Povratak na vrh

Rasprave po točkama dnevnog reda

Saziv: XI, sjednica: 3

PDF

5

  • Izvješće Mandatno - imunitetnog povjerenstva
19.09.2024.
Sada idemo na:

- Izvješće Mandatno – imunitetnog povjerenstva

pa pozivam predsjednika Mandatno-imunitetnog povjerenstva, kolegu Jankovicsa da predstavi izvješća koja imamo pred sobom.
Poštovani g. predsjedniče, poštovane kolegice i kolege.
Izvijestit ću vas o ukupno 7 različitih točaka o kojem je Mandatno-imunitetno povjerenstvo raspravljalo jučer i danas.
Prvo je Izvješće o zahtjevu za davanje odobrenja za nastavak kaznenog postupka protiv Ivane Marković, zastupnice u Hrvatskom saboru. Mandatno-imunitetno povjerenstvo HS-a razmotrilo je na 8. sjednici održanoj 18. rujna 2024. g. zahtjev privatnih tužitelja Marijana Dužića iz Supetra i trgovačkog društva Svpetrvs hoteli iz Supetra, zastupanog po punomoćniku Hrvoju Alajbegu, odvjetniku iz Splita, upućen predsjedniku HS-a 9. srpnja 2024 za davanje odobrenja za nastavak kaznenog postupka protiv Ivane Marković, zastupnice u HS-u pred Županijskim sudom u Sl. Brodu zbog kaznenog djela klevete iz čl. 149. st. 1 Kaznenog zakona.
Ivana Marković, zastupnica 11. saziva HS-a te na temelju čl. 76 Ustava RH ima imunitet do prestanka zastupničkog mandata, stoga se bez odluke HS-a protiv iste ne može pokrenuti niti voditi kazneni postupak. Povjerenstvo je na temelju čl. 76 Ustava RH i čl. 23 i 116 Poslovnika HS-a jednoglasno predložilo HS-u donošenje odluke: Za vrijeme trajanja zastupničkog mandata uskraćuje se odobrenje za nastavak kaznenog postupka pred Županijskim sudom u Sl. Brodu protiv Ivane Marković, zastupnice u HS-u zbog kaznenog djela klevete iz čl. 149 st. 1 Kaznenog zakona po zahtjevu privatnih tužitelja Marijana Dužića iz Supetra i trgovačkog društva Svpetrvs hoteli d.d.
Drugo, drugo je dakle Izvješće o zahtjevu za davanje odobrenja za pokretanje kaznenog postupka protiv Mire Bulja, zastupnika u Hrvatskom saboru. Mandatno-imunitetno povjerenstvo HS-a razmotrilo je na 8. sjednici održanoj 18. rujna 2024. g. zahtjev privatnog tužitelja Mate Jujnovića iz Makarske, zastupanog po punomoćniku Draganu Mijoču, odvjetniku Odvjetničkom društvu Mijoč & Bakić d.o.o. iz Splita, upućen predsjedniku HS-a 22. srpnja 2024. za davanje odobrenja za pokretanje kaznenog postupka protiv Mire Bulja, zastupnika u HS-u pred Općinskim sudom u Splitu zbog kaznenog djela klevete iz čl. 149. st. 2 u svezi st. 1 Kaznenog zakona.
Miro Bulj, zastupnik 11. saziva HS-a te na temelju čl. 76 Ustava RH ima imunitet do prestanka zastupničkog mandata, stoga se bez odluke HS-a protiv istoga ne može pokrenuti niti voditi kazneni postupak. Povjerenstvo je na temelju čl. 76 Ustava RH i čl. 23 i 116 Poslovnika HS-a jednoglasno predlaže HS-u donošenje sljedeće odluke: Za vrijeme trajanja zastupničkog mandata uskraćuje se odobrenje za pokretanje kaznenog postupka protiv Mire Bulja, zastupnika u HS-u po zahtjevu privatnog tužitelja Mate Jujnovića po privatnoj tužbi podnesenoj 17. srpnja 2024 pred Općinskim sudom u Splitu zbog kaznenog djela klevete iz čl. 149 st. 2 u svezi st. 1 Kaznenog zakona.
Tri, Izvješće o zahtjevu za davanje odobrenja za pokretanje kaznenog postupka protiv Dušice Radojčić, zastupnice u Hrvatskom saboru. Mandatno-imunitetno povjerenstvo HS-a razmotrilo je na 8. sjednici održanoj 18. rujna 2024. g. zahtjev privatnih tužitelja Pula parking d.o.o. i Branislava Bojanića iz Pule, zastupanih po punomoćniku Pavlu Perišiću, odvjetniku iz Pule, upućen predsjedniku HS-a 6. rujna 2024. g. za davanje odobrenja za pokretanje kaznenog postupka protiv Dušice Radojčić, zastupnice u HS-u pred Općinskim sudom u Puli zbog kaznenog djela klevete iz čl. 149. st. 2 u svezi st. 1 Kaznenog zakona.
