Povratak na vrh

Fonogram zastupničkog pitanja

Kliman, Anton, saziv: X, sjednica: 6

PDF
Povratak

-

  • Aktualno prijepodne
19.01.2021.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Idemo na trideseto pitanje, zastupnik Anton Kliman pitanje će postaviti ministru mora, prometa i infrastrukture Olegu Butkoviću.

Kliman, Anton (HDZ)

Hvala lijepo gospodine predsjedniče.
Pitanje upućujem ministru Olegu Butkoviću, Vlada RH vođena HDZ-om, a posebno Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture snažno je prisutno na području Istarske županije sa realizacijom mnogih infrastrukturnih projekata. Jedan od značajnijih je završetak punog profila istarskog ipsilona i početak bušenja druge cijevi tunela kroz Učku čijem smo početku nazočili otprilike prije mjesec dana. Na neki način ovim početkom probijanja druge cijevi tunela kroz Učku zaokružuje se ulaganje u cestovnu infrastrukturu u Istri što se tiče istarskog ipsilona. Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture značajno ulaže i u razvoj pomorskog prometa uređenjem luka i pristaništa diljem istarske obale, a isto tako i zračna luka u Puli iz godine u godinu bilježi značajan rast putnika izuzev 2020. godine iz notornih razloga. Međutim u Istri ostaje otvoreno pitanje ulaganja u modernizaciju i revitalizaciju istarske željeznice za koju držim da je neiskorišteni veliki potencijal u putničkom i gospodarskom smislu. U istarske željeznice se nije ulagalo desetljećima i one su zaista u derutnom stanju i mišljenja sam da je nužno značajno ulaganje uz iste uz opasku dozvolit ćete da bi se to isto ulaganje i relativno brzo i vratilo uvažavajući turistički i gospodarski potencijal Istarske županije. U najavu velikih ulaganja u istarsku, u željezničku infrastrukturu u razdoblju do 2030. godine iz EU fondova koje ste najavili, a i uz najavu ulaganja i u konkretno istarsku željeznicu molim vas za informaciju da li ste počeli razmatrati plan te počeli vući konkretne poteze glede pripreme za ulaganja u istarsku željeznicu?

Reiner, Željko (HDZ)

Odgovor poštovanog ministra Olega Butkovića.

Butković, Oleg (HDZ)

Hvala lijepo gospodine potpredsjedniče Hrvatskog sabora.
Poštovani zastupniče što se tiče gradnje prometne infrastrukture ona danas iznosi negdje oko 25 milijardi kuna u RH i tome možemo zahvaliti svim pripremljenim projektima, ali i mogućnosti financiranja takvih projekata od strane EU i naravno međunarodnih kreditnih institucija. Što se tiče Istre spomenuli ste u vašem pitanju najveći, jedan od najvećih infrastrukturnih projekata a to je dovršetak istarskog ipsilona čiji ćemo puni profil do tunela Učka s istarske strane otvoriti do ove turističke sezone 2021., a krajem godine 2020. krenula je izgradnja druge cijevi tunela Učka infrastrukturnog projekta vrijednosti oko 200 milijuna EUR-a čiji završetak sa nastavkom prema Matuljima ćemo završiti negdje do 2023. godine.
Što se tiče željeznice i ulaganja u željeznicu, danas su ulaganja negdje oko milijardu i po EUR-a u cijeloj Hrvatskoj i uglavnom će sve prometne investicije, uglavnom iz ove i slijedeće financijske perspektive ići prema željeznici jer smo autocestovnu infrastrukturu zaokružili uglavnom, završili i zračne luke, pomorske luke se grade, ali ono što nam ostaje to je modernizacija željeznice i tu je plan negdje do 2030. godine uložiti oko 3 milijarde EUR-a. Kad govorim o Istri mi smo cijela ulaganja u prometnu infrastrukturu upravo u mandatu ove Vlade se očituju ne samo u Istri, nego u cijeloj Hrvatskoj. Kad gledam željeznicu i ovo vaše pitanje na vašu inicijativu i znam da ste me nekoliko puta kontaktirali i mi smo prošli tjedan imali sastanak na tu temu sa HŽ Infrastrukturom jer nam je cilj u Istri obnoviti postojeću infrastrukturu i što prije se spojiti prema Rijeci na mediteranski koridor. U tom smislu je i modernizacija postojeće pruge R101 koja ide od Pule prema Pazinu, Lupoglavu, Buzetu i prema slovenskoj granici, njezina duljina postojeće pruge je oko 90 km i HŽ Infrastruktura će krenuti u izradu studijske dokumentacije koja je preduvjet da bi takav jedan projekt dobio europsko financiranje.
I drugo, također je u provedbi sporazum o aktivnosti za obradu L213 Lupoglav-Raša, to idemo u suradnji sa Lučkom upravom Rijeka gdje se radi studija isplativosti također oko financiranja prema EU. Ono što ide u ovoj 2021. godini iz kredita Svjetske banke su ulaganja u postojeće željezničko cestovne prijelaze to je program koji smo pokrenuli sa Svjetskom bankom, to je negdje oko 12 milijuna kuna i to će se dogoditi u 2021. godini.
Da zaključim, da što se tiče integracije iste u prometni sustav cestovnom infrastrukturom to je definirano, to je gradnja druge cijevi tunela Učka, završetak istarskog ipsilona i izrada projektne i studijske dokumentacije za modernizaciju željezničke pruge u Istri i naravno u skorijoj budućnosti, a to nam je krajnji cilj spajanje na mediteranski koridor odnosno prema Rijeci.
Hvala vam lijepo.

Reiner, Željko (HDZ)

Hvala.
Poštovani zastupnik Kliman.

Kliman, Anton (HDZ)

Hvala lijepo gospodine potpredsjedniče.
Izuzetno sam zadovoljan vašim odgovorom gospodine ministre, evo rekao bih da kako završavamo istarski ipsilon nadam se da je ovo jedan dobar početak što se tiče istarskih željeznica, da ćemo doći i u vrijeme u ovim rokovima što smo rekli 2030. godine kada ćemo moći reći da smo zaokružili apsolutno modernizaciju i integraciju svih prometnih pravaca i svih dakle prometnih, sa svim prometalima u RH da budemo integrirali, ali ne samo sa Hrvatskom nego i sa cijelom EU. U svakom slučaju ovo je velika informacija za javnost u Istri da se je počeo, da su se počele radnje oko pripreme, oko pripreme za ishodovanje dokumentacije i snimanje stanja istarske željeznice i nadam se da će to javnost pozdraviti.
Hvala vam lijepo još jednom.
PDF