Povratak na vrh

Fonogram zastupničkog pitanja

Jakšić, Mišel, saziv: X, sjednica: 3

PDF
Povratak

-

  • Aktualno prijepodne
16.09.2020.

Jandroković, Gordan (HDZ)

28 pitanje MIšel Jakšić postavlja ministru mora, prometa i infrastrukture Olegu Butkoviću.
Izvolite.

Jakšić, Mišel (SDP)

Poštovani predsjedniče HS-a, kolegice i kolege zastupnici.
Naravno poštovani predsjedniče hrvatske Vlade, ministrice ministri. Moje pitanje će biti za ministra prometa gospodina Olega Butkovića i u samom početku moram reći da nogometnim rječnikom zahvaljujem kolegi Hrebaku na podignutoj lopti.
Ono što je povijesno zapisano unazad 15, 20 godina je da kad se priča o povezivanju brzom cestom sa Zagrebom i ostatkom Hrvatske, našeg dijela Hrvatske, uvijek se pričalo o podravsko-bilogorskom ipsilonu. U protekle 4 godine prema Bjelovaru je bilo određenih investicija, prema Koprivnici investicija nije bilo niti jedan metar, isto tako nadam se da omaškom se dionica prema Koprivnici nije našla u službenom programu Vlade koji smo usvajali prije malo više od mjesec dana.
Stoga moje pitanje za ministra Butkovića je, kojim tempom i sa kojim hodogramom možemo očekivati nastavak radova na dionici od Križevaca prema Vojakovačkom Kloštru i isto tako, kojim tempom i kojim hodogramom možemo očekivati nastavak radova prema gradu Koprivnici.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Izvolite odgovor.

Butković, Oleg (HDZ)

Hvala lijepo g. predsjedniče. Poštovani zastupniče. Hvala vam na vašem pitanju, ali budući da sam negdje na početku mandata u prošlom sazivu, tamo gdje 2017. g. bio u Koprivnici pa sam se susreo i sa vama i sa županom, ne bih rekao i ne bih se složio sa vama da ništa nije rađeno u prošlom mandatu.
Mi moramo biti svi toga svjesni, a to se odnosi i na pitanje g. Bulja, mi jesmo imali sjednicu Vlade 4.5.2018. u Splitu i tada toga dana za sve velike infrastrukturne projekte u Splitsko-dalmatinskoj županiji, a to se odnosi i na županiju Koprivničko-križevačku i na druge županije i na sve velike infrastrukturne projekte, nije moguće u 2 godine ili 3 krenuti od 0, napraviti sve projekte, izraditi sve studije i početi graditi odnosno izgraditi neki veliki infrastrukturni projekt. To nije moguće u Hrvatskoj, nije moguće u nekim drugim modernijim i boljim zemljama kojima Hrvatska stremi.
E da se vratim sada na vaše konkretno pitanje. Što se tiče ceste, državne ceste 10, koja ide od Svete Helene prema Dubravi, prema Gradecu, Križevcima, Koprivnici i završava na graničnom prijelazu u Goli. Cesta je došla do Križevaca, ona je otvorena negdje krajem 2016. g. i mi smo odmah krenuli u projektiranje i izradu svih dokumentacija, trebalo je uskladiti i naravno i prostorne planove na vašem području, što vi to dobro znate, a to nije bio slučaj.
I mi smo raspisali natječaj i ugovorili radove za prvu dionicu Križevci-Kloštar Vojakovečki ukupne duljine 7,5 km, izabran je izvoditelj i vrlo brzo će krenuti radovi na toj dionici. Ukupna vrijednost tih radova je 270 milijuna kuna bez PDV-a i to Hrvatske ceste počinju graditi. Ostatak dionice prema Koprivnici, mi smo početkom ovog mjeseca potpisali odnosno Hrvatske ceste su potpisali ugovor za izradu studije utjecaja na okoliš i svih idejnih projekata sa lokacijskom dozvolom ukupne vrijednosti 4 milijuna kuna, znači napadamo i tu dionicu, projektno i studijski i čim bude to izrađeno, raspisat će se natječaj da se završi cesta do Koprivnice, a onaj ostatak prema graničnom prijelazu Gola, to još uvijek nije definirano jer moramo sa kolegama iz Mađarske odnosno Republikom Mađarskom dogovoriti spojnu točku, tako da, to je u nekoj proceduri i to je, evo, neka dinamika.
Znači kloštar, dionica Križevci-Kloštar Vojakovečki počinje sa radovima, izabran je izvoditelj, a nastavlja se izrada dokumentacije prema Koprivnici. Isto tako, moram spomenuti da se u Koprivničko-križevačkoj županiji danas gradi najveći infrastrukturni projekt željeznički u Hrvatskoj. To je nastavak dionice Križevci-Koprivnica-mađarska granica koji se financira iz instrumenta za povezivanje Europe. To je 350 milijuna eura, tako da, jako smo puno prisutni i naravno, vodimo računa, ne samo o Koprivničko-križevačkoj županiji nego ravnomjernom razvoju čitave Hrvatske, naravno i tako ćemo nastaviti i dalje.
Hvala vam lijepo.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Izvolite očitovanje.

Jakšić, Mišel (SDP)

Hvala.
Malo ste izokrenuli moje pitanje, ne d'o Bog da bi rekao da ništa niste radili. Radilo se podosta na papirologiji, iako moramo reći da je tužno i ružno, ali to je nešto što se priča puno više nego vi i ja imamo godina, da mi nakon 30, 40 godina rasprave o toj cesti smo opet na papirologiji, ali, što imaš, s tim klimaš.
Ja sam rekao da u 4 godine nije napravljen niti jedan metar prema Vojakovačkom Kloštru i Koprivnici, što je točno. Pozdravljam ovo što ste rekli i sigurno je da na prvoj lopati, s obzirom koliko je do sada bilo obećanja, ću izraziti zadovoljstvo ovime i ono što tu moram samo naglasiti je da je to jedno ispravljanje povijesne nepravde jer prvi veliki međunarodni koridor koji je išao kroz RH 1873. je upravo pruga na kojoj se sad provodi taj europski projekt, a u budućem nekakvom risanju koridora cestovnih koji su se vršili u RH, upravo taj koridor prema Koprivnici je obično bio iz nekog razloga zaobiđen.
Isto tako, moram naglasiti da je to zaslužilo i gospodarstvo Koprivnice i Koprivničko-križevačke županije jer oduvijek više uplaćujemo u državni proračun nego što nam se do sada i do europskih projekata iz njega vraćalo jer i ova kriza koju smo sada imali, uslijed korone, je pokazala koliko je važno gospodarstvo Koprivničko-križevačke županije u RH jer, samo da vas podsjetim, jedna od prvih tvrtku koja je uplatila svoju stvorenu dobit u Koprivnici i na tržištima kojima posluje je bila upravo .../Govornik se ne razumije./... tako da pozdravljam ovu inicijativu, ali zbog godina obećavanja i prolongiranja, na prvoj lopati ću i izraziti svoje zadovoljstvo.
Hvala vam.
PDF