Povratak na vrh

Fonogram zastupničkog pitanja

Šimičević, Rade, saziv: X, sjednica: 8

PDF
Povratak

-

  • Aktualno prijepodne
15.09.2021.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Idemo sada na 33 pitanje, zastupnik Rade Šimičević postavit će ga ministru znanosti i obrazovanja, Radovanu Fuchsu.

Šimičević, Rade (HDZ)

Zahvaljujem predsjedniče Hrvatskog sabora.
Poštovani predsjedničke hrvatske Vlade, ministrice i ministri, kolegice i kolege evo želim vam puno uspjeha u radu i neka nam Bog pomogne u našim nakanama da učinimo našu državu još boljom.
Poštovani ministre Fuchs evo počela je nova školska i nastavna godina i ja želim svim dionicima odgojnog i obrazovnog procesa učenicima, nastavnicima, roditeljima, profesorima, nenastavnom osoblju, ravnateljicama i ravnateljima puno uspjeha u radu, a vašim suradnicima i vama da uspijete ostvariti sve vaše planirane aktivnosti. Veselim se i vašoj odluci da učenici idu u škole jer škola je jedino mjesto gdje se učenici dobro osjećaju, gdje ostvaruju svoje rezultate i gdje zapravo postižu određenu razinu socijalizacije. Nadam se kako velepošast korona virusa neće omesti naše učenike i profesore u njihovom radu. Reforme u odgoju i obrazovanju su nužne i imate moju podršku u svim onim stvarima koje mislite napraviti. Gradnja novih škola i cjelodnevni boravak će pružiti ogromne mogućnosti za naše učitelje i učenike i podržavam uvođenje, podržavam uvođenje nacionalnih ispita u 5. i 8. razred pa da vidimo koji su problemi i kako ćemo ih otkloniti. Moje pitanje vama, a vezano je za nelogičnost u praćenju i ocjenjivanju učenika u osnovnim i srednjim školama jer i, svjedoci smo da imamo nerealne ocijene, da imamo preko 90% učenika koji su prošli sa odličnim i vrlo dobrim uspjehom i to .../Upadica: Hvala vam./... ne vole ni učenici ni roditelji ni profesori i molim vas .../Upadica: Hvala vam kolega Šimičević./... što mislite napraviti da se to riješi?
Hvala vam.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Izvolite odgovor.

Fuchs, Radovan (HDZ)

Poštovane g. predsjedniče HS-a, predsjedniče Vlade, uvažene zastupnice i zastupnici, sve što ste rekli, g. zastupniče je točno. Nastojimo održati sustav, koliko je god moguće, pod kontrolom u ovim pandemijskim vremenima. Mislim da smo prošle godine to dobro napravili, ali sad da ne ponavljam što ste rekli, odgovorit ću vam na ovo vaše pitanje.
Da, poplava odlikaša i ocjenjivanje u našim školama nije samo nešto što muči hrvatski obrazovni sustav. S time se muče i neke druge zemlje, znam da kolege spominju kako pronaći najbolji način ocjenjivanja učenika i na koji način omogućiti svima da upišu ono za što su najviše sposobni.
Mi smo imali i imamo još uvijek previše učenika sa odličnim prosjecima, to pogotovo stvara problem kod prelaska u gimnazije, odnosno strukovne škole, ali u prvom redu gimnazije i taj uzlazni trend krenuo je negdje 2013., '14. g. da bi doživio svoj vrhunac 2019. g., to je ona famozna godina kad smo imali prvu pojavu Covida, a još k tome i onaj najdulji štrajk prosvjetnih radnika i ja pretpostavljam da je upravo ta godina možda eto i ocjenjivanje je bilo nedovoljno objektivno ili se možda eto, i zbog toga, ispričavalo prema đacima koji su svakako, trpili u svom obrazovanju tada. Sada smo na silaznoj putanji, nismo dostigli razinu 2014., ali nećemo dostizati nikakve razine nego ćemo raditi na tome da promijenimo sustav ocjenjivanja. Tome će doprinijeti definitivno i ovaj, cjelodnevna nastava, kada bude uvedena 2027., odnosno '30. najdulje.
Više vremena za rad sa učenicima, bolje ocjenjivanje, relaksiraniji pristup utvrđivanju znanja, ali i čitav niz drugih elemenata, a mi smo upravo u fazi pripreme jednog pravilnika o upisu na viši stupanj škola koji će jednako tako pridonijeti tome da ocjenjivanje ne bude isključivo vezano za prosjek 5.0 ili najviši mogući prosjek.
Ali, u ocjenjivanju postoji čitav, jako puno stvari koje morate presložiti i posložiti da bi onda zaista i ta ocjena odražavala pravo znanje učenika, u koje vjeruju i učenici, ali i roditelji, imaju pouzdanje u obrazovni sustav, da je njihov učenik najbolje ocijenjen, procijenjen i da mu je preporučeno da nastavi školovanje u onom segmentu gdje može preuzeti najbolje rezultate.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Izvolite očitovanje.

Šimičević, Rade (HDZ)

Evo zahvaljujem ministre na odgovoru.
Ja se nadam da ćemo mi iz Fonda oporavka i otpornosti doista uzeti i one novce koji nam se nude i da ćemo izgraditi škole da bi naši učenici išli u jednu smjenu. Držim da entuzijazam prosvjetnih djelatnika je ono što moramo izuzetno cijeniti i kad se urade nove škole, onda ćemo doista imati mogućnost cjelodnevnog boravka u školama, a samim tim i mogućnost boljeg odgoja i obrazovanja.
Mi i sad imamo poprilično dobre uvjete, ali kad bi napravili te škole od ovih novaca koji nam se nude, to i ne smijemo propustiti tu priliku, onda ćemo doista postići to da će se Hrvatska s pravom zvati zemlja znanja i da ćemo mi prodavati znanje, a ne naše nekretnine, otoke, more i sve to.
Hvala vam lijepo.
PDF