Povratak na vrh

Fonogram zastupničkog pitanja

Šapina, Stipo, saziv: IX, sjednica: 16

PDF
Povratak

-

  • Aktualno prijepodne
15.01.2020.

Reiner, Željko (HDZ)

Sljedeće pitanje postavit će poštovani zastupnik Stipo Šapina ministru mora, prometa i infrastrukture Olegu Butkoviću, izvolite.

Šapina, Stipo (HDZ)

Poštovani potpredsjedniče HS-a, poštovani predsjedniče hrvatske Vlade, uvaženi ministrice i ministri, poštovane zastupnice i zastupnici.
Moje pitanje upućeno je ministru mora, prometa i infrastrukture, g. Olegu Butkoviću.
Poštovani ministre, posljednjih mjeseci prošle godine pokazali su se kao dosta plodonosni kada su u pitanju veliki projekti u željezničkom sektoru. Već godinama slušamo o nužnosti i važnosti ulaganja u željeznice, međutim, u tijeku posljednjih godina nismo vidjeli određene rezultate. Poštovani ministre, recite nam, kada će građani, kada bi građani mogli očekivati realizaciju svih projekata koje ste započeli prošle godine?
Hvala lijepo.

Reiner, Željko (HDZ)

Odgovor poštovanog ministra Butkovića.

Butković, Oleg (HDZ)

Hvala lijepo g. potpredsjedniče.
Poštovani zastupniče, hvala vam na vašem pitanju. Činjenica je da smo mi nakon velikih ulaganja u autocestovnu infrastrukturu, nismo mogli ulagati u željeznice i da je željeznički sustav danas u Hrvatskoj dosta zapušten i vapi za velikim ulaganjima i to je ono čime smo i u Vladi i u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture najviše usmjereni. Trenutno se ulaže u prometnu infrastrukturu negdje oko 20 milijardi kuna i to uglavnom u, većina, glavnina tih projekata je u željeznici. Mi smo u prosincu 2019. g. otvorili prvi puta nakon 50 godina dionicu Sv. Ivan Gradec Žabno i naravno da smo sretni da je ta dionica konačno završena, a paralelno s tim je u prosincu mjesecu donijeta odluka za, odluka o odabiru za izgradnju najvećeg infrastrukturnog projekta, ne samo u željeznici, nego i po iznosu i od Pelješkog mosta, to je nastavak izgradnje pruge prema mađarskoj granici, točnije od Koprivnice, Križevaca do mađarske granice, a krajem prosinca, točnije 27. prosinca je potpisan ugovor o bespovratnim sredstvima za izgradnju i početku gradnje nizinske pruge ukupne vrijednosti 2,5 milijarde kuna, čime u mandatu ove Vlade počinje se graditi i ta dugoočekivana pruga na mediteranskom koridoru.
Osim toga, uspješno se provode i projekti Zaprešić-Zabok, negdje oko 600 milijuna kuna, koji bi trebao biti gotov početkom 2021. i naravno u prosincu, to sam zaboravio, potpisan je ugovor o izvođaču radova, počinju radovi na dionici Vinkovci-Vukovar, to je također negdje slično kao i Zaprešić-Zabok, negdje oko 600 milijuna kuna.
Svi ti projekti, uključujući projekte u riječkoj luci, koji su ukupne vrijednosti 60 milijuna eura, jedan je na kontejnerskom terminalu Brajdica, koji ide svome kraju, drugi je na kontejnerskom terminalu zagrebačka obala, svi ti projekti financiraju se iz europskih sredstava, ukupno 85% bespovratnih sredstava, a ostalo financiramo 15% iz državnog proračuna. Negdje sada trenutno se ulaže u željeznicu 1,2 milijarde kuna, a ono što očekujemo u … /Upadica se ne razumije./ … Kažite, imate li što za reć? … /Upadica se ne razumije./ … nastavljam i negdje oko 3,5 milijarde eura bi se uložilo do 2030. godine. Uglavnom su to projekti na Mediteranskom i bivšem 10. koridoru koji ide prema istoku zemlje. Na to je predviđeno početkom ove godine znači negdje u veljači da će se potpisati ugovor za nabavku nova 21 nova vlaka, to radi HŽ putnički prijevoz ukupne vrijednosti preko milijardu kuna, također projekt koji će financirati se od strane EU.
Ponavljam, negdje do 2030. bi se uložilo oko 3,5 milijarde kuna u željeznicu čime bi Hrvatska ostvarila sve one ciljeve iz Prometne strategije i naravno vratila željeznicu na ono što ona zapravo i treba biti.
Hvala.

Reiner, Željko (HDZ)

Poštovani zastupnik Stipo Šapina.
Izvolite.

Šapina, Stipo (HDZ)

Poštovani ministre, zahvaljujem na odgovoru, zadovoljan sam sa odgovorom i uvjeren sam da ćete sve ove započete projekte realizirati u narednom periodu.
Hvala lijepo.

Reiner, Željko (HDZ)

Hvala.
PDF