Dušica Radojčić, zastupnica 11. saziva HS-a te na temelju čl. 76 Ustava RH ima imunitet do prestanka zastupničkog mandata, stoga se bez odluke HS-a protiv iste ne može pokrenuti niti voditi kazneni postupak. Povjerenstvo je na temelju čl. 76 Ustava RH i čl. 23 i 116 Poslovnika HS-a jednoglasno predlaže HS-u donošenje sljedeće odluke: Za vrijeme trajanja zastupničkog mandata uskraćuje se odobrenje za pokretanje kaznenog postupka protiv Dušice Radojčić, zastupnice u HS-u po zahtjevu privatnih tužitelja Pula parking d.o.o. i Branislava Bojanića po tužbi podnesenoj 26. srpnja 2024 pred Općinskim sudom u Puli zbog kaznenog djela klevete iz čl. 149 st. 1 i 2 Kaznenog zakona.
Četvrto, Izvješće o prestanku zastupničkog mandata, ispričavam se, ovo ćemo kasnije, samo da vidim gdje mi je… Dobro, može i ovako. Izvješće o prestanku zastupničkog mandata zamjenika zastupnika Ive Ćaleta-Cara i početku obnašanja zastupničke dužnosti zamjenika zastupnika Predraga Mišića.
Mandatno-imunitetno povjerenstvo HS-a razmotrilo je na 8. sjednici održanoj 18. rujna 2024. g. pisanu izjavu o ostavci na zastupničku dužnost zamjenika zastupnika Ive Ćaleta-Cara i prijedlogom Domovinskog pokreta DP kojim se za zamjenika zastupnika određuje Predraga Mišića, a koji podnesci su predsjedniku HS-a dostavljeni 17. rujna 2024. g.
Odredbom čl. 10 st. 1 i 3 Poslovnika HS-a propisano je da zastupniku Mandat prestaje podnošenjem ostavke na dan kada Sabor donese odluku o prestanku njegova mandata. Povjerenstvo je utvrdilo da je Ive Ćaleta-Car započeo obnašati zastupničku dužnost zamjenika zastupnika 17. svibnja 2024. godine u 11. sazivu Hrvatskog sabora umjesto Ivana Šipića izabranog zastupnika u 9. izbornoj jedinici, a na listi Domovinskog pokreta DP, Pravo i pravda.
Budući da na listi Domovinskog pokreta u 9. izbornoj jedinici nema neizabranih kandidata prema preferiranim glasovima Domovinski pokret je u skladu sa odredbama članka 42. stavka 3. Zakona o izborima zastupnika u Hrvatski sabor odredio Predraga Mišića kao zamjenika izabranom zastupniku Ivanu Šipiću.
U skladu sa člankom 9. stavkom 2. Poslovnika Hrvatskog sabora zamjenik zastupnika počinje obnašati zastupničku dužnost na dan kada Sabor odlukom utvrdi zakonske pretpostavke za primjenu instituta zamjenjivanja.
Na temelju članka 9. stavka 2., te članka 10. i 116. Poslovnika Hrvatskog sabora, te članaka 10., 11. i 42. stavak 3. Zakona o izborima zastupnika u Hrvatski sabor Povjerenstvo jednoglasno predlaže Hrvatskom saboru donošenje odluke: Odluke o prestanku zastupničkog mandata zamjenika zastupnika i početku obnašanja zastupničke dužnosti zamjenika zastupnika na način da Ivi Ćaletu Caru, Ivi Ćaleta Caru zastupnički mandat prestaje danom donošenja ove odluke. Predrag Mišić počinje obnašati zastupničku dužnost zamjenika zastupnika danom donošenja ove odluke.
Peto. Izvješće o početku mirovanja zastupničkog mandata zastupnika Radoja Vidovića i početku obnašanja zastupničke dužnosti zamjenika zastupnika Nevenka Barbarića. Mandatno-imunitetno povjerenstvo Hrvatskog sabora razmotrilo je ne 9. sjednici održanoj 19. rujna 2024. godine pisani zahtjev zastupnika Radoja Vidovića za stavljanje mandata u mirovanje, te prijedlog Hrvatske demokratske zajednice kojim se Nevenko Barbarić određuje zamjenikom zastupnika koji podnesci su predsjedniku Hrvatskog sabora dostavljeni 19. rujna 2024. godine.
Radoje Vidović izabran je za zastupnika u 11. saziv Hrvatskog sabora kao kandidat na listi Hrvatske demokratske zajednice u 11. izbornoj jedinici, a zastupnički mandat mu je započeo 16. svibnja 2024. godine.
Budući da na navedenoj listi u 11. izbornoj jedinici nema neizabranih kandidata prema broju preferiranih glasova iz iste političke stranke kojoj u trenutku izbora pripada zastupnik koji stavlja mandat u mirovanje Hrvatska demokratska zajednica je u skladu sa odredbom članka 42. stavka 2. Zakona o izborima zastupnika u Hrvatski sabor odredila Nevenka Barbarića kao zamjenika zastupnika.
