Povratak na vrh

Fonogram zastupničkog pitanja

Puh, Marija, saziv: IX, sjednica: 5

PDF
Povratak

-

  • Aktualno prijepodne
15.09.2017.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Hvala.
Ostalo je još 7 pitanja, 33. je uvažena kolegica Marija Puh, pitanje upućuje ministrici znanosti i obrazovanja Blaženki Divjak.
Izvolite.

Puh, Marija (HNS)

Zahvaljujem gospodine predsjedniče.
Pa pošto je obrazovanje jedini zalog naše budućnosti i svi smo svjesni toga da nam je potrebna škola za život i za bolju budućnost i naše djece i našu državu, ja želim postaviti svoje pitanje ministrici znanosti i obrazovanja gospođi Blaženki Divjak.
S obzirom na cjelokupni i sveobuhvatni program kurikularne reforme, i obavezne informatike koja je jedna važan reformski proces, i zbog mnogih insinuacija koje kolaju medijima ovih dana, ja bi željela postaviti ministrici jedno konkretno pitanje, a to je da li imamo dovoljno resursa? Da li su naši nastavnici dovoljno educirani? Da li imamo dovoljnu opremljenost što se tiče naših škola? I samim time, da li imao dovoljno financijskih sredstava da se provede taj dio reformskog procesa odnosno da će uvođenje informatike biti provedeno kvalitetno i na vrijeme?
Zahvaljujem.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Izvolite ministrice.

Divjak, Blaženka

Hvala vam lijepa gospodine predsjedniče Hrvatskoga sabora.
Zahvaljujem zastupnici na ovome pitanju, ja mislim da je vrijeme da se zapravo sve naše…
…/Upadica sa strane, ne razumije se./…
Dakle mislim da je vrijeme zapravo da sve hrvatske škole sa naglaskom na sve iskorače u 21. stoljeće. I u tom smislu ono što Ministarstvo znanosti i obrazovanja priprema za iduću godinu su dva pilot projekta.
Jedan horizontalni, to je uvođenje informatike u sve 5. i 6. razrede osnovnih škola u RH, i drugo znači vertikalni, znali pilotiranje na određenom postotku škola, znači cjelovite kurikularne reforme.
Ono što uzimamo kao bazu je dokumentacija koja je pripremljena, koje su stotine naših stručnjaka, nastavnika, učitelja, profesora pripremili i na kojima ćemo dalje raditi. Ono što je, evo, sadržaj vašega pitanja odnosi se uglavnom na informatiku, sigurno da su ti dokumenti dobro pripremljeni, da je bilo relativno malo sugestija, primjedba i u javnoj raspravi.
U ovom trenutku mi smo te dokumente preveli i na engleski jezik i tražit ćemo i već smo sad u kontaktu sa europskim državama koje jesu uspješne u ovome području da nam i recenziraju i pomognu da još unaprijedimo tu dokumentaciju.
Osnovano je povjerenstvo koje priprema, prati, planira i koje će raditi i evaluaciju pilot izvođenja iduće godine. ono je što je sada važno da se zapravo procijeni sposobnost i naših škola, da uvedu znači tu obavezno da uvedemo informatiku za sve 5. i 6. razrede, znači to su s jedne strane resursi nastavnički, znači koliko učitelja nam treba u slijedećem periodu.
Zatim potreba za dodatnim obrazovanjem jer nemojmo zaboraviti to je potpuno drugačiji program potpuno drugačiji kurikulum od postojećeg. Ovim programom zapravo diskete odlaze u povijest i mi praktički radimo isključivo na razvoju digitalnih vještina, kompetencija, interdisciplinarnoga pristupa.
I naši učenici će raditi jedan suvremeni pristup u informatici koji će između ostalog uključivati i kreativni inovativni razvoj i uključivanje informatike i informatske tehnologije i u sve predmete koji znači, koji jesu u školi.
Naravno posebno će se naglasak staviti i na to da naši učenici budu sigurni korisnici, znači modernih tehnologija i to svakako apostrofiram. Što se tiče planiranja, opremanja škola mi smo ove godine, dakle u proračunu izdvojili, odnosno osigurali, osigurana su sredstva za opremanje gdje je najhitnije a za iduću godinu se pripremaju nova sredstva i na taj način se planira proračun. Ali veliki dio naših sredstava dolazi iz europskih fondova.
Jedan veliki projekt, to je projekt e-škola je trenutno u punom zamahu. Projekt koji ima 300, u čijem budžetu je oko 300 milijuna kuna. Završit će iduće godine. Nakon toga se priprema sljedeći projekt sa gotovo milijardu kuna i mi vjerujemo da ćemo u suradnji, znači CARNET sa tim projektima, ministarstvo izdvajanje iz državnoga proračuna i još jedinice, znači osnivači škola, znači regionalna i lokalna uprava zajedno postići da stvarno naši učenici ne zaostaju, nego da nakon gotovo četvrt stoljeća imamo informatiku u školama i da na taj način naše škole budu stvarno škole za život, a ne škole za ocjenu.
Hvala.

Jandroković, Gordan (HDZ)

Hvala ministrici.
Odgovor uvažena kolegica Puh.

Puh, Marija (HNS)

Zahvaljujem.
Hvala ministrice na vašem detaljnom i podrobnom odgovoru. Evo moram reći da mi je strašno drago da će i hrvatsko obrazovanje konačno ući u 21. stoljeće i da će se pridružiti digitalnom dobu.
Nadam se da će ljudi, odnosno određene interesne skupine i lobiji koje trenutno smatraju tablete i pametne ploče, pametne telefone neprijateljima, da će shvatiti da je za našu djecu nužno neophodno obrazovanje što se tiče informatike. I nadam se da stvarno od iduće godine više neće učiti po programima po kojima sam ja učila prije 15 godina informatiku i da ćemo konačno disketama moći ih preseliti u, ne znam možda u povijest, u udžbenike povijesti ili tako nešto.
Zahvaljujem.
PDF