Povratak na vrh

Fonogram zastupničkog pitanja

Juričev-Martinčev, Branka, saziv: IX, sjednica: 16

PDF
Povratak

-

  • Aktualno prijepodne
15.01.2020.

Reiner, Željko (HDZ)

Slijedeće pitanje postavit će poštovana zastupnica Branka Juričev Martinčev ministru turizma Gariu Cappelliu.

Juričev-Martinčev, Branka (HDZ)

Hvala vam lijepo poštovani potpredsjedniče.
Uvaženi ministri i ministrice, ministre Cappelli evo iza nas je 2019. godina još jedna rekordna turistička godina sa kojom, za koju možemo s ponosom reći da bilježimo 5% veći broj dolazaka gostiju. Naime, u RH posjetilo nas je 20,7 milijuna gostiju. Također imamo 2,4% veći broj noćenja, brojka kaže 108,6 milijuna noćenja ostvareno je u 2019. godini što je daleko više nego što je to bilo u 2018., a i ona je bila rekordna u odnosu na onu prethodnu i tako redom.
Naravno, tu imamo i porast turističkog prihoda što nas iznimno veseli. Turistička ponuda je svakim danom sve bolja, sve kvalitetnija, na višoj razini, također da možemo reći da svaki gost koji boravi u RH potroši i više sredstava nego što je to bilo ranijih godina. Turizam je jedna od iznimno važnih grana hrvatskog gospodarstva u kojoj imamo veliki potencijal i svi zajedno se trudimo i moramo truditi da ona bude još na višoj razini. Ova Vlada brojnim mjerama čini da imamo svaki dan i veći broj kao što sam rekla i dolazaka i noćenja i bolji turistički prihod i to se vidi. Naime, brojke kazuju da u protekle 3 godine od kad ova Vlada brojnim mjerama nastoji pospješiti i razvijati turizam imamo povećanje broja noćenja za preko 16%, dolazaka za 20% i sl.
Naime, ne samo to, Vlada se također trudi omogućiti odmor za svakog našeg građanina, za svakog radnika istodobno sa povećanjem i razvojem domaćeg tržišta. I stoga je u svom programu obećala …/Upadica: Hvala./… cro-karticu uvesti i to je učinila u prosincu prošle godine, pa vas molim nešto više građanima i poslodavcima na tu temu.

Reiner, Željko (HDZ)

Odgovor poštovanog ministra Cappellia.

Cappelli, Gari (HDZ)

Hvala lijepo potpredsjedniče sabora.
Uvažena zastupnice, pa kao što ste i sami rekli rezultati su vidljivi. Dakle, svake godine praktički postoji određeni rast turizma, ali mene toliko, ja izbjegavam te fizičke pokazatelje, mene više vesele financijski pokazatelji koji su evidentno povećani. Evo recimo u odnosu na prošlu godinu za prvih 9 mjeseci imamo 9,45 dakle 9,5 milijardi EUR-a ostvarenih prihoda od turizma po podacima HNB-a, što je nekih skoro 9% više nego godinu dana prije.
To je rezultat povećanog rada na kvaliteti hrvatskog turizma i to je vidljivo i kroz potrošnju koju ostvaruju turisti u Hrvatskoj. Mi smo radili anketu dakle prošle godine, ona je negdje pri kraju, prvi puta u povijesti Hrvatske radimo anketu na temelju cijele godine, ne samo u špici turističke sezone i radimo je na području cijele Hrvatske. Prvi puta je radimo i na kontinentu gdje prvi put smo došli do podataka da recimo potrošnja u Gradu Zagrebu je 200 EUR-a po turistu, potrošnja, a na moru recimo je 97%, ali je na moru narasla 20% u samo godinu dana. To je dokaz rada na kvaliteti i na smještaju, na školovanju, dakle i svemu onome što hrvatski turizam može ponuditi, a razlog je tome da samo i prepoznatljivi, da se dobro brendiramo, razlog je tome da imamo čak milion turista više ove godine u odnosu na prošlu godinu. Dakle, svake godine u prosjeku negdje milijun od reintegracije '98. pa do danas u prosjeku svake godine milion turista više dolazi u RH.
To su podaci dakle kojim pridonose svi oni koji rade u turizmu, a turizam znamo da je horizontalna djelatnost i donosi rezultate samo ako svi zajedno tome doprinosimo.
Naravno jedan od krucijalnih i važnih obećanja ove Vlade bilo je uvođenje Hrvatske turističke kartice ili tzv. CRO kartice koja je prepoznatljivija možda u javnosti, da bi mogli povećati i poticati dodatnu potrošnju ne samo na moru već i na kontinentu naročito, ali i na cijelom području RH upravo izvan mjeseci dakle one špice turističke sezone koja ostvaruje dobre rezultate. Tu nam optimizam daje i povećani broj turista hrvatskih državljana koji su ove godine bili u dolascima 2,5 milijuna što je 8, 9% više nego godinu dana prije i ostvarili su negdje oko 14 milijuna noćenja.
Inače na kontinentu je rast oko 7% svake godine, dakle između 7 i 10%, to nam daje jedan optimizam da uvođenjem Hrvatske turističke kartice koja će poticati upravo korištenje do 2.500 kuna neoporezivo za poslodavce radnicima da mogu koristiti tu karticu u turističke ugostiteljske svrhe i poticati potrošnju u RH, naročito na kontinentu u pred i pod sezoni. To je bio Vladin cilj, Ministarstva turizma, Ministarstva financija, svih nas zajedno da potičemo i da na taj način dolazi do dodatne potrošnje i smatramo da ćemo negdje u prvoj godini, dakle sljedeće godine mi ćemo uvesti ovih dana se završavaju tehničke pripreme. To će biti jedna klasična kreditna kartica koja će se moći koristiti u svim turističkim i ugostiteljskim uslugama u RH i učinci njezini će sigurno već u prvoj godini se osjetiti negdje u visini od potencijalnih direktno neto prihoda oko milijardu kuna. Dakle to je bio cilj i mislim da ćemo s time to i postići, a od ove godine krećemo negdje od 4. mjeseca.
Hvala lijepo.

Reiner, Željko (HDZ)

Poštovana zastupnica Branka Juričev Martinčev.

Juričev-Martinčev, Branka (HDZ)

Hvala lijepo.
Poštovani ministre, sigurna sam da ova nova mjera Vlade RH, Hrvatska turistička kartica ne samo da će doprinijeti razvoju turizma nego da će se reflektirati i na druge djelatnosti i na produktivnost i u drugim djelatnostima.
Naime, sigurna sam da svaki poslodavac je svjestan da zadovoljan radnik je produktivniji radnik, a time da je uspješniji poslodavac i kao što su brojne mjere koje smo imali i u paketu poreznih reformi kada neoporezivi su izdaci postali i troškovi prehrane, smještaja čak plaćanja dječjih vrtića djeci radnika kao i nagrađivanja koristili brojni poslodavci.
Brojke pokazuju da preko 515.000 radnika je dobilo nagradu od svojih poslodavaca nakon što je Vlada RH donijela jednu ovakvu mjeru, a to su koristili odnosno 32.000 poslodavac su takvu jednu mjeru iskoristili. Također očekujem da ti isti poslodavci, a i brojni drugi odluče se svoje radnike nagraditi sa hrvatskom turističkom karticom i time doprinijeti razvoju i turizma, a i kažem uspješnosti poslovanja svojih trgovačkih obrta ili djelatnosti druge vrste.
Hvala.
PDF