Povratak na vrh

Fonogram zastupničkog pitanja

Jerković, Romana, saziv: IX, sjednica: 2

PDF
Povratak

-

  • Aktualno prijepodne
23.11.2016.

Petrov, Božo (MOST)

Zahvaljujem.
Sljedeća zastupnica koja se javila za pitanje je Romana Jerković.

Jerković, Romana (SDP)

Hvala lijepo predsjedniče Hrvatskoga sabora.
Ja ću svoje pitanje uputiti predsjedniku Vlade.
Gospodine Plenković, u modernim i naprednim društvima kako bismo željeli biti i znanost i obrazovanje su ključni pokretači razvoja. To su strateški prioriteti o kojima se posebno brine, nažalost ne možemo reći da to vrijedi i za Hrvatsku.
Ne znam da li ste toga svjesni ali stanje u znanosti i obrazovanju čini se kao da nikada nije bilo gore. U istraživanje i znanost ulažemo dvostruko manje od zemalja članica EU. Hrvatska zaklada za znanost raspolaže sa jedna 70 milijuna kuna. A znate li koliko Slovenija izdvaja za svoju nacionalnu zakladu za znanost? 800 milijuna kuna. Dakle to je čak 10 puta više od Hrvatske.
Trebam li tako lošem položaju znanstvenika i znanstvenih institucija dodati i onaj još gori nastavnika i profesora u školama? Željela bih vas pitati gospodine Plenković gdje je nestala kurikularna reforma, što se s njom dogodilo? Je li moguće da ste odustali od projekta kurikularne reforme koju je čak i Europska komisija prije nekoliko dana prepoznala kao ključnu i nužnu za razvoj obrazovnog sustava? Kako mislimo uz ovakav sustav školstva, obrazovanja bez temeljite reforme biti konkurentni u bilo čemu? Kako mislimo zadržati mlade ljude koje ovdje obrazujemo besplatno i onda ih šaljemo vani?
Dakle moje pitanje je vrlo jednostavno a ono glasi, što kanite učiniti za ove resore? Jesu li za vas znanost i obrazovanje od strateškog prioriteta ili nisu? I ako jesu što kanite poduzeti?
Hvala lijepo.

Reiner, Željko (HDZ)

Hvala.
Odgovoriti će predsjednik Vlade, uvaženi Andrej Plenković.
Izvolite.

Plenković, Andrej (HDZ)

Hvala lijepa potpredsjedniče Hrvatskoga sabora, akademiče Reiner, hvala lijepa kolegice Jerković.
Vi ste i uz to što ste i zastupnica i političarka i uvažena članica akademske zajednice i profesorica i naravno da imate poseban afinitet i interes prema temama koje se odnose za znanost i obrazovanje.
Mislim da je sasvim jasno iz programa RH da će znanost i obrazovanje biti naš ključni prioritet. Razlog je jednostavan, on je rekao bih konsenzualan, zdravo razumski, on se odnosi na našu budućnost, na našu djecu, na našu konkurentnost, na našu sposobnost da se prilagođavamo globalnim trendovima, europskih trendovima, da izgrađujemo mlade ljude koji će biti sposobni na tržištu rada, prezentirati svoje vještine i svoja znanja koja su stekli kroz obrazovni ciklus u RH.
Želim reći da reforma obrazovnog sustava, kurikulska ili kurikularna reforma, kako god tko želi to zvati, naravno da nije stala. Prije tjedan dana završio je proces javnog savjetovanja, pristiglo je 712 očitovanja, 13 po dokumentu, otprilike prema podacima koji su meni dostupni. To znači da je taj proces itekako u tijeku da ova Vlada želi da ostvarimo strateški konsenzus oko naše budućnosti kada je riječ o obrazovanju. Taj proces nije počeo ni jučer, ni prekjučer, počeo je prije više od 10-ak godina, tome su na različite načine pridonijele i razne Vlade i razni ministri.
Nema nikakve dileme da će za nas postizanje konsenzusa o reformi na jedan uključiv pluralističan način biti temeljni cilj. I tu očekujem i doprinos i vas kolega iz oporbe i svih onih koji u našem društvu u tom procesu mogu dati obol.
Stoga jedna od ključnih zadaća za našeg ministra znanosti, obrazovanja da sa svojim suradnicima prione na najangažiraniji mogući način ostvarenju tih ciljeva kako bismo izgrađivali mlade ljude koji će kroz naše i osnovno i srednjoškolsko obrazovanje steći široka znanja, opću kulturu, znati jako dobro tko su i što su u identitetskom smislu, znati hrvatski jezik, hrvatsku povijest, ali isto tako biti spremni za daljnju specijalizaciju kada dođu u fazu visoko školskog obrazovanja, biti spremni kritički promišljati, imati i analitičke i sintetičke sposobnosti i znati nakon toga što dođu na tržište rada sve te vještine, sva ta znanja staviti u svrhu dobrobiti prije svega za sebe i za svoju obitelj, za društvo, za Hrvatsku u cjelini.
To mora biti jedan konsenzualni pristup i ja očekujem da će stručne radne skupine koje će se formirati u okviru ministarstva uključiti sve one koji tome mogu dati doprinos. Mi smo otvoreni po tom pitanju, nećemo biti niti selektivni, niti isključivi, smatramo da brojni akteri u hrvatskom društvu tom procesu mogu dati kvalitetan doprinos a to očekujem naravno i od Hrvatskog sabora, nadležnoga Odbora za obrazovanje, kulturu i znanost i svih vas zastupnika koji u tome imate posebna znanja i reference. A ministar znanosti i obrazovanja ima trajnu zadaću da su njegova vrata otvorena za dijalog i za suradnju sa vama i naravno sa svim članovima akademske zajednice, sa svim našim nastavnicima, sa svim našim učiteljima koji su bitni za razvoj hrvatske djece i za hrvatsku budućnost.
Hvala vam lijepa.

Reiner, Željko (HDZ)

Hvala.
Uvažena zastupnica Romana Jerković.
Izvolite.

Jerković, Romana (SDP)

Hvala lijepa.
Gospodine Plenković vi kucate na otvorena vrata. Moram priznati da vaše riječi jako lijepo zvuče, ali koliku težinu imaju to ćemo vidjeti jako brzo kada nam budete u Saboru predstavljali proračun za slijedeću godinu i kad vidimo koliko ste planirali izdvojiti za znanosti i za obrazovanje.
Meni je žao što ste jednu dobru priliku već propustili. A ta dobra prilika zvala se porezna reforma. Dakle imali ste priliku sa svojim kolegama predložiti u sklopu porezne reforme i porezne olakšice za one koji bi investirali u znanosti i obrazovanje i na taj način ih stimulirali da to čine.
Znate teško mi se oteti dojmu da su znanost i obrazovanje vrlo često prioritet Vlada ali samo na deklarativnoj razini. U ime sustava u kojem jako dugo radim i kojeg jako dobro poznajem na kraju ću vam samo reći da se nadam da to neće biti slučaj i sa vašom Vladom.
Hvala vam lijepa.
PDF