U skladu sa člankom 14. stavkom 1. i 2. Zakona zastupnik ima pravo jednokratno tijekom trajanja zastupničkog mandata podnošenjem pisanog zahtjeva predsjedniku Sabora staviti svoj mandat u mirovanje u trajanju od najmanje 6 mjeseci.
Odredbom članka 9. stavka 2. Poslovnika Hrvatskog sabora i članka 11. stavka 2. Zakona propisano je da zamjenik zastupnika počinje obnašati zastupničku dužnost na dan kada Sabor odlukom utvrdi zakonske pretpostavke za primjenu instituta zamjenjivanja.
Slijedom navedenog Povjerenstvo na temelju članaka 9. stavka 2. i 116. Poslovnika Hrvatskog sabora, te članaka 11., 14. i 42. stavka 3. Zakona jednoglasno predlaže Hrvatskom saboru donošenje odluke o početku mirovanja zastupničkog mandata zastupnika i početku obnašanja zastupničke dužnosti zamjenika zastupnika na način da mirovanje zastupničkog mandata zastupnika Radoja Vidovića započinje danom donošenja ove odluke.
Neveno Barbarić počinje obnašati zastupničku dužnost zamjenika zastupnika danom donošenja ove odluke.
Šesto. Izvješće o prestanku zastupničkog mandata zamjenika zastupnika Josipa Šarića i početku obnašanja zastupničke dužnosti zamjenika zastupnika Petra Šimića.
Mandatno-imunitetno povjerenstvo Hrvatskog sabora razmotrilo je na 9. sjednici održanoj 19. rujna 2024. godine pisanu izjavu o ostavci na zastupničku dužnost zamjenika zastupnika Josipa Šarića i prijedlog Hrvatske demokratske zajednice kojim se za zamjenika određuje Petra Šimića, a koji podnesci su predsjedniku Hrvatskog sabora dostavljeni 19. rujna 2024.
Odredbom članka 10. stavkom 2. i 4. Poslovnika Hrvatskog sabora propisano je da zastupniku mandat prestaje podnošenjem ostavke na dan kada Sabor donese odluku o prestanku njegova mandata.
Povjerenstvo je utvrdilo da je Josip Šarić započeo obnašati zastupničku dužnost zamjenika zastupnika 16. svibnja 2024. u 11. sazivu Hrvatskog sabora umjesto Marina Piletića izabranog zastupnika u 5. izbornoj jedinici na listi Hrvatske demokratske zajednice, Hrvatske socijalno-liberalne stranke, Hrvatske demokršćanske stranke, Hrvatske narodne stranke liberalni demokrati i Hrvatske stranke umirovljenika.
Budući da na navedenoj listi u 5. izbornoj jedinici nema neizabranih kandidata prema preferiranim glasovima Hrvatska demokratska zajednica je u skladu sa odredbom članka 42. stavka 3. Zakona o izborima zastupnika u Hrvatski sabor odredio Petra Mišića kao zamjenika izabranom zastupniku Marinu Piletiću, ispričavam se Petra Šimića.
U skladu sa člankom 9. stavka 2. Poslovnika Hrvatskog sabora zamjenik zastupnika počinje obnašati zastupničku dužnost na dan kada Sabor odlukom utvrdi zakonske pretpostavke za primjenu instituta zamjenjivanja. Slijedom navedenog na temelju članaka 9. stavka 2. te članaka 10. i 116. Poslovnika Hrvatskog sabora, te članka 10., 11. i 42. stavka 3. Zakona o izborima zastupnika u Hrvatskome saboru Povjerenstvo jednoglasno predlaže Hrvatskom saboru donošenje sljedeće odluke: Odluka o prestanku zastupničkog mandata zamjenika zastupnika i početku obnašanja zastupničke dužnosti zamjenika zastupnika na način da Josipu Šariću zastupnički mandat prestaje danom donošenja ove odluke. Petru Šimiću počinje, Petar Šimić počinje obnašati zastupničku dužnost zamjenika zastupnika danom donošenja ove odluke.
Posljednje sedmo. Izvješće o početku mirovanja zastupničkog mandata zastupnika Dražana Dizdara. Mandatno-imunitetno povjerenstvo Hrvatskog sabora razmotrilo je na 9. sjednici održanoj 19. rujna 2024. godine pisani zahtjev zastupnika Dražana Dizdara za stavljanje mandata u mirovanje u skladu sa člankom 14. Zakona o izborima zastupnika u Hrvatski sabor, te prijedlog stranke Pravo i pravda kojim se Mislav Kolakušić određuje zamjenikom zastupnika koji podnesci su predsjedniku Hrvatskog sabora dostavljeni 19. rujan 2024.
