Povratak na vrh

Fonogram zastupničkog pitanja

Vrdoljak, Ivan, saziv: IX, sjednica: 2

PDF
Povratak

-

  • Aktualno prijepodne
23.11.2016.

Reiner, Željko (HDZ)

Slijedeće pitanje postavit će uvaženi zastupnik Ivan Vrdoljak.
Izvolite.

Vrdoljak, Ivan (HNS)

Hvala lijepo potpredsjedniče.
Ja upućujem pitanje predsjedniku Vlade RH gospodinu Andreju Plenkoviću i svjestan sam činjenice da je već nekoliko pitanja postavljeno u vezi kurikularne reforme ali neću odustati od svog pitanja iz dva razloga. Prvo, da naglasimo važnost da ću vam vrlo vjerojatno na svakom aktualcu postavljati nekoliko pitanja po jednoj suštinskoj reformi koju Hrvatska treba provesti.
A s druge strane ima i nekoliko konkretnih informacija koje želimo čuti, koje su promakle u prošlom postavljanju pitanja.
Za početak ja sam i kad smo komentirali porezne izmjene, mi je žao što se nije spomenulo izostanak porezni olakšica za obrazovanje, znanost, razvoj, istraživanje, inovacije ali očekujem da u nekom drugom krugu će se sigurno u nekim drugim strateškim dokumentima ili zakonima na to obratiti pažnja.
Međutim, rekli ste i sami prošli tjedan je završena javna rasprava, prikupljeno je niz ogroman broj primjedbi, 100 dana treba za odgovore. To je neznatno manje nego što je trebalo ekspertnoj radnoj skupini da sam sadržaj napravi. Ako polovinom veljače tek dobijemo konačan prijedlog to znači da je školska godina 2018. i 2019. promašena, da samo izgubili još jednu godinu jer nećemo krenuti sa početkom primjene kurikularne reforme.
Meni nije jasno zašto treba 100 ili 120 dana za izradu cijelog sadržaja, a tada 100 dana za izradu, za u biti prokomentirat sve primjedbe koje su došle u javnu raspravu.
Zato vas molim da skratite vrijeme, da ne propustite šansu da već 2018., 2019. u školsku godinu ne krenemo sa kurikularnom reformom jer je ključno da tu godine ne gubimo.
S druge strane vas molim da kada dođete sa prijedlogom konačnog sadržaja ne propustite priliku poštivati strateške dokumente RH, Strategiju obrazovanja, Državni pedagoški standard, transparentnost i osuvremenjavanje mreže osnovnoškolskih ustanova i pitanje licenciranja nastavnika. To se propustilo u raspravama, točan odgovor početka kurikularne reforme i poštivanje strateških već donesenih dokumenata.
Hvala vam lijepa.

Reiner, Željko (HDZ)

Hvala.
Odgovorit će predsjednik Vlade uvaženi Andrej Plenković, izvolite.

Plenković, Andrej (HDZ)

Hvala lijepo potpredsjedniče Sabora, uvaženi kolega Vrdoljak.
Evo i vi ste već čini mi se treći zastupnik koji se osvrće na temu obrazovanja, znanosti, obrazovne reforme. Mislim da sam bio sasvim jasan da ne želim da bilo tko od aktualne Vlade, prošle Vlade, pretprošle, one prije uzima sebi sav kredit za najkvalitetnija razmišljanja i promišljanja o obrazovnoj reformi.
Mislim da je to proces oko kojeg svi zajedno moramo pronaći politički konsenzus. I protivim se tezama da netko nešto osporava, zaustavlja, blokira, nastoji prevenirati kvalitetan okvir za novi obrazovni ciklus i u osnovnoškolskom i u srednjoškolskom obrazovanju. Moj je cilj da naši mladi postižu najbolje rezultate na …/Govornik se ne razumije./… testovima.
Moj je cilj da naši mladi u sten područjima budu tako konkurentni da su poželjni u kontekstu zapošljavanja na globalnoj razini. Moj je cilj da svi ovi korisni vjerujem inputi koji su dati u ovom javnom savjetovanju budu kvalitetno analizirani od stručnjaka koje će, koje je ministarstvo angažiralo i koje će angažirati, da tom doprinosu iznjedre kvalitetan dokument za budućnost.
Svi ovi dokumenti su referentni koje ste vi na kraju vašeg izlaganja spomenuli i moraju biti uvaženi i bit će uvaženi. I stoga želim da ministar znanosti i obrazovanja sa svojim suradnicima prioritetno prione upravo ovom poslu, da taj postupak bude uključiv, otvoren i da na kraju u okviru rasprave u Hrvatskom saboru donesemo dokumente iza kojeg ćemo stati stvarno svi. Jer poanta naše budućnosti i naše djece, našeg obrazovanja, naše konkurentnosti mislim da je prioritet svih programa. Ja koliko se sjećam to je vama bio prioritet broj jedan u vašem programu za ove izbore. Mislim da sam u pravu. Mislim da je to bilo broj jedan. Broj dva reindustrijalizacija.
Prema tome, ako se oko nečeg možemo i moramo složiti u Hrvatskom saboru, onda je to ta tema. Ponavljam još jednom Vlada je otvorena, ministar je tu, spreman je učiniti sve da dokumenti i inputi koje smo dobili budu kvalitetno uvaženi i da prepoznaju prioritete koje će ja vjerujem naići na potporu i naših nastavnika i učitelja i u najširem smislu govoreći akademske zajednice.
Hvala vam lijepo.

Reiner, Željko (HDZ)

Hvala.
Uvaženi zastupnik Ivan Vrdoljak.

Vrdoljak, Ivan (HNS)

Dakle, teško je nakon ovakvog odgovora reći da se ne slažem sa rečenim. Pa naravno, svi se možemo složiti sa tim, ali i dalje nisam dobio odgovor na pitanje, pa možda nije vrijeme, možda netko nakon nekih konzultacija sa ministrom ili sa ekspertnom radnom skupinom kada možemo očekivati početak primjene kurikularne reforme.
Jel' to u godini 2019. i dvadesetoj i dobiti tada i mi vam iz opozicije sigurno ćemo dati svoj doprinos u jednoj pristojnoj raspravi gdje želimo dati širi konsenzus nekom konačnom sadržaju koji će doći, ali moramo čuti kada će se krenuti u primjenu kurikularne reforme. I odgovor na pitanje što će biti ključno. Nije pitanje kakvo obrazovanje imamo, nego kakvo obrazovanje trebamo. Kada odgovorimo na kakvo obrazovanje trebamo, onda vjerujem da će ljudi koji su iz područja znanosti, obrazovanja dosta dobro sadržaj cijele kurikularne reforme složiti. I ja očekujem da se to napravi u što skorije vrijeme, jer to je jedan od prioriteta da ne gubimo više godine i godine kao što smo do sad izgubili.
I podrška u možda bržem konkretizaciji konačnog sadržaja hoćete sigurno i u nama imati. Samo mislim da je 100 dana previše, jer gubimo još jednu školsku godinu.
PDF