Početna
Akti
Dokumenti EU
Rasprave
Zastupnička pitanja
Statistički pokazatelji
Stegovne mjere
Aktivnosti zastupnika
Po sjednicama
Ukupno u sazivu
Zakonodavna aktivnost
Zastupnička pitanja
Povratak na vrh
Fonogram zastupničkog pitanja
Bedeković, Vesna, saziv: X, sjednica: 3
PDF
Povratak
-
Aktualno prijepodne
16.09.2020.
Reiner, Željko (HDZ)
Hvala.
Sljedeće pitanje postavit će poštovana zastupnica Vesna Bedeković, a bit će usmjereno ministru znanosti i obrazovanja, Radovanu Fuchsu.
Izvolite.
Bedeković, Vesna (HDZ)
Hvala vam lijepa poštovani podpredsjedniče Sabora, moje poštovanje predsjedniku Vlade i svim nazočnim ministricama i ministrima, a vama ministre Fuchs upućujem evo sljedeće pitanje.
Naime, prošlo je već desetak dana od početka nastavne godine koja je u kontekstu pandemije Covida-19 po mnogo čemu jedinstvena i po mnogo čemu izazovna, a naravno osnovni cilj je bio vratiti učenike u škole i to je učinjeno, pri čemu su osnovni prioriteti bili prije svega sigurnost i zdravlje svih naših učenica i učenika.
Molim vas informaciju u tom kontekstu, dakle kako je trenutno stanje u našim školama i što konkretno Ministarstvo znanosti i obrazovanja poduzima kako bi se osigurali primjereni uvjeti i svakako prilagodba, ja bih rekla na dnevnoj bazi u novo nastalim epidemiološkim uvjetima koji se kao što vidimo mijenjaju iz dana u dan, i jednako tako zanima me imate li informacije o tome kakva je praksa drugih zemalja i kako se ostale zemlje prilagođavaju epidemiološkim uvjetima, ukoliko da onda vas molim da usporedite model koji trenutno koristite i koristimo svi zajedno u hrvatskom odgojno obrazovnom sustavu sa modelima nekih zemalja drugih.
Hvala vam lijepa.
Reiner, Željko (HDZ)
Poštovani ministar Radovan Fuchs.
Izvolite.
Fuchs, Radovan (HDZ)
Hvala vam na pitanju uvažena zastupnice Bedeković.
Ministarstvo je naravno od samog početka odnosno mandata ove Vlade vrlo intenzivno krenulo u izradu svih dokumenata i priprema kako bi se ova školska godina i nastavna godina, jer školska i nastavna nije isto, školska je kalendarska i počinje 01.09., a nastavna počinje 07., kao i akademska godina na sveučilištima odvijala na što je više moguće na način nekakvih uvriježenih normalnih uvjeta i to nastavom licem u lice.
Naravno da uvažavajući sve epidemiološke mjere i trenutačnu situaciju što se tiče zaraze Covidom-19 u Hrvatskoj, morali smo u suradnji sa Zavodom za javno zdravstvo izraditi prvo upute, vrlo detaljno po kojima se trebalo organizirati boravak, kretanje i izvođenje nastave u školama, ali jednako tako i na visoko školskim institucijama, a onda dodatno uz to Ministarstvo je još izradilo preporuke sa čitavim nizom različitih varijanti mogućnosti ne bi li ravnateljima i osnivačima škola kojima se ovom prilikom dozvolite mi još jedanput zahvaljujem na izvrsno obavljenom poslu, omogućilo što lakšu prilagodbu nastavnih procesa u skladu sa osiguravanjem maksimalne sigurnosti djece i zaposlenika koji u tim školama borave.
Za sada moram reći da je situacija, kažimo to relativno dobra, jer u ovom trenutku od 27000 razrednih odjela u Republici Hrvatskoj svega 10 odjela prati nastavu online, što je za sada usudio bih se reći jako dobar rezultat i u odnosu na niz zemalja u okruženju, i to od ukupno 2300 škola.
Ono što mi naravno i dalje radimo, a to je da cijelo vrijeme pružamo sve moguće potpore i pomoć iz našeg pozivnog centra u Ministarstvu, ali jednako tako i pozivnih centara koji su locirani zbog davanja specifičnih informacija u pojedinim specijaliziranim Agencijama Ministarstva znanosti i obrazovanja, ali i jednako tako i u samom CARNET-u, to se radi na dnevnoj bazi. Na dnevnoj bazi jednako tako pratimo situaciju u svim školama, u kontaktu smo, ja sam osobno održao sastanaka sa svim ravnateljima svih škola u Republici Hrvatskoj online, jednako tako i sa osnivačima, i izradili smo jednu aplikaciju na osnovu koje možemo svaki dan imati uvid u situacije u školama u Republici Hrvatskoj, koliko imamo učenika koji su pozitivni, koliko ih je u samoizolaciji, jednako tako i za nastavno i nenastavno osoblje.
Naravno da to radimo u vrlo uskoj suradnji sa HZJZ-om i sa njima smo u dnevnom kontaktu, štoviše, konzultiramo se oko niza pitanja.
Kad ste me pitali oko prakse u drugim zemljama, ona je slična i različita rekao bih, naravno da se uvijek stvar svede na to, nastava svih u školi, djelomično u školi i svi kod kuće, mi smo primijenili jedan prilično specifičan pristup a to je dosta fleksibilnu varijantu gdje je Vlada RH odobrila korištenje sva tri pristupa i mi smo čitavu obuku o tome koji će pristup biti primijenjen…
…/Upadica Reiner: Hvala./…
… u školi, spustili na razinu lokalnih stožer. Najsličniji smo Danskoj a sada vidimo da i Svjetska zdravstvena primijenila nešto od naših principa.
Reiner, Željko (HDZ)
Hvala lijepa, poštovana zastupnica Bedeković.
Bedeković, Vesna (HDZ)
Hvala vam lijepa.
Ministre, evo, i sami ste spomenuli i naglasili upute koje ste izdali koje su zapravo se odabrao prilično fleksibilan pristup gdje su detaljno razrađena tri modela A, B i C i smatram to upravo dobrim pristupom jer doista pozorno sam pročitala sve upute, doista je nemoguće propisati jednobrazan model za sve škole u Hrvatskoj i jednoobrazan model za sve naše krajeve upravo stoga što nam se epidemiološka situacija i stanje mijenja iz dana u dan i upravo stoga je dobro da je u suradnji sa osnivačima, u suradnji s ravnateljima, nastavnicima dakle profesorima, omogućen ovaj fleksibilni pristup.
Ja ću ponoviti i naglasiti da je naravno prije svega i na prvom mjestu osnovni prioritet sigurnost i zdravlje učenika u školi a svakako je onda tu odgovornost i na dakle samom društvu i na dakle svim segmentima jer mi možemo osigurati sigurnosti i voditi brigu o zdravlju u školi i to činimo, svakako je potrebno razvijati i one segment odgovornosti kad se naši učenici nalaze i druže izvan škole, osobito mislim na učenike srednjoškolce.
Spomenuli ste iskustva ostalih zemalja, osobito raduje me da smo slični danskom modelu i da je to upravo ono nešto što ide prema prilagodbi zapravo i fleksibilnosti kako bismo zapravo uključili tu odgojno-obrazovnu komponentu i učenike zapravo učili i razvijali kod njih odgovornost odnosno razvijali kulturu odgovornog ponašanja i prilagodbu novom normalnom u uvjetima pandemije COVID-a 19. Hvala vam lijepa.
PDF
Učitavanje