Povjerenstvo je utvrdilo da je Dražan Dizdar započeo obnašati zastupničku dužnost zamjenika zastupnika 16. svibnja 2024. u 11. sazivu Hrvatskog sabora umjesto Mislava Kolakušića izabranog zastupnika u prvoj izbornoj jedinici na listi Domovinskog pokreta, Pravo i pravda, Blok za Hrvatsku, Agrameri – nezavisna lista.
Mislav Kolakušić dostavio je 3. svibnja 2024. godine predsjedniku Hrvatskog sabora pisanu ostavku na zastupničku dužnost zbog istovremenog obnašanja dužnosti člana u Europskom parlamentu sukladno članku 10. stavku 1. točki 1. Zakona o izborima zastupnika u Hrvatski sabor u vezi članka 10. stavka 2. Zakona o izboru članova u Europski parlament iz Republike Hrvatske.
Stoga je zaključkom Hrvatskog sabora o prihvaćanju Izvješća Mandatno-imunitetnog povjerenstva 16. svibnja 2024. godine utvrđen prestanak njegova mandata.
Odredbom čl. 10 st. 2 i 4 Poslovnika HS-a propisano je da zastupniku mandat prestaje podnošenjem ostavke na dan kada Sabor donese odluku o prestanku njegova mandata. U skladu čl. 14 st. 1 i 2 zakona, zastupnik ima pravo jednokratno tijekom trajanja zastupničkog mandata, podnošenjem pisanog zahtjeva predsjedniku HS-a staviti svoj mandat u mirovanje u trajanju od najmanje 6 mjeseci.
Sukladno čl. 42 st. 3 Zakona o izborima zastupnika u HS-u i zastupnika izabranog na kandidacijskoj listi dvije ili više političkih stranaka zamjenjuje neizabrani kandidat s te liste i iz iste stranke kojoj u trenutku izbora pripada zastupnik kojem je mandat prestao ili miruje, a na određivanje zamjenika na odgovarajući se način primjenjuju odredbe ovog Zakona o preferencijskom glasovanju. Ako na listi nema tako određenog kandidata koji bi zamijenio zastupnika, tada zamjenika određuje politička stranka koja u trenutku izbora pripada zastupniku kojem je mandat prestao ili miruje.
Politička stranka Pravo i pravda, osim Mislava Kolakušića i Dražana Dizdara nema drugih neizabranih kandidata u 1. izbornoj jedinici na listi Domovinskog pokreta, Pravo i pravda, Blok za Hrvatsku, Agrameri nezavisne liste i stranke Pravo i pravda. Budući da je Mislavu Kolakušiću zastupnički mandat prestao podnošenjem ostavke čiji učinak je neopoziv i konačan do dana kada Sabor u skladu s čl. 10 st. 14 strankom 4, st. 4 Poslovnika HS-a utvrdi datum prestanka zastupničkog mandata zastupnika Mislav Kolakušić ne može ponovno preuzeti zastupničku dužnost u istom sazivu HS-a, stoga prijedlog stranke Pravo i pravda nije u skladu s odredbom čl. 41 st. 3 Zakona o izborima zastupnika u HS.
Slijedom navedenog, Povjerenstvo je na temelju čl. 116 Poslovnika HS-a te čl. 11 i 14 zakona većinom glasova predlaže HS-u donošenju odluke o početku zastupničkog, početku mirovanja zastupničkog mandata zastupnika na način da mirovanje zastupničkog mandata zastupnika Dražana Dizdara započinje danom donošenja ove odluke.
Hvala kolegi Jankovicsu. Otvaram raspravu.
Prvi Kluba zastupnika Mosta, kolega Miletić nije ovdje pa gubi pravo govora i imamo pojedinačnu raspravu, kolega Bauk, izvolite.
Zahvaljujem g. predsjedniče. Javio sam se ustvari po dvije točke i dvije sasvim različite teme. Jedna je imunitet, a druga je zamjena stoga ću pokušati u 10 minuta jer nemam puno.
Ovo nije prvi put da odlučujemo o skidanju imuniteta zastupnice Ivane Marković i, ali je i nije prvi put da se radi o istom tužitelju. O tome što će privatni tužitelj i na koji način će štititi svoja prava, to je pravo privatnog tužitelja, međutim, želim nešto reći o situaciji u kojoj je isti sudac koji je sudio po tužbi privatnog tužitelja u ovom postupku od istog privatnog tužitelja osudio vijećnika Splitsko-dalmatinske županijske skupštine za nešto što je izgovorio na županijskoj skupštini, što je po meni jedan udar na demokraciju, o čemu je Ustavni sud već govorio u tužbi u slučaju Milan Bandić i Jurica Meić.
