bitnih faktora u održavanju pojedine škole u njezinoj funkcionalnosti. Ali još uvijek smo na 50% škola u kojima nemamo niti jednog učenika koji je pozitivan. Mi ćemo i dalje nastaviti sa onim što je Vlada i do sada radila, a to je držala škole otvorenim. Vidite da se pristup upravo takvom držanju otvorenih škola do zadnjeg trenutka pokazuje i u svim ostalim zemljama koje su itekakav lockdown primjenjivale u početku i sad stoje na stanovištu da su škole apsolutno zadnje što se treba zatvarati.
Mi moramo naravno štititi starije naše sugrađane ali moramo itekako još više misliti na ove generacije koje dolaze. Ne možemo ih nedovoljno dobro obrazovati i to je ključ cijele priče kojim se mi rukovodimo u ovom trenutku uz naravno uvažavanje svih mogućih sigurnosnih mjera i u direktnoj komunikaciji, suradnji sa i Ministarstvom zdravstva, ali jednako tako i Hrvatskim zavodom za javno zdravstvo pa smo u zadnjih par dana relativno nedavno počeli razgovarati o tome da li se nešto može napraviti po pitanju samoizolacija upravo učenika jer zbog jednog pozitivnog nam čitavi razredi odlaze u samoizolacije.
I uzevši u obzir onaj podatak od malo prije da imamo škole sa jednim, odnosno dva do pet zaraženih da čitavi razredi odlaze u samoizolaciju mislim da tu treba nešto napraviti. I po tom pitanju ćemo naravno i dalje raditi. Škole će odlaziti on line onog trenutka kada se nastava u njima ne bude mogla održavati, ali nekakvog generalnog zatvaranja škola u ovom trenutku mislim da neće biti. Nadam se da će pandemija uskoro krenuti silaznim putem.
O vašem drugom pitanju, pitate me za Zakon o odgoju i obrazovanju. Da, to je zakon iz 2008. godine koji je do sada ako se ne varam mijenjao nekakvih petnaestak puta i to su bile vatrogasne mjere kada se željelo ispraviti u nekom trenutku, pa su onda mijenjani pojedini članci. On više nije adekvatan, nije dobar i upravo zbog toga je ministarstvo i u plan donošenja zakonodavnih aktivnosti između ostaloga uvrstilo ovaj zakon i na njemu se intenzivno radi, radi vrlo široka, velika radna skupina. Tu su i predstavnici lokalnih osnivača, dakle lokalna uprava i samouprava i mi mislimo da će taj zakon biti stavljen u javnu raspravu negdje u 6 mjesecu po našim predviđanjima.
Evo hvala.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Izvolite očitovanje.
Šimičević, Rade (HDZ)
Zahvaljujem poštovani ministre na odgovoru.
Evo ja sam zadovoljan, međutim želim ovdje isto tako izraziti zadovoljstvo koje imaju prosvjetari s obzirom da je ova Vlada ispoštivala one odluke koje su bile, odnosile su se na materijalne dohotke za razliku od prijašnjih Vlada koje to nisu učinile.
I mislim da bismo trebali podržati i dalje taj entuzijazam prosvjetnih djelatnika uz suport Vlade i vas kao ministarstva i da se doista s obzirom da imamo sad i novce iz europskih fondova oporavka, da se iskoristi da se naprave i škole, da se može raditi u jednoj smjeni. Samim tim dobit ćemo široku podršku građana u Hrvatskoj, a mi se ionako zalažemo za zemlju znanja i mislim da imamo silno puno entuzijasta u sustavu odgoja i obrazovanja i treba to nagraditi, vrednovati i nastaviti dalje ovako.
Mislim da mi to možemo i nemojmo razočarati bar nismo do sad, nemojmo razočarati prosvjetare kao što su to razočarale prethodne Vlade sa zabranom zapošljavanja, sa zabranom napredovanja, sa zamrzavanjem plaća itd.
Hvala vam lijepa.
PDF
Učitavanje