Početna
Akti
Dokumenti EU
Rasprave
Zastupnička pitanja
Statistički pokazatelji
Stegovne mjere
Aktivnosti zastupnika
Po sjednicama
Ukupno u sazivu
Zakonodavna aktivnost
Zastupnička pitanja
Povratak na vrh
Fonogram zastupničkog pitanja
Makar, Božica, saziv: IX, sjednica: 14
PDF
Povratak
-
Aktualno prijepodne
18.09.2019.
Jandroković, Gordan (HDZ)
Idemo sada na pitanje br. 18., zastupnica Božica Makar, pitanje postavlja ministrici znanosti i obrazovanja Blaženki Divjak, izvolite.
Makar, Božica (HNS)
Hvala lijepa.
Poštovani predsjedniče HS, uvaženi predsjedniče Vlade, poštovani ministri, kolegice i kolege, evo postavit ću pitanje ministrici Divjak kao što smo i čuli.
Ministrice, trud i srce koje je vaš tim ostavio na terenu kako bi kurikularna reforma nakon 25.g. konačno ušla u škole stvarno je za svaku pohvalu i informacije koje dobivamo s terena govore da su škole spremne i motivirane za promjene. Sad kad je reforma u školama vrijeme je da se okrenemo i strukovnom obrazovanju koje je stvarno jako, jako bitno.
Zanima me kakvi su planovi za regionalne centre kompetentnosti i dualno obrazovanje?
Ima li pomaka i kad očekujemo prve rezultate do kojih nam je stvarno stalo?
Ta reforma i ti podaci stvarno su bitni, ali prolaze ispod radara javnosti koliko god nam je svima i pričamo koliko su bitni i stalo nam je do njih, al ipak nisu dovoljno prisutni u javnosti, pa možete li nam reći nešto više o tome što svi s nestrpljenjem očekujemo? Hvala.
Reiner, Željko (HDZ)
Hvala.
Odgovor poštovane ministrice Blaženke Divjak.
Divjak, Blaženka
Hvala vam lijepa.
Hvala vama gospođo zastupnice na pitanju jer je pitanje o strukovnom obrazovanju izuzetno važno za kompletan obrazovni sustav, ali i za gospodarstvo u RH.
Naravno, strukovno obrazovanje je jedan od onih 4 prioriteta koji ističemo kao prioritete i Ministarstva znanosti i obrazovanja, a posebno su eksplicirani u planu rada Vlade, znači kurikularna reforma općega obrazovanja, reforma u strukovnom obrazovanju, izvrsnost u znanosti, relevantno visoko obrazovanje.
Naravno, mi smo od početka povezivali ova dva procesa kurikularne reforme općega obrazovanja sa strukovnim obrazovanjem, međutim, moramo ipak razumjeti da postoje bitne razlike i u načinu kako se dolazi do novih kurikuluma, kako se dolazi do ishoda koje učenici trebaju ostvariti i posebno ova direktna povezanost sa tržištem rada i zahtjevima sadašnjeg i budućeg tržišta rada.
U tom smislu evo ja ću istaknuti da 70% svih naših učenika srednjoškolaca je u strukovnim školama i strukovnom obrazovanju. Nažalost, dugo godina, dugi niz godina strukovno obrazovanje je bilo po strani, tako da evo meni je posebno drago da je baš ovaj saziv iz Sabora promijenio Zakon o strukovnom obrazovanju kako bi se otvorio prostor i mogućnost financiranja regionalnih centara kompetentnosti, ali i više i veći naglasak na dualno obrazovanje odnosno povezano sa tržištem rada.
Što se tiče regionalnih centara kompetentnosti, prošle godine imenovano ih je 25, u prvih 5 prioritetnih područja koje uključuju i elektrotehniku, strojarstvo, informatiku, turizam, ugostiteljstvo, zatim zdravstvo i poljoprivredu, one su, ti centri su diljem cijele RH, tako da smo omogućili i određeni regionalni razvoj i balans koji ja mislim da je važan u ovome području i otvorena su dva fonda za financiranje u ukupnom iznosu oko milijardu i 200 milijuna kuna. Tu surađujemo u dijelu koji se odnosi na turizam s Ministarstvom turizma, a što se tiče ta dva fonda, iz jednog fonda, znači regionalnog razvoja financira se infrastruktura i tu zapravo centri mogu dobiti pozamašna sredstva oko 50-tak milijuna kuna kako bi se unaprijedila infrastruktura, opremile škole, a u ovom drugom iz Europskog socijalnog fonda, znači ono što je važno, to su programi, suradnja, povezanost s drugim školama, jer uz ovih 25 centara kompetentnosti još je povezano 100-tinjak drugih škola koje onda dijele slične programe i koji se na jednom mjestu razvijaju i naravno s poslodavcima.
Mi očekujemo znači do kraja ovoga mjeseca prijave, završetak prijava na jedan fond, a krajem listopada na drugi fond, ja sam sigurna da će 80-tak milijuna kuna po centru bitno doprinijeti unapređenju barem ovih 5 centara, 5 prioritetnih područja, a planiramo nešto slično i za slijedeće razdoblje.
Što se tiče drugoga pitanja koje se odnosi na dualno obrazovanje, znači to je projekt koji je u eksperimentalnoj fazi i svega je nekoliko zanimanja bilo obuhvaćeno prošle godine, proširili smo ove godine, svi rezultati evaluacije u kojem su sudjelovali i poslodavci, dakle važno je da su sudjelovali, poslodavci pokazuju da projekt dualnog obrazovanja ima svoju budućnost jer direktno povezuje školu, učenika i poslodavca i ono što imamo kao povratnu informaciju od poslodavaca je da je interes još i puno veći od onoga što se u ovom trenutku nudi, tako da evo strukovno obrazovanje je u žiži našega interesa, ja sam sigurna da ćemo uz znači podršku kako u Vladi, tako i svih vas ovdje dati napredak i isporučiti rezultat za naše učenike.
Reiner, Željko (HDZ)
Hvala lijepa.
Odgovor poštovane odnosno izražavanje zadovoljstva odnosno nezadovoljstva poštovane zastupnice Makar, izvolite.
Makar, Božica (HNS)
Hvala lijepa ministrici, ja sam sigurna s obzirom na nju i njezin tim, njihovu upornost da će sve ono što nam je tu iznijela stvarno saživjeti jer kao što je bila u ovom dijelu kurikularne da u sve škole uđe Škola za život, tako da će i ovo strukovno obrazovanje dići se na jedan viši nivo i da će stvarno naši obrtnici, naši gospodarstvenici dobiti one strukture radnika koje im trebaju a da će naši mladi biti zadovoljni svojim obrazovanjem i naravno, nakon toga plaćama koje će moći ostvarivati u svojim zvanjima, hvala.
Reiner, Željko (HDZ)
Hvala lijepa.
PDF
Učitavanje