Zbog toga sam duboko uvjeren da niti kolegica Marković i druga osoba koja je bio suoptuženica, kao ni vijećnik županijske skupštine čije ime također, neću reći, na Općinskom sudu u Splitu od istog privatnog tužitelja kod istog suca nisu imali pravedno suđenje.
I to je sve što želim o tome reći, da ni ja ne dobijem tužbu iako me tu štiti imunitet.
Što se tiče pitanja g. Dizdara i g. Kolakušića, želim reći sljedeće. Mislav Kolakušić nije bio Bog zna kakav sudac, a nije bio Bog zna ni kakav političar, još uvijek je političar pa ćemo vidjeti kako će se njegova politička karijera dalje razvijati. Ali u ovom slučaju ostalo je visiti u zraku i nerazjašnjeno zbog čega je Mandatno-imunitetno povjerenstvo i HS u razdoblju od 2013. do 2014. promijenilo praksu.
Naime, dužnost zastupnika u Europskom parlamentu jest nespojiva sa zastupničkom dužnošću, isto kao što su i druge dužnosti navedene u popisu nespojivih dužnosti sa zastupničkom, kao ministar, državni tajnik, župan, još neke druge dužnosti, predsjednik Republike, međutim, svi oni su imali pravo staviti mandat u mirovanje zbog nespojive dužnosti i kad im ta nespojiva dužnost istekne, mogli su se vratiti u HS.
Od 2014. g. promijenjena je ta praksa i tada izabrani zastupnici u EP više nisu mogli stavljati mandat u mirovanje nego su morali podnositi ostavke. Legenda kaže da se radilo o, citirat ću, o dogovoru s Bruxellesom. Na to ću se vratit kasnije.
Zašto je taj dogovor bio 2014., a 2013. nije? Zato što su 2013. zastupnici iz hrvatskog u EP izabrani na godinu dana i nije bilo racionalno niti korektno tražiti od njih da daju ostavke na mandat koji im traje do 2015. da bi se oni 2014. našli na ulici ako ne bi ponovili mandat u EP-u, a nakon toga kako euromandat traje 5 godina, nitko o tome više nije vodio brigu nego su svi bili sretni što su izabrani u EP koji traje duže od aktualnog saziva Sabora i nije ih to bilo briga.
I sad smo došli do situacije da su zastupnici u HS-u u ovom mandatu izabrani na kraju saziva EP-a, tako su i kolegica Borzan i kolega pokojni Fred Matić dali ostavke na mjesto u HS-u, a to su napravili i svi drugi zastupnici u EP-u koji su tada bili, pa i Mislav Kolakušić.
Ono što je bilo u javnosti, da je on pokušao staviti mandat u mirovanje, ali da nije uspio. Dakle on je imao jasno izraženu svoju volju da ne da ostavku na mjesto u HS-u, a nakon što mu to nije bilo omogućeno, onda je dao ostavku i time je ostao bez mandata u HS-u, ali ta okolnost promjene prakse i, a, sa istim zakonskim normama ipak ostala iz od prije 10-ak godina nerazjašnjena pa ono što se ne razjasni sada, kako kaže ona priča, puška koju vidite u kazalištu u 1. činu, ona sigurno će zapucati u 3. ili 4.
E, sada riječ dvije o tzv. dogovoru s Bruxellesom, šta god značio riječ dogovor i tko god bio g. Bruxelles. To nekad se govorilo drug iz komiteta, a sad se kaže Bruxelles.
Dakle, ako postoji normativa EU koja traži, dakle da se da ostavka neka nam bude prezentirana da tu priču završimo, a ono šta je bilo prije 11 godina, ono što je bilo prije 11 godina neka se onda smatra kao nešto što bi se reklo res judicata, presuđena stvar i o tome više nećemo. Ali okolnost promjene te prakse je ostala nerazjašnjena i nema doista nikakvog smisla da 2024. godine onda tu temu ne zaključimo. Dakle, koji propis, koja norma EU striktno zahtijeva da zastupnik u Hrvatskom saboru mora podnijeti ostavku na zastupničku dužnost i time ostati de facto bez mandata, a ne da može ne obnašati zastupničku dužnost dok je u Europskom parlamentu.
Još jedna stvar je tu otvorena, a to je određivanje zamjene za gospodina Dizdara iako je zamrznuo mandat, pa onda on može se vratiti 6 mjeseci, tako da i taj koji bi bio zamjena je može teoretski biti na 6 mjeseci. Dakle, prema važećem Zakonu o izborima zastupnika u Hrvatski sabor ovo mjesto će ostati nepopunjeno, jer politička stranka čiji je gospodin Dizdar član ima, jedina ima pravo predložiti zamjenu.
