Početna
Akti
Dokumenti EU
Rasprave
Zastupnička pitanja
Statistički pokazatelji
Stegovne mjere
Aktivnosti zastupnika
Po sjednicama
Ukupno u sazivu
Zakonodavna aktivnost
Zastupnička pitanja
Povratak na vrh
Fonogram zastupničkog pitanja
Felak, Damir, saziv: IX, sjednica: 15
PDF
Povratak
-
Aktualno prijepodne
27.11.2019.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Sada pozivam zastupnika Felaka da postavi pitanje ministru Butkoviću, izvolite.
Felak, Damir (HDZ)
Poštovani predsjedniče Hrvatskog sabora, poštovani predsjedniče hrvatske Vlade sa ministrima, kolegice i kolege zastupnici, moje pitanje ide kao što ste rekli ministru Olegu Butkoviću, pitanje se odnosi na ulaganja u željezničku infrastrukturu. Svjedoci smo zadnjih godina i zadnje vrijeme da se puno govori o velikim ulaganjima u željezničku infrastrukturu, u željezničku mrežu.
Glavni projekti koji se rade su na području sjeverozapadne Hrvatske odnosno spoj od Mađarske granice prema Zagrebu i na to priključne pruge no ono što ljudi vide i što osjete, to je da je promet otežan, da ima puno problema, znači puno duže traje to prometovanje iz tog djela Hrvatske prema Zagrebu, radovi traju već dosta dugo, potpisuju se stalno ugovori, no nikako da se konačno barem dio radova završi. Pa moje pitanje ide upravo u tom pravcu kada će se, kada će se pustiti u promet prva pruga na tom području i kada bi se moglo očekivati završetak kompletnih radova znači na ovom potezu od Mađarske granice preko Koprivnice, Križevaca, Vrbovca, pa do Zagreba, odnosno Dugog Sela.
Hvala lijepa.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Izvolite ministre odgovor.
Butković, Oleg (HDZ)
Hvala lijepo poštovani g. predsjedniče Hrvatskoga sabora.
Poštovani zastupniče, hvala vam lijepo na ovom pitanju. Drago mi je da ste ga postavili iz razloga što ćemo upravo početkom 12.mj negdje do sredine mjeseca otvoriti prvu izgrađenu prugu u Hrvatskoj nakon 50 godina a to je dionica Gradec-Sv. Ivan Žabno, projekt koji je financiran od strane EU sa 85% bespovratnih sredstava.
I činjenica je da taj projekt sa svojim završetkom a kada ga spojimo na radove Dugo Selo – Križevci, to znači da će ljudi koji prometuju i putuju iz Bjelovara prema Zagrebu skratiti svoje putovanje za otprilike 50 minuta.
HŽ Infrastruktura danas provodi velike infrastrukturne projekte u željeznici, činjenica da je sustav i željeznička infrastruktura zapostavljena svih ovih godina, da smo uglavnom početkom ovog stoljeća gradili autoceste i to je dobro i nismo mogli u isto vrijeme graditi i autoceste i željeznice ali upravo sada u vrijeme ove Vlade kompletno investicijski ciklus u prometnoj infrastrukturi uglavnom usmjeren na željeznicu.
Danas se provode nekoliko velikih projekata ukupne vrijednosti milijardu i 300 milijuna eura. Spomenuo sam Dugo Selo-Križevci koji doduše kasni zbog određenih problema sa izvođačem ali to je sve skupa sada stavljeno u jedan normalan tijek i tempo. I naravno na dionici Zaprešić-Zabok u Zagrebačko i Krapinsko-zagorskoj županiji te ćemo sada donijeti odluke vrlo brzo u HŽ Infrastrukturi i za Vinkovci-Vukovar dionicu kao i za nastavak ovog velikog projekta Koprivnica-Križevci i Mađarska granica.
Svi veliki infrastrukturni projekti u željeznici uglavnom će biti koncentrirani na mediteranskom koridoru i na bivšem 10.-tom koridoru koji ide prema istoku zemlje jer se i tamo sređuje i priprema kompletno projektna dokumentacija i studijska kako bi u sljedećem operativnom programu napali i bivši 10.-ti koridor.
Evo hvala vam lijepo i nadam se da ste zadovoljni.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Izvolite očitovanje.
Felak, Damir (HDZ)
Zahvaljujem.
Zadovoljan sam odgovorom, nadam se da će se i ovaj ostali, preostali dio posla na ovom vrlo bitnom koridoru što prije završiti, znači da se skrati putovanje iz Koprivnice do Zagreba na ispod sat vremena kao što je bilo nekad.
Isto tako evo kolege me ovdje podsjećaju da i ovaj pravac prema Slavoniji, prema Istoku ne smije biti zaboravljen. Vi ste i sami rekli da će se i na njemu ulagati. Ja sam kroz proračun vidio da je u narednih, naredne 3 godine preko 3 milijarde i 100 milijuna kuna je planirano samo za izgradnju novih pruga plus rekonstrukcija.
I sve ovo govorim upravo s tim ciljem da bi ljudi, stanovnici, putnici na tim prugama što prije mogli putovati na jedan normalan način jer ovo kako se danas putuje nažalost nije baš najbolje i velika su i čekanja i ljudi gube tu i puno vremena i živaca i svega na jednoj relativno kratkoj dionici.
Ali kako ste sami rekli, nešto što se nije godinama ulagalo, treba sad napraviti, treba malo strpljenja još i vjerujem da će onda, da će onda biti svima lakše i da će se ta vremena putovanja skratiti a isto tako da će gospodarski dio, znači prema luci Rijeka od Mađarske i istočne Europe koji ide tom prugom onda teći puno lakše i puno brže kada će biti izgrađena dva kolosijeka.
Evo moja zamolba i poruka je samo požurite i sa ovim natječajem od Križevaca prema Koprivnici i mađarskoj granici i nadam se da ćemo tu imati puno više sreće kod odabira izvođača i da će taj izvođač svoje radove odraditi u roku.
Hvala lijepo.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Zahvaljujem zastupniku Felaku.
PDF
Učitavanje