Sličan slučaj bio je zamjena za Ružu Tomašić kada nije mogao Pauletić po broju glasova nego je došao gospodin Milanović Litre. Imamo i sada imamo taj slučaj. Dakle, gospodin Zlatko Hasanbegović je drugi na listi sa više od 10% preferencijskih glasova, ali nije iz iste stranke. Međutim, postoji odredba u Zakonu o lokalnim izborima koja drugačije definirala zamjene u tom slučaju na stranačkim listama.
Ali koja je sad posljedica ostavke gospodina Kolakušića? Tada se njega uopće smatra da više nije bio ni kandidat na listi. Dakle, on ne da se skinuo iz Sabora, on se svojom ostavkom prema onome kakvu imamo sad praksu skinuo sa liste i on više ne može biti zamjena nikome.
Kolega Šarić isto više ne može bit zamjena nikome jer je dao oostavku, ali on nema drugog načina da više ne bude zastupnik nego da da ostavku kad je zamjena. Dakle, možda je i to prestroga sankcija. Možda on iz nekog razloga ne želi, ali ne želi se trajno odreći, pa ako ga HDZ u jednom trenutku bude trebao kao zamjenu ne postoji racionalni razlog zašto bi tako stroga sankcija bila osim eto tako piše. Svaka zakonska norma ima naravno i svoj razlog zašto je donesena. Ovdje ne vidim razlog.
Dakle, ni u slučaju gospodina Kolakušića sad ne kao ostavke, nego kao zamjene niti u slučaju sada kolege Šarića ili kolege Ćaleta Cara u jednom trenutku u slijedeće tri i pol godine. Dakle, mislim da bi trebalo stvari malo bolje definirati, a ovu priču sa europskom normom malo bolje razjasniti. I naravno da se Kolakušić ne naljuti ima i gorih sudaca od njega, a vjerojatno i gorih političara.
Hvala.
Replika kolegica Lugarić, izvolite.
Zahvaljujem.
Kolega Bauk vrlo zanimljivo izlaganje.
Kao dugogodišnja zastupnica slažem se da bi bilo dobro ove sive stvari i ako postoji kod bilo kod koga ikakva pitanja raščistiti, da ih nitko više nikada ne može postavljati. Međutim, čini mi se da kad ste govorili o slučaju zamjene i mandata kolege Kolakušića da ste zaboravili u jednadžbu staviti Zakon o izboru članova u Europski parlament jer smo mi Zakonom o izboru hrvatskih zastupnika odnosno članova u Europski parlament člankom 10. zadnjim stavkom propisali da osobe kojima se dužnost smatra nespojivom sa zastupničkom dužnošću u Hrvatskom saboru se mogu kandidirati, ali da im trenutkom izbora, izborom za člana odnosno članicu Europskog parlamenta prestaje funkcija koju obnašaju. Dakle, ne stavlja se u mirovanje. Dakle, mi smo ovdje uveli jednu novu frazu.
Ja se sjećam kao zastupnica tada tih diskusija kada smo donosili zakone. I da, mogu se složiti sa vama da doista to možda treba razjasniti …
…/Upadica predsjednik: Hvala vam./…
… ali mislim da je ovdje priča prilično jasna.
Izvolite odgovor kolega Bauk.
Jedna od legendarnih rečenica gospodina Šeksa bila je zakon je jasan, a kakva će bit primjena treba tek vidjeti. Dakle, prestanak funkcije je i stavljanje mandata u mirovanje po mom nekakvom shvaćanju. Ali jel' ta norma bila 2013. na snazi? Ista je norma. Dakle, ako se nije ništa promijenilo ostaje doista jedno veliko pitanje. Bila je još jedna siva zona.
Stariji zastupnici će se sjećati da je Radimir Čačić se pokušao vratiti u Sabor nakon 8 dana od kad je prestao biti varaždinski župan 2009. godine. I MIP je donio odluku da može. Onda se pobunio Čehok i onda je plenarna sjednica poništila odluku MIP-a i rekla da ne može. Tako da zakon je i tu bio jasan, a primjena ponovo vidjet ćemo kakva će biti. Dakle, slažem se samo da je bolje imati što manje sivih zona, jer da vam je to 76 mandat našli bi vi načina kako da on ponovo bude zastupnik.
Hvala.
Dobro.
Došli smo do kraja rasprave. Zaključujem ju.
Sutra ćemo glasovati.

5

  • Izvješće Mandatno - imunitetnog povjerenstva
20.09.2024.
Krećemo sada s glasovanjem.
Prvo je izvješće Mandatno-imunitetnog povjerenstva o početku mirovanja zastupničkog mandata zastupnika Radoja Vidovića i početku obnašanja zastupničke dužnosti zamjenika zastupnika Nevenka Barbarića.
Rasprava je zaključena pa dajem na glasovanje Prijedlog odluke o početku mirovanja zastupničkog mandata i početku obnašanja zastupničke dužnosti zamjenika zastupnika.
Molim glasujmo.

Utvrđujem da je glasovalo 129 zastupnica i zastupnika. Svi su bili za. Dakle jednoglasno je donesena odluka kako je predložilo Mandatno-imunitetno povjerenstvo.

Izvješće Mandatno-imunitetnog povjerenstva o prestanku zastupničkog mandata zamjenika zastupnika Josipa Šarića i početku obnašanja zastupničke dužnosti zamjenika zastupnika Petra Šimića.
Rasprava je zaključena pa dajem na glasovanje Prijedlog odluke o prestanku zastupničkog mandata zamjenika zastupnika i početku obnašanja zastupničke dužnosti zamjenika zastupnika. Molim glasujmo.

I ovdje je jednoglasno 129 glasova za. Donesena je odluka kako je predložilo Mandatno-imunitetno povjerenstvo.

Izvješće Mandatno-imunitetnog povjerenstva o prestanku zastupničkog mandata zamjenika zastupnika Ive Čaleta Cara i početku obnašanja zastupničke dužnosti zamjenika zastupnika Predraga Mišića.
Rasprava je zaključena pa dajem na glasovanje prijedlog odluke o prestanku zastupničkog mandata zamjenika zastupnika i početku obnašanja zastupničke dužnosti zamjenika zastupnika. Molim glasujmo.

131 zastupnica, 131 zastupnica i zastupnik glasovali su za dakle jednoglasno je donesena odluka kako je predložilo Mandatno-imunitetno povjerenstvo.

Nakon što smo donijeli ove odluke sada prelazimo na davanje prisege zastupnika u čl. 7. Poslovnika utvrđeno je da predsjednik pročita tekst prisege, a nakon toga poimenično proziva zastupnike. Prozvani zastupnik ustaje i izgovara riječ prisežem. Pročitat ću tekst prisege.
Prisežem svojom čašću da ću dužnost zastupnika u Hrvatskom saboru obnašati savjesno i odgovorno i da ću se u svom radu držati Ustava i zakona i poštovati pravni poredak te da ću se zauzimati za svekoliki napredak Republike Hrvatske.
Prvi na redu Nevenko Barbarić.
Prisežem. …/Pljesak./…
Sada je na redu Petar Šimić.
Prisežem. …/Pljesak./…
I sada pozivam zastupnika Predraga Mišića.
Prisežem. …/Pljesak./…
Čestitam. Čestitam zastupnicima na položenoj prisezi i želim im puno uspjeha u budućem radu i obnašanju ove odgovorne zastupničke dužnosti.
Idemo dalje sada.

Izvješće Mandatno-imunitetnog povjerenstva o početku mirovanja zastupničkog mandata zastupnika Dražena Dizdara.
Rasprava je zaključena pa dajem na glasovanje Prijedlog odluke o. Povreda Poslovnika. Kolega Jurčević izvolite. Uključite se samo.
Skrećem pozornost i predsjedniku ali i svim zastupnicima da bi trebali ovu točku odgoditi budući je u ovome što nam je dostavio Mandatno-imunitetno povjerenstvo se očitovalo samo o mirovanju, a u odluci nije uopće prijedlog stranke za zamjenika, niti je navedena u toj odluci. Prema tome odluka je nepotpuna, a kasnije u slobodnoj raspravi ću obrazložiti čemu se sve izlažemo sukladno Zakonu o diskriminaciji.
Zahvaljujem kolega Jurčević. Legitimno je to što ste kazali međutim predsjednik povjerenstva objasnio je zašto je jučer tijekom rasprave, zašto je stavljeno samo izvješće o početku mirovanja zastupničkog mandata zastupnika Dražena Dizdara, tako da nećemo sada otvarati raspravu nego ćemo glasovati o ovome, a naravno da se svi oni koji imaju drugačije mišljenje kroz odgovarajuće mehanizme mogu na to osvrnuti i tražiti rješenja za koja oni misle da su ispravni.
Dakle, ponavljam sada dajem na glasovanje Prijedlog odluke o početku mirovanja zastupničkog mandata zastupnika. Molim glasujmo.

Glasovalo je 126 zastupnica i zastupnika. 120 je bilo za, 5 suzdržanih i 1 protiv što znači da je donesena odluka kako je predložilo Mandatno-imunitetno povjerenstvo.

Idemo dalje sada. 5. Izvješće Mandatno-imunitetnog povjerenstva o zahtjevu za davanje odobrenja za nastavak kaznenog postupka protiv Ivane Marković, zastupnice u Hrvatskom saboru.
Rasprava je zaključena pa dajem na glasovanje prijedlog odluke.
Za vrijeme trajanja zastupničkog mandata uskraćuje se odobrenje za nastavak kaznenog postupka pred Županijskim sudom u Slavonskom Brodu poslovni broj Kž-208/2023 protiv Ivane Marković, zastupnice u Hrvatskom saboru, zbog kaznenog djela klevete iz čl. 149. st. 1. Kaznenog zakona po zahtjevu privatnih tužitelja Marijana Dužića i trgovačkog društva Supetars hoteli d.d. Molim glasujmo.

131 glas. 130 za i 1 suzdržan, što znači da je donesena odluka kako je predložilo Mandatno-imunitetno povjerenstvo.

Izvješće Mandatno-imunitetnog povjerenstva o zahtjevu za davanje odobrenja za pokretanje kaznenog postupka protiv Mire Bulja, zastupnika u Hrvatskom saboru.
Rasprava je zaključena, dajem na glasovanje prijedlog odluke.
Za vrijeme trajanja zastupničkog mandata uskraćuje se odobrenje za pokretanje kaznenog postupka protiv Mire Bulja, zastupnika u Hrvatskom saboru po zahtjevu privatnog tužitelja Mate Jujnovića po privatnoj tužbi podnesenoj 17. srpnja 2024. pred Općinskim sudom u Splitu zbog kaznenog djela klevete iz čl. 149. st. 2., u svezi st. 1. Kaznenog zakona. Molim glasujmo. 131 glas, 129 za i 2 su bila protiv što znači da je prihvaćena odnosno da je donesena odluka kako je predložilo Mandatno-imunitetno povjerenstvo.
Izvješće Mandatno-imunitetnog povjerenstva o zahtjevu za davanje odobrenja za pokretanje kaznenog postupka protiv Dušice Radojčić, zastupnice u HS-u, rasprava je zaključena. Dajem na glasovanje prijedlog odluke: Za vrijeme trajanja zastupničkog mandata uskraćuje se odobrenja za pokretanje kaznenog postupka protiv Dušice Radojčić, zastupnice u HS-u po zahtjevu privatnih tužitelja Pula parking d.o.o. i Branislava Bojanića po tužbi podnesenoj 26. srpnja 2024. pred Općinskim sudom u Puli zbog kaznenog djela klevete iz čl. 149 st. 1. i 2. Kaznenog zakona. Molim glasujmo.
131 glas za, dakle jednoglasno je donesena odluka kako je predložilo Mandatno-imunitetno povjerenstvo